12gsa remblokken slijten als boter
Moderator: GVN
12gsa remblokken slijten als boter
Na 6 weken en 3500 kilometer met mijn nieuwe 12GSA niets dan lof ... Alleen: eergisteren al nieuwe remblokken (achter) moeten laten steken. Waren tot op het ijzer versleten ! Heb nu "gesinterde" laten steken en die zouden het langer moeten uithouden. Mijn rijstijl is gerust "normaal" te noemen. Ik krijg zelfs dikwijