ingangstesten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

romain

ingangstesten

Bericht door romain »

hoi,

heden mijn proeven afgelegd om bij de lokale te gaan.Een zevental mogen binnen enkele maanden opnieuw proberen.Een viertal motoren tegen de grond gegaan,kreeg telkens een hartsteekje wanneer ik de zo goed als nieuwe motoren tegen de vlakte zag gaan.Voor een leek lijken de proeven een lachertje tot wanneer men eraan begint en een tiental examinatoren u nauwlettend gadeslaan.
Had meer dan voldoende ge-oefend,kon bijna blindelings de testen afleggen tot op le moment supreme toch nog twee kleine fouten,kon mezelf de kop inslaan.Allee dan toch geslaagd :D :D en maandag beginnen voor een cursus van drie weken praktijk.Ik denk dat er onder jullie ook enkelen zijn die van de firma zijn.
snow is only frozen water
jakke

Bericht door jakke »

Romain,

Als je beloofd om te blijven groeten, dan wens ik u proficiat.

Gr, Ironjakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ook een dikke proficiat en suc6 met het vervolg
en een oogje dicht knijpen voor de beemers he :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

IRON GONZO schreef:ook een dikke proficiat en suc6 met het vervolg
en een oogje dicht knijpen voor de beemers he :wink:
Eveneens mijn gedacht :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald

Bericht door Harald »

Welkom in de club.
geniet van uw opleiding (zwartberg??)
Pik al wat ge kunt pikken mee ( met uw ogen wel te verstaan)
en bedenk dat ge betaald zijt om op een perfecte manier te "mogen"
motorrijden.
Nadien, ............... gewoon jezelf blijven
en nog meer genieten, want dan zijt ge betaald om uw hobby uit te oefenen. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Neele

Bericht door Neele »

IRON GONZO schreef:
ook een dikke proficiat en suc6 met het vervolg
en een oogje dicht knijpen voor de beemers he
ironjakke schreef:
Als je beloofd om te blijven groeten, dan wens ik u proficiat.
Sorry da'k 't moet zeggen, maar ge zit hier in de Limburg en bij mijn weten heb ik hier nog geen enkele HAZODI rijder weten groeten :shock:
Dus Romain er moet altijd een eerste zijn :D
Proficiat trouwens !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
jan f

Bericht door jan f »

Proficiat en veel succes. :) :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Uit nieuwsgierigheid : waaruit bestaan die proeven precies ?
Nil volentibus arduum
pietpret

Bericht door pietpret »

Sorry da'k 't moet zeggen, maar ge zit hier in de Limburg en bij mijn weten heb ik hier nog geen enkele HAZODI rijder weten groeten
Zelfde ervaring, hebben zelfs schrik van oogcontact. 'Kneuterig mentaliteit' van we willen de beste van de klas zijn???

Brigades op de snelweg durven wel groeten. Kan toch geen belemering zijn om je werk goed en rechtvaardig te doen.
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

suc69... nog veel leuker dan suc6!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
romain

Bericht door romain »

Hoi,

Bedankt voor de reacties,ik wist niet dat de Hazodi-rijders zulk een kwalijke reputatie hadden, wat het groeten betreft :oops: :oops: dus als ge ene tegenkomt die wel groet dan zal het zeker romain zijn,een groet is als "goeie dag" (niet verwarren met het wapen)zeggen,en heeft ons moeder ons niet geleerd van beleefd te zijn.
Wat de testen betreft was het een "acht" maken,slalom,over een plank rijden een haakse bocht tussen twee rijen kegels.
Heb in 78 de grote cursus gedaan en drie jaar met de zwaantjes gereden maar na een ongeval(geen motorongeval)werd ik plots gedeklasseerd :cry: :cry: .Nu heb ik de kans om mijn loopbaan ,een zevental jaartjes , met mijn oude liefde te beeindigen.
Motorista

Bericht door Motorista »

Romain, Proficiat en veel plezier gewenst met de combinatie van werken en motorrijden!
Kun je mij ook uitleggen wat Hazodi betekent? Of is dat alleen voor ingewijden?
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Motorista schreef:Romain, Proficiat en veel plezier gewenst met de combinatie van werken en motorrijden!
Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek
LucVH

Bericht door LucVH »

Flat Twin Power schreef:
Motorista schreef:Romain, Proficiat en veel plezier gewenst met de combinatie van werken en motorrijden!

Om juist te zijn PZ ( politiezone ) Hasselt - Zonhoven - Diepenbeek :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Romain,

Slechts een opleiding van drie weken??? :?:
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

LucVH schreef:
Flat Twin Power schreef:

Om juist te zijn PZ ( politiezone ) Hasselt - Zonhoven - Diepenbeek :wink:
allez, laat ons weten als ge van dienst zijt als we eens willen scheuren :twisted:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

sven schreef:Romain,

Slechts een opleiding van drie weken??? :?:
Er zijn mensen die op een ganse motorloopbaan nog geen tiende deel leren van wat je op die drie weken te slikken krijgt.

Als je na een dagje opleiding thuiskomt kun je over 't algemeen gene pap meer zeggen :lol:

edit: Romain, proficiat natuurlijk :!: :wink:
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

JohanDB,

Ik stel gewoon die vraag daar een opleiding tot verkeersagent-motorrijder volgende twee modules omvat :
1. Verkeersagent - 18 weken
2. Motorrijder - 7 weken

In totaal dus 25 weken!

Welke opleiding duurt dan 3 weken? Me dunkt dat na de politiehervorming alle opleidingen gelijkgesteld zijn?
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

sven schreef:JohanDB,

Ik stel gewoon die vraag daar een opleiding tot verkeersagent-motorrijder volgende twee modules omvat :
1. Verkeersagent - 18 weken
2. Motorrijder - 7 weken

In totaal dus 25 weken!

