r1100s bandjes BT020 en BT014?
Moderator: GVN
r1100s bandjes BT020 en BT014?
Ik heb achteraan een BT020 staan. Nu heeft mijn voorband dringend nood aan vervanging. Ik dacht hier een BT014 op te steken (die steekt er nu ook nog op van de vorige eigenaar).
Ik rij niet zo heel veel, eerder weekendjes en vakanties. Heb mij wel ingeschreven voor een circuit initiatie deze zomer maar de knie tegen de grond is (nog?) niet aan mij besteed.
Is de BT014 goed, of ga ik toch beter voor iets sportievers? Suggesties?
Ik rij niet zo heel veel, eerder weekendjes en vakanties. Heb mij wel ingeschreven voor een circuit initiatie deze zomer maar de knie tegen de grond is (nog?) niet aan mij besteed.
Is de BT014 goed, of ga ik toch beter voor iets sportievers? Suggesties?
GS 1200
garage
Heb net even gebeld met een bmw garage. Daar doen ze enkel:
Michelen en Metzler.
vooraan 120/70
- michelin
--> sport - 152 euro exclusief
--> power - 175 euro exclusief
- metzler
--> sportec - 216 euro inclusief
Michelen en Metzler.
vooraan 120/70
- michelin
--> sport - 152 euro exclusief
--> power - 175 euro exclusief
- metzler
--> sportec - 216 euro inclusief
GS 1200
-
Iron Gonzo
een BT014 zou moeten volstaan
hij is in iedergeval zachter dan de BT020
best eens informeren bij bandenboer voor eventuele circuit geschikte banden
hij is in iedergeval zachter dan de BT020
best eens informeren bij bandenboer voor eventuele circuit geschikte banden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Combineren
Zou het een probleem geven indien ik begin te combineren.
Bijvoorbeeld een Pilot sport vooraan en een BT020 achteraan?
Bijvoorbeeld een Pilot sport vooraan en een BT020 achteraan?
GS 1200
-
Iron Gonzo
normaal kan dat geen probleem geven
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
YOO
Ten eerste, een garage/bandenboer waar men géén Bridgestone heeft, zou sowieso m'n vertrouwen al niet genieten.
Ten tweede, de BT014 laat zich uitstekend combineren met een BT020 achteraan, collega met een R1100S rijdt zo rond, en is er uitermate tevreden van, heb met z'n masjien zelf op circuit gereden, en de BT014 is nóg beter dan de BT020, die op m'n R1100R al geen krimp gaf.
BT014 laat zich gewilliger insturen, is misschien op 't recht stuk een héél klein beetje minder stabiel, maar daar heb ik zelf niks van gemerkt.
'k Zou gewoon bij een andere bandencentrale gaan, en doen wat je zinnens was, zeker op 't circuit ga je 't je nooit beklagen.
Ander "voordeel", als 'k 't zo mag noemen, vermits de 014 iets zachter is dan de 020 zal hij iets sneller slijten, waardoor voor- en achterband ong. gelijktijdig versleten zullen zijn, en dan kan je nog altijd kiezen erna welke voorband je voorkeur geniet
Grtz, Philip!
Ten eerste, een garage/bandenboer waar men géén Bridgestone heeft, zou sowieso m'n vertrouwen al niet genieten.
Ten tweede, de BT014 laat zich uitstekend combineren met een BT020 achteraan, collega met een R1100S rijdt zo rond, en is er uitermate tevreden van, heb met z'n masjien zelf op circuit gereden, en de BT014 is nóg beter dan de BT020, die op m'n R1100R al geen krimp gaf.
BT014 laat zich gewilliger insturen, is misschien op 't recht stuk een héél klein beetje minder stabiel, maar daar heb ik zelf niks van gemerkt.
'k Zou gewoon bij een andere bandencentrale gaan, en doen wat je zinnens was, zeker op 't circuit ga je 't je nooit beklagen.
Ander "voordeel", als 'k 't zo mag noemen, vermits de 014 iets zachter is dan de 020 zal hij iets sneller slijten, waardoor voor- en achterband ong. gelijktijdig versleten zullen zijn, en dan kan je nog altijd kiezen erna welke voorband je voorkeur geniet
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
en Michelin Pilot sport?
Alvast bedankt voor de info.
Nog 1 klein vraagje: Wat zou dan nog eventueel het voordeel zijn van een Michelin Pilot sport? Is die band dan nog veel zachter dan de BT014? Nog veel sportiever, of kunnen die 2 banden een beetje als concurrent van elkaar beschouwd worden?
ps. heb ook eens naar Banden Ronny in Ham gebeld, hier op het forum zag ik toch al veel positieve reacties staan. Deze week rij ik daar waarschijnlijk eens binnen.
Nog 1 klein vraagje: Wat zou dan nog eventueel het voordeel zijn van een Michelin Pilot sport? Is die band dan nog veel zachter dan de BT014? Nog veel sportiever, of kunnen die 2 banden een beetje als concurrent van elkaar beschouwd worden?
ps. heb ook eens naar Banden Ronny in Ham gebeld, hier op het forum zag ik toch al veel positieve reacties staan. Deze week rij ik daar waarschijnlijk eens binnen.
GS 1200
-
S.
Ik zweer - na een éénmalig uitstapje naar de voorganger van de BT14 - bij de BT20. Staat op circuit zijn mannetje en ook als het redelijk nat ligt moet je niet met "op eieren" rijden. En haal bij gemengd gebruik (toeristisch reizen met duo, jaarlijkse circuitsessie en sportieve soloritjes) een zeer aanvaardbaar km-aantal.
Als je nu natuurlijk meer op circuit dat op straat gaat bollen dan is er beter rubber voor handen maar dat spreekt voor zich.
Als je nu natuurlijk meer op circuit dat op straat gaat bollen dan is er beter rubber voor handen maar dat spreekt voor zich.
YOO
Tja, ik heb zelf nooit met BT014's gereden, enkel ervaring met de BT020, en daar ben ik zéér tevreden van
Die éne keer dat ik met m'n collega z'n S gebold heb was 't op Croix, en was 't er bijna 30°C, en poeierdroog, dus van de eigenschappen op nat heb ik zeker geen idee
Wel weet ik dat de BT020, eens 'm vooraan bijna op is, ni veel grip meer heeft op nat (da's zo goed als bij alle banden, en dan slipt 'm af en toe is weg) maar op droog absoluut niet op fouten te betrappen is.

