quest 2: niks dan problemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OFrank

quest 2: niks dan problemen

Bericht door OFrank »

heb een quest 2. Voor het ogenblik niet anders dan problemen. Eerst en vooral, wanneer ik een eindpunt intik waar ik uiteindelijk wil terechtkomen, doch ik voeg bv 2 via-punten toe, na de eerste straat navigeren slaat mijn quest reeds tilt. Hetzelfde heb ik met routes die ik op mijn PC opmaak en nadien overbreng naar mijn quest; 2 straten en crash, daar zitten we weer met een quest die gedurende een uur aan het "tekenen" is en die niet meer van navigeren afweet.
Nu heb ik nog een 2e probleem; ik heb net een starcom aangeschaft. Spraakbegeleiding aanschakelen lijkt onmogelijk. Een gewone verbindingskabel geeft veel storingen; Garmin weet dit en raad een kabel met ontstoring aan. Doch via een dergelijke kabel komt er geen info door. Opnieuw raad gevraagd; lijkt een gekend probleem. Maar 1 oplossing, kabels aan elkaar solderen!!! Volgens garmin zouden de connecties met de europese kabels niet goed passen???!!! Weet iemand hier meer van?
En dan nog een 3e probleem. Heb mijn quest 2 gemonteerd met een sokkel van garmin. Werd door bmw gedaan en getest. Om de haverklap val ik zonder stroom. Doch werd mijn garmin rechtstreeks op de batterij aangeschakeld. Ook dit probleem zou door garmin gekend zijn, maar een oplossing kunnen zij niet geven. Ik denk maar beter tegen garmin te procederen. Zij lijken navigatietoestellen te verkopen met zeer veel moeilijkheden, moeilijkheden die zij verzwijgen en geen oplossing voor hebben. Kan iemand raad geven of hulp bieden? :evil:
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Hoi, misschien weet FLUPPI wat meer van uw probleem :shock:

grts :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ha, er wordt hier al gedelegeerd :wink:

Wat ik over de Quest 2 denk staat op onze website te lezen. Kost me veel klanten, maar bespaart me ontevreden klanten.
Je kan in elk geval de laatste software update doen. Installeer daarvoor webupdater (vanaf http://www.garmin.com), verbind dan je GPS met de PC zet hem aan en klik op het logotje van webupdater

tweede probleem je intercomverbinding: dat is nu helemaal niet mijn specialiteit niet. Er zijn inderdaad problemen met sommige stroomkabels -audiokabels, maar niet bij de quest 1, bij de 2 weet ik het niet gezien we hem niet verkopen en ook bij de 2610. Ingeval een intercom op de moto staat adviseren we inderdaad de door u gesuggereerde opmerking: vaste verbinding.

derde probleem: dat is een raar verhaal gezien je quest op batterij werkt, krijgt hij geen stroomvoorziening dan zou hij spontaan op batterij moeten overschakelen, behalve als je hem ingesteld hebt om zich uit te zetten bij afzetten stroom. Je kan dit makkelijk wijzigen.
Is het automatisch afzetten niet aangeschakeld en valt hij toch uit dan heb je een ander probleem, waarschijnlijk intern in het toestel

Fluppie
OFrank

Bericht door OFrank »

alle updates werden reeds geïnstalleerd. Na de eerste update was het nog slechter; ik reed meer naast de weg op de kaart dan erop. 2 weken later verscheen een nieuwe update. Nu rijd ik opnieuw op de weg en het navigeren gaat sneller dan in het begin, zolang je geen via-punt intikt.
Ik had mijn quest 2 voor ik mijn BMW had, anders had ik je raad vermeld op de website zeker gevolgd; doch het kwaad is geschied en nu zit ik ermee. Een oplossing lijkt nog niet te bestaan. Ik probeer nu Garmin zelf langs verschillende wegen het lastig te maken, doch benaderen lijkt niet zo makkelijk.
In elk geval reeds dank voor de info.
Jo GS

Bericht door Jo GS »

Zo vlug mogelijk verkopen en een gpsmap276 C kopen
Heb ik ook gedaan

Johan
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Via de zoekfunctie krijg je mijn idee vd Quest 2.
Dankzij een goede dealer ( http://www.multituto.be) terug mogen inleveren waarvoor ik hen eeuwig dankbaar ben.
Grt,
Fred.
Plaats reactie