Welke opleiding duurt dan 3 weken? Me dunkt dat na de politiehervorming alle opleidingen gelijkgesteld zijn?
De opleiding van 18/7 weken is/was die voor de mannen op de autowegen, de ex rijkswacht. ( en bestaat ook nog steeds, ook voor de lokale politie, maar is bijna altijd volzet)
Ik heb een opleiding gehad, puur motorrijder bij de Brusselse politie van 2 maand.
Sommige politiezones laten hun kandidaten een opleiding volgen van 3 weken in Zwartberg.
Na deze opleiding zijn ze motoragent maar krijgen géén motorrijders vergoeding.
De opleiding van de Brusselse politie is momenteel niet meer te volgen, ze werd na de politie-één-making (tijdelijk) afgeschaft.

Voor de toekomst zijn er nieuwe perspectieven.
Ik heb gehoord dat de federale politie de theorie lessen zouden geven = verkeersagent
en de lokale politie ( ex Brusselse politie ) zou de praktijklessen voor hun rekening nemen.

Die éénmaking, tja......... gestruktureerd, tja........ maar wel met véél maten en nog meer gewichten :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb een cursus van drie weken gevolgd, maar dat was een tijdelijke overgangsmaatregel omdat ik reeds motorrijder was van voor de hervorming. Mijn brevet is gelijkgeschakeld met dat van de WPR in die zin dat ik ook de volle premie krijg en dat ik kan overgaan als motorrijder naar een andere lokale zone, maar als ik wil overgaan naar de WPR moet ik wel de theorie van de WPR volgen, niet de praktijk.
romain

maar drie weken !!!

Bericht door romain »

Hoi,

In 78 heb ik een opleiding gehad van een viertal maanden,het grootste deel ervan is eigenlijk theorie ,dit gaat over de mekaniek van de motor,destijds Harley,bijzondere wetten,vrachtvervoer,adr,verkeer en nog een aantal verkeerswetten dewelke ik vergeten ben.En dan de praktijk.Het is niet zo dat men in die tijd iedere dag ging rondtuffen,het was eigenlijk theorie,theotrie.....
Nu denken er sommigen , allee drie weken wat kan men in die tijd wel leren.Jongens(en meisjes)verkeerd gedacht!!!
De eerste voormiddag theorie door een docent dewelke les geeft bij de "zwaantjes"in Brussel,dus ene echte,de meeste van onze docenten geven les in Brussel en een aantal te Tongeren,Motorbeheersing.Aldaar heb ik eveneens twee weken geleden een basiscursus genomen.
Het eerste wat hij ons afraadde was in het week-end in onze eenheid te gaan werken want wij hadden onze rust nodig want het zou zeer zwaar worden.In die drie weken zouden we ongeveer hetzelfde krijgen als in Brussel ,wat betreft de praktijk.Het zou vooruit moeten gaan.Na drie dagen kan ik dit beamen,ik niet alleen maar ook mijn collega's en er zijn er enkele die maar half zo oud zijn als ik.Van 's morgens tot 's avonds oefeningen en nog eens ....we moeten één worden met ons machien.Het zweet klotst in onze helm en het schuim rond de mond (nee we zijn niet hondsdol).Alhoewel ik twee maal per week ga fitnessen word ik 's nachts wakker met krampen in de kuiten.Ik zou niet de enige zijn.
We gaan in die drie weken ongeveer een 3500 km doen onder begeleiding van twee docenten.De laatste dag worden we tijdens een rit beoordeeld .Voor degenen die denken dat een dag motorbeheersing zwaar is kan ik enkel zeggen dat een dag zoals de onze nu zeker dubbel zo zwaar is en dan te denken drie weken aan een stuk.
Ik ga alvast mijn poepeke insmeren met een goei vettige zalf. :lol: :lol:
john lt

Bericht door john lt »

romain,
nie te veel zalf smeren,anders schuift da teveel :lol:
btw veel succes met de oplIJding :wink:
groetjes johny :wink:
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
robr1150rt

Bericht door robr1150rt »

Romain,

Alle succes gewenst.
Van Vima PZ5411, is er ook een collega begonnen met de opleiding. Doe Wouter ( de rosse )maar eens de internetgroeten van Rob.

Mvmg,

Rob uit Vilvoorde.
mobylette

ingangstesten

Bericht door mobylette »

Romain,
waarschijnlijk heb je nu de opleiding reeds achter de rug. Ik heb de ongangsproeven meegedaan eind maart. Daar waren heel wat kandidaten, maar ik meen dat er slechts enkelen geslaagd waren. Gelukkig was ik één van hen. Wij beginnen onze opleiding op 06 juni. Onlangs toen ik in Dinant op een terrasje zat, zag ik jullie daar ook. Mijn hart deed wel pijn hoor. In onze zone zijn er 4 mensen geselecteerd, en we volgen samen de opleiding. Wij zijn in onze zone de eerste motards, dus is het nog wat uitzoeken. We gaan wel beschikken over topmateriaal. Er werden 2 BMW R1200 RT's aangekocht. Inzake de ingangsproeven. Die waren toch niet van de poes. Een collega van mij die de PVE cursus volgde, slaagde wel voor de test, maar hij zei dat het niet zou gelukt zijn zonder oefening op voorhand en zijn ervaring. Dit om toch maar even aan te geven dat het niet zo simpel is als lijkt.

Greetz.
Relax

Bericht door Relax »

Kijk 'ns hier, een flikkerstopic!!
Plaats reactie