En zo ziet een achterband eruit na een dagje circuitraggen

Grtz, Philip!
Tja, ik heb zelf nooit met BT014's gereden, enkel ervaring met de BT020, en daar ben ik zéér tevreden van
Die éne keer dat ik met m'n collega z'n S gebold heb was 't op Croix, en was 't er bijna 30°C, en poeierdroog, dus van de eigenschappen op nat heb ik zeker geen idee
Wel weet ik dat de BT020, eens 'm vooraan bijna op is, ni veel grip meer heeft op nat (da's zo goed als bij alle banden, en dan slipt 'm af en toe is weg) maar op droog absoluut niet op fouten te betrappen is.

En zo ziet een achterband eruit na een dagje circuitraggen

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Gewoon doén, en doe de Ronnie de groeten van " dienen van Grimbergen "ps. heb ook eens naar Banden Ronny in Ham gebeld, hier op het forum zag ik toch al veel positieve reacties staan. Deze week rij ik daar waarschijnlijk eens binnen.
Zie eveneens andere bandentopic voor mijn ervaring bij de Ronnie
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Banden kopen die meer kunnen dan het mannetje er mee zal doen, heeft weinig zin. Als je huidige band voldoende grip heeft, hoef je niet voor zachter rubber te gaan, tenzij je de emoties ook iets wil gunnen. Het zit hem namelijk veel tussen de oren. Alleen moet voor de achterband de oren iets verder uit mekaar staan
Ik heb al gasten gezien die bij de bandenboer de gebruikte banden ophalen, om hiermee nog wat te gaan dollen op het circuit. Banden die velen binnenbrengen al zijnde minder goed of versleten. En die kerels driften daar nog lekker mee door de bochten. Om dan te eindigen met een knoert van een burn out. Gratis!
Al eens gedacht aan een dual compound? Hard in het midden, voor de lange rechte stukken, en zacht op de zijkant, voor het betere bochtenwerk. Effe aan de Ronnie vragen, die maakt je zo een prijsje om bij om te vallen. Ik denk trouwens dat jij wel een grapjas bent: prijs vragen voor banden bij BMW

Ik heb al gasten gezien die bij de bandenboer de gebruikte banden ophalen, om hiermee nog wat te gaan dollen op het circuit. Banden die velen binnenbrengen al zijnde minder goed of versleten. En die kerels driften daar nog lekker mee door de bochten. Om dan te eindigen met een knoert van een burn out. Gratis!
Al eens gedacht aan een dual compound? Hard in het midden, voor de lange rechte stukken, en zacht op de zijkant, voor het betere bochtenwerk. Effe aan de Ronnie vragen, die maakt je zo een prijsje om bij om te vallen. Ik denk trouwens dat jij wel een grapjas bent: prijs vragen voor banden bij BMW
-
Werner Von C.
- Contacteer:
ik heb op mijn recente tweedehands R1100S BT020 steken, en ik ben eigenlijk niet zo tevreden.
Zo sportief rij ik nu toch ook weeral niet, maar ik betrap mijn achterkant van soms wat grip te verliezen bij het accelereren uit de bocht.
Wat mijn vertrouwen zeker niet helpt
En vooraan is die band volledig assymetrisch afgesleten (normaal?).
Ik ben aan't denken om er BT014 of Metzeler sportec op te zetten.
Weet iemand een bandenboer in de buurt van Kortrijk?
Zo sportief rij ik nu toch ook weeral niet, maar ik betrap mijn achterkant van soms wat grip te verliezen bij het accelereren uit de bocht.
Wat mijn vertrouwen zeker niet helpt
En vooraan is die band volledig assymetrisch afgesleten (normaal?).
Ik ben aan't denken om er BT014 of Metzeler sportec op te zetten.
Weet iemand een bandenboer in de buurt van Kortrijk?
Put funny, intelectual, offensive text here: ...
Suzuki Bandit 600S --> BMW R1100S
Suzuki Bandit 600S --> BMW R1100S