Welke Passen in de Dolomieten meepikken

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Wingman X
Contacteer:

Welke Passen in de Dolomieten meepikken

Bericht door Wingman X »

Yo beemerronkers,

Stel: als je het traject Bologna-Munchen zou moeten doen... Welke passen zou je meepikken? Ik kan niet kiezen :? :shock:

thanks,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tssss, simpel toch :shock:

Allemaal :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
@l@in

Welke passen

Bericht door @l@in »

Xavier,

Deze site zal je misschien een beetje helpen,

@l@in

http://www.alpineroads.com/dolomites.php
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik heb is ergens een gps bestand gedownload en daar staan er 72 op .als dat je kan helpen wil ik het wel doorsturen.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

In het aprilnummer van Motoren & Toerisme staat een prachtige overzichtskaart van de mooiste passen in de Alpen.
Die van de Dolomieten staan daar ook bij op. Zeker moet je de Sella-ronde doen. Je kan dan op een relatief kleine afstand verschillende passen combineren.
We zijn met twee motors verleden jaar een week naar de Dolomieten geweest. Welke je doet speelt eigenlijk geen rol. Een schitterende omgeving.
De Pordoi vond ik schitterend.
Een klein pasje kan soms ook zeer leuk zijn: de Duran bv. Het zijn zeker ( mijn bescheiden opinie ) niet de grootste kleppers die het leukste zijn. De Stelvio bv is indrukwekkend om zien, maar om te rijden geef mij maar een andere.
Alleszins veel pret.
Gunter

Bericht door Gunter »

Rafèrté schreef:In het aprilnummer van Motoren & Toerisme staat een prachtige overzichtskaart van de mooiste passen in de Alpen.
Die van de Dolomieten staan daar ook bij op. Zeker moet je de Sella-ronde doen. Je kan dan op een relatief kleine afstand verschillende passen combineren.
We zijn met twee motors verleden jaar een week naar de Dolomieten geweest. Welke je doet speelt eigenlijk geen rol. Een schitterende omgeving.
De Pordoi vond ik schitterend.
Een klein pasje kan soms ook zeer leuk zijn: de Duran bv. Het zijn zeker ( mijn bescheiden opinie ) niet de grootste kleppers die het leukste zijn. De Stelvio bv is indrukwekkend om zien, maar om te rijden geef mij maar een andere.
Alleszins veel pret.
De Pordoi is inderdaad de moeite, voor de rest moet ik je ook gelijk geven en op die kleine passen is het minder druk, ik zou moeten opzoeken waar hij juist ligt maar de passo Manghen is zo'n typische kleine pas die ik fantastisch vond.

mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

er ontbreekt essentiele info in de vraag...

hoeveel tijd heb je ?
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Jongens toch, wat een luxeprobleem.
Xavier, als je timing goed zit rij ik effe mee :
route :
Bologna : eerst moet je even de SS65 richting Firenze pakken. Dit is één van de mooiste motorbaantjes van Italië - wat zit ik hier toch te bazelen : ter wereld : de passo della Futa - voilà, van pure opwinding begin ik al te schreeuwen. Probeer dit op een zondagmorgen en je zult niet weten wat je meemaakt. Neem een foto aan het café op de Futa, en rij dan genietend terug naar Bologna en dan op Padua aanhouden (A13 --> A31) - beetje autostrade om uit te waaien en dan begint het feest : passo del Sommo, de Fricca, aanhouden op de Mendelpass, Gampenjoch, Passeiertal - als je dan wat overschot hebt even een op en af de Jaufenpass - Timmelsjoch over Längenfeld (ken ik een schitterend Hotel-restaurant !) over de Kuhtaisattel, Zirlerbergstrasse richting Garmisch en dan verstand op nul tot in München.
God, om duimen en vingers van af te likken. :D
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bananatuffer schreef:er ontbreekt essentiele info in de vraag...

hoeveel tijd heb je ?
Enfin: hooguit 2 dagen. Het plan is last-minute, maar ik wil de schone baantjes niet laten liggen. Na de trip met de Alpenlusters van 20/5 tot 26/5 (zie ander topic) verlaat ik de groep de 26e mei voor een geplande join-up met collega's in Bologna. Dit omdat de timing te krap wordt en het vliegtuig vrijdag reeds rond 20h00 in Brussel vertrekt. Naar huis racen om een vliegtuig te halen is te dom.
Na het weekend in Bologna keer ik dan zelf huiswaarts. Omdat één dag te ver is kan ik nog een stop doen in Wengen (nabij Interlaken). Tegen die tijd is mijn zus daar actief in het hotel en raak ik wel aan een bed 8)
Kortom:
29/5 Bologna-Wengen
30/5 Wengen-Gent

Daarna komen weer gewone woon-werk kilometers 8)
Relax

Bericht door Relax »

Uw zus actief in een hotel? Ludo-gewijs? Tf-nr?
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:twisted: :twisted: you wish :twisted:
Plaats reactie