Schotland '06

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Trikke

Defectje

Bericht door Trikke »

IRON GONZO schreef:ergens problemen gehad of valpartijtje?
De voorste remleiding van de Ludo zijn RT had het de eerste dag op (nog) Engelse bodem begeven.
Maar werd 's avonds door den Danny en zijn assistenten terug rijklaar gemaakt. Wat een reisleider allemaal
lijden kan. Bij mijn weten was dat het enigste defect dat is voorgekomen. 18 motoren maal 3000 km
is 54.000 km met 1 mankementje. Goed hé .

Trikke
Lucdeepee

Re: Regen ????

Bericht door Lucdeepee »

Trikke D schreef:
Harald schreef:Trikke, mooie foto's.
Hebde gijle daar regen gehad in Shotland :?:
Een klein beetje, ik had toen juist mijn fotoapparaat niet bij de hand.
Volgende keer beter.
Maar naar ik bij mijn thuiskomst vernam, moesten wij eigenlijk niet helemaal tot in Schotland rijden om
van de regen te genieten.

Zoals men hierboven in een heleboel reacties kan lezen was het een fantastische trip op alle gebied.
En ik sluit mij daar volledig bij aan, op één puntje na: ik vond dat de dag onmenselijk vroeg begon. Ik stond
daar in Schotland gemiddeld vroeger op dan thuis op een doordeweekse werkdag (+/- 7.15 u) en dan was
ik nog de laatste. Daardoor kroop iedereen natuurlijk ook vroeg onder de wol. En ik miste dan ook ne gezellige
dagafsluiter bij een pintje of een glazeke wijn in de reftertent. Wat ik eigenlijk wil zeggen: van mij mogen
de actieve uren best wat opschuiven.
t'Is tenslotte ook een beetje congé, hé.
Ai, ai, ai, ai, ai, wat ga ik nu te horen krijgen?

Ter info voor de niet-deelnemers: we stonden op wanneer het ons best paste, het ontwaken was niet organisatorisch
geregeld.

Trikke (de langslaper)
Ge hebt volledig gelijk, vooral de 1e dag om 5 u was gewoonweg gestoord. Natuurlijk moet iedereen wel wa stillekes zijn 's morgens ook hé, want als je wakker bent en ligt daar maar te liggen... Met 2 zal dat nog wel es kunnen meevallen , maar alleen. Tenzij ge natuurlijk uw oorstopjes inhoudt.
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Trikke

Foto's Peter

Bericht door Trikke »

Peter,

Ik ben er eindelijk doorgeraakt. Méér dan 500 fotootjes is niet niks.
Prachtige foto's en reportage. Chapeau.
Ik dacht mooie foto's te hebben genomen. Maar dit is toch van een andere (hogere) orde.

Groetjes

Trikke
jazz

Bericht door jazz »

trikke,

buiten de remleiding was er bij patrick V. nog een bougiekabel (de onderste) losgekomen van zijn twinspark-RT. Wat een typisch geluid gaf bij het overspringen van de hoogspanningsvonk, en een onzeker gevoel voor patrick want die heeft er zowat de hele dag met dat geknetter rondgereden. Toen we 's avonds de tupperware hadden verwijderd en op het punt stonden om ook de benzinetank te verwijderen omdat het geluid van ergens daaronder (bobijn) leek te komen viel mijn oog op een loshangende kabel. Problem solved, de kabel zal bij een voorig onderhoud niet goed aangedrukt zijn.

yep.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
Trikke

Bericht door Trikke »

jazz schreef:trikke,

buiten de remleiding was er bij patrick V. nog een bougiekabel (de onderste) ..............................viel mijn
oog op een loshangende kabel. Problem solved, de kabel zal bij een voorig onderhoud niet goed aangedrukt zijn.
Inderdaad Walter, even vergeten. En gij had dat inderdaad gevonden. ere wie ere toekomt.
Ik zou het niet gevonden hebben, zat toen waarschijnlijk een Jupilerke te verorberen met véél blabla in de tent.

Trikke
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Jazz en Danny bedankt voor de pechverhelpingsdienst. :D 't was uiteindelijk niet erg maar dat gensteren/knetteren gaf inderdaad een onzeker gevoel. Vooral al je weet dat een kabelboombrand op een bmw tot de mogelijkheden hoort :evil: (zie bmw-mc-vl forum).
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lucdeepee

Bericht door Lucdeepee »

Trikke D schreef:
jazz schreef:trikke,

buiten de remleiding was er bij patrick V. nog een bougiekabel (de onderste) ..............................viel mijn
oog op een loshangende kabel. Problem solved, de kabel zal bij een voorig onderhoud niet goed aangedrukt zijn.
Inderdaad Walter, even vergeten. En gij had dat inderdaad gevonden. ere wie ere toekomt.
Ik zou het niet gevonden hebben, zat toen waarschijnlijk een Jupilerke te verorberen met véél blabla in de tent.

Trikke
Of in de pub....?
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Toch leuke fotos..maar heel nat leek me zo :?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Trikke

Nat?

Bericht door Trikke »

Xavier schreef:Toch leuke fotos..maar heel nat leek me zo :?
Nat? Ja, misschien tussen de opklaringen door een beetje regen.

Nee, serieus. Het heeft redelijk wat geregend. Als ik mijn gehavend geheugen eens pijnig denk ik dat het
dag 5 (dinsdag 23/05) en dag 10 (zondag 28/05) niet heeft geregend. Tussen Musselburgh en
Grantown on Spey was het op de tweede pas aan het sneeuwen, nadat we eerst nabij Blair Castle reeds
serieuze hagelbollen hadden getrotseerd. Verder waren op een avond in Grantown on Spey 's avonds de
druppels op de tenten vastgevroren en waren 's morgens de motos witgerijmd. In Oban was het
's nachts en 's morgens zo hevig aan 't regenen dat maar 5 dapperen zich aan een ritje hebben gewaagd.
De rest is zich van miserie in de Oban distillery gaan bezatten aan de whisky. Bij de heenrit naar IJmuiden
zijn we met z'n allen tussen Utrecht en A'dam bijna van de autosnelweg gewaaid. Nog nooit meegemaakt.
Ge kunt het dus lezen, voor elk wat wils.
Maar, desondanks bovenvermeld weerverslag bleef deze reis een toffe, onvergetelijke en mooie onderneming.
Collega Scotlandriders, spreek me maar tegen wanneer ik overdrijf. Wat het weer betreft bedoel ik.
Aan mijn reisquotering moogt ge nog bijvoeglijke naamwoorden toevoegen natuurlijk.

Trikke
Laatst gewijzigd door Trikke op 02 jun 2006, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Trikke ook bedankt voor het tonen van de vele foto's. :lol:
Schotland is één van die gebieden (naast Ierland, Scandinavië,..) waar je rekening houd met regen, maar extra geniet als je het zonnetje ziet onderweg.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
MARC MOTARD

SCHOTLAND '06

Bericht door MARC MOTARD »

Tot jullie spreekt een "very lucky motard"; ditmaal met de nadruk op lucky want :
* in 2005 ben ik 8 dagen in de Schotse Highlands geweest, en slechts 1/2 dag regen gehad.
* dit jaar 9 dagen in de Highlands en slechts 1 buitje gehad van ongeveer 1 uur. Voor de rest 20 graden en meer ....
Zelfs op het Isle of Skye :D !!!
Telkens was de reisperiode omstreeks de 1e week van mei.
Tis mo dajjet weet.
RIDE WHILE AND WHENEVER YOU CAN
....

Re: Nat?

Bericht door .... »

Trikke D schreef:
Xavier schreef:Toch leuke fotos..maar heel nat leek me zo :?
Nat? Ja, misschien tussen de opklaringen door een beetje regen.

Nee, serieus. Het heeft redelijk wat geregend. Als ik mijn gehavend geheugen eens pijnig denk ik dat het
dag 5 (dinsdag 23/05) en dag 10 (zondag 28/05) niet heeft geregend. Tussen Musselburgh en
Grantown on Spey was het op de tweede pas aan het sneeuwen, nadat we eerst nabij Blair Castle reeds
serieuze hagelbollen hadden getrotseerd. Verder waren op een avond in Grantown on Spey 's avonds de
druppels op de tenten vastgevroren en waren 's morgens de motos witgerijmd. In Oban was het
's nachts en 's morgens zo hevig aan 't regenen dat maar 5 dapperen zich aan een ritje hebben gewaagd.
De rest is zich van miserie in de Oban distillery gaan bezatten aan de whisky. Bij de heenrit naar IJmuiden
zijn we met z'n allen tussen Utrecht en A'dam bijna van de autosnelweg gewaaid. Nog nooit meegemaakt.
Ge kunt het dus lezen voor elk wat wils.
Maar, desondanks bovenvermeld weerverslag bleef deze reis een toffe, onvergetelijke en mooie onderneming.
Collega Scotlandriders, spreek me maar tegen wanneer ik overdrijf. Wat het weer betreft bedoel ik.
Aan mijn reisquotering moogt ge nog bijvoeglijke naamwoorden toevoegen natuurlijk.

