Stel: als je het traject Bologna-Munchen zou moeten doen... Welke passen zou je meepikken? Ik kan niet kiezen
thanks,
Xavier
Moderator: GVN
De Pordoi is inderdaad de moeite, voor de rest moet ik je ook gelijk geven en op die kleine passen is het minder druk, ik zou moeten opzoeken waar hij juist ligt maar de passo Manghen is zo'n typische kleine pas die ik fantastisch vond.Rafèrté schreef:In het aprilnummer van Motoren & Toerisme staat een prachtige overzichtskaart van de mooiste passen in de Alpen.
Die van de Dolomieten staan daar ook bij op. Zeker moet je de Sella-ronde doen. Je kan dan op een relatief kleine afstand verschillende passen combineren.
We zijn met twee motors verleden jaar een week naar de Dolomieten geweest. Welke je doet speelt eigenlijk geen rol. Een schitterende omgeving.
De Pordoi vond ik schitterend.
Een klein pasje kan soms ook zeer leuk zijn: de Duran bv. Het zijn zeker ( mijn bescheiden opinie ) niet de grootste kleppers die het leukste zijn. De Stelvio bv is indrukwekkend om zien, maar om te rijden geef mij maar een andere.
Alleszins veel pret.
Enfin: hooguit 2 dagen. Het plan is last-minute, maar ik wil de schone baantjes niet laten liggen. Na de trip met de Alpenlusters van 20/5 tot 26/5 (zie ander topic) verlaat ik de groep de 26e mei voor een geplande join-up met collega's in Bologna. Dit omdat de timing te krap wordt en het vliegtuig vrijdag reeds rond 20h00 in Brussel vertrekt. Naar huis racen om een vliegtuig te halen is te dom.Bananatuffer schreef:er ontbreekt essentiele info in de vraag...
hoeveel tijd heb je ?