Trikke
HAHAHAHAHAHAHAHA beestig goe uitgelegd trikke :-) :wink: :wink: :wink: :wink:
....

Re: SCHOTLAND '06

Bericht door .... »

MARC MOTARD schreef:Tot jullie spreekt een "very lucky motard"; ditmaal met de nadruk op lucky want :
* in 2005 ben ik 8 dagen in de Schotse Highlands geweest, en slechts 1/2 dag regen gehad.
* dit jaar 9 dagen in de Highlands en slechts 1 buitje gehad van ongeveer 1 uur. Voor de rest 20 graden en meer ....
Zelfs op het Isle of Skye :D !!!
Telkens was de reisperiode omstreeks de 1e week van mei.
Tis mo dajjet weet.
Normaal gezien gingen we ook één week vroeger, remember er was eerst een Ierland reis gepland maar door te weinig kandidaten is deze afgelast, dus heeft de inrichter onze al bekende Danny Schotland verschoven , en ook het lange we heeft een rol gespeeld he ,maar het zijn de mensen aldaar en de mannier waarop die het tof maakt, dan mag het regenen aan één stuk door ,ik wil terug en nu ik er al ben geweest kan ik dingen en zaken links laten liggen en me focussen op andere zaken die ik gemist heb dit jaar,
Ik vond het leuk weer of geen weer Dit was Scotland , en ik heb een foto naast het zwaard van William , wat wil een mens nog meer, we waren sober maar correct en vriendelijk en hulpvaardig, en ik ben blij voor sommige vriendschappen die ik daar gesloten heb, en ben blij dat er sommige onder ons er waren ,Paul en Nemy voor het gidsen en hun geduld,Johan en Caroline voor het eten en opzetten van de grote tent en zorgen dat de soep warm was en de koffie, Danny gewoon voor alles zonder hem zou het nog jaren duren eer ik het echte Scotland zou gezien hebben, ikzelfve voor de nodige commentaar af en toe hahahahahahah
Den Erik voor de pleister, de Harry voor de handschoenen, den Luc en Giselle voor de topcase,de Luc om me op mijn foute rijstijl attend te maken en hun vriendschap, den Trikke voor de sleutels om de topcase terug te zetten en zijn overvriendelijke lach en goed humur,George om zijn kalmte ,Luc om zijn resume over zijn rij en reiservaring van de dag ik lach plat van't lachen :lol: :lol: :lol: Patrick voor zijn niergordel :oops: :oops: Kevin over de discutie wie al dan niet een Janettenbak heeft :lol: :lol: Franky om zijn eerlijke en gerichte uitspraken , gewoon goddelijk,Bruno een koele gast maar keitof en heel vriendelijk,Ludo die een keiknappe foto heeft van mij hahahahaha ,Walter die me heel attend maakte over het genieten van het leven en al diegene ik ik vergeten ben het spijt me heel erg maak me er aub attent op op de reunie die zal volgen hoop ik .
Ik dank iedereen die erbijwas om een reis die ik niet snel zal vergeten en ik hoop dat er nog veel mogen volgen
Zo moest er ff uit he lol
Ik hoop dat ik nu niet teveel commentaar ga krijgen he lol
betaburned

Bericht door betaburned »

Prachtige foto's jongens, ik zie al groen van de goesting. Volgende keer ga ik eens proberen mee te gaan ...
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

incognito schreef:Normaal gezien gingen we ook één week vroeger, remember er was eerst een Ierland reis gepland maar door te weinig kandidaten is deze afgelast, dus heeft de inrichter onze al bekende Danny Schotland verschoven , en ook het lange we heeft een rol gespeeld he ,maar het zijn de mensen aldaar en de mannier waarop die het tof maakt, dan mag het regenen aan één stuk door ,ik wil terug en nu ik er al ben geweest kan ik dingen en zaken links laten liggen en me focussen op andere zaken die ik gemist heb dit jaar,
Ik vond het leuk weer of geen weer Dit was Scotland , en ik heb een foto naast het zwaard van William , wat wil een mens nog meer, we waren sober maar correct en vriendelijk en hulpvaardig, en ik ben blij voor sommige vriendschappen die ik daar gesloten heb, en ben blij dat er sommige onder ons er waren ,Paul en Nemy voor het gidsen en hun geduld,Johan en Caroline voor het eten en opzetten van de grote tent en zorgen dat de soep warm was en de koffie, Danny gewoon voor alles zonder hem zou het nog jaren duren eer ik het echte Scotland zou gezien hebben, ikzelfve voor de nodige commentaar af en toe hahahahahahah
Den Erik voor de pleister, de Harry voor de handschoenen, den Luc en Giselle voor de topcase,de Luc om me op mijn foute rijstijl attend te maken en hun vriendschap, den Trikke voor de sleutels om de topcase terug te zetten en zijn overvriendelijke lach en goed humur,George om zijn kalmte ,Luc om zijn resume over zijn rij en reiservaring van de dag ik lach plat van't lachen :lol: :lol: :lol: Patrick voor zijn niergordel :oops: :oops: Kevin over de discutie wie al dan niet een Janettenbak heeft :lol: :lol: Franky om zijn eerlijke en gerichte uitspraken , gewoon goddelijk,Bruno een koele gast maar keitof en heel vriendelijk,Ludo die een keiknappe foto heeft van mij hahahahaha ,Walter die me heel attend maakte over het genieten van het leven en al diegene ik ik vergeten ben het spijt me heel erg maak me er aub attent op op de reunie die zal volgen hoop ik .
Ik dank iedereen die erbijwas om een reis die ik niet snel zal vergeten en ik hoop dat er nog veel mogen volgen
Zo moest er ff uit he lol
Ik hoop dat ik nu niet teveel commentaar ga krijgen he lol
Ik zou het niet beter kunnen samenvatten, ook van mij iedereen bedankt voor het toffe gezelschap en zekers aan de mensen die het mogelijk gemaakt hebben Danny, Caroline en Johan. :D
Ook aan m'n twee companen in de strijd, de Luc en de Bruno, als ik mij in mijn cabine wat alleen voel hoef ik maar aan het golfclubhuis en die dienster te denken :wink:

George
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
PaulM

scotland

Bericht door PaulM »

Onze foto's zijn hier te zien:

http://spaces.msn.com/motolover1/

Greetz

Nemy & Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
lucsa
Contacteer:

Re: scotland

Bericht door lucsa »

Paul muysers schreef:Onze foto's zijn hier te zien:

http://spaces.msn.com/motolover1/

Greetz

Nemy & Paul

Space niet beschikbaar. :shock:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
PaulM

scotland

Bericht door PaulM »

Nu wel :wink:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Stoffel schreef:Ludo hopelijk is alles nu in orde met je beemerke?

Stoffel ;)
De bestelde remflexibel ontvangen venuit inverness.
mijn Beemer kan hersteld worden :D

ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Nen dikke merci aan Danny, voor de organisatie :wink:
Bedankt aan Johan en Caroline voor de warme soep en het eten elke avond :wink:
Bedankt aan alle deelnemers voor het gezelschap :wink:

:?: Volgend jaar Noorwegen :?:

Fotookes volgen :!:

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
lucsa
Contacteer:

Re: scotland

Bericht door lucsa »

Paul muysers schreef:Nu wel :wink:
Mooie foto's Paul.
Hoe meer foto's we te zien krijgen, hoe sneller we willen aftellen tot wij kunnen vertrekken. :D
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Amaai zeg, schoon foto's, 't was daar precies de moeite :D

Ik moet toch ook ooit is tot daar geraken als ik 't zo zie, maar da weer hé :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bruno RT

Bericht door Bruno RT »

Vanguard schreef:[
Ook aan m'n twee companen in de strijd, de Luc en de Bruno, als ik mij in mijn cabine wat alleen voel hoef ik maar aan het golfclubhuis en die dienster te denken :wink:

George

@Georges:het doet mij een plezier te moeten opmerken dat je dit jaar blijkbaar meer van het landschap genoten hebt.(ook geen G5
in de buurt :lol: )
@Alle medereizigers:
bedankt voor deze Scotlandreis,het was als vorig jaar een fijne bedoening
Groetjes
Bruno
R1200RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Heb uiteindelijk ook mijn foto's op mijn site gezet.

http://www.fresh-solutions.be/Schotland2006/

Net zoals bij onze Mo staat mijn rockster ook dikwijls in de weg :wink:

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ook schoon fotookes me gedacht, en ik zien daar af en toe nen R1150RS in één van de laatste kleurcombinaties die ze uitgebracht hebben, knap machien in die kleuren, van wie is dienen bike?

En diene 1150GS (denk zelfs nen A) in blauw en wit, da zijn geen originele kleurstellingen denk ik, maar wel mooi, van wie is den diene?

't Is maar omdat ik die moto's nog nooit op 't forum (allé, foto's dervan wil ik zeggen) gezien heb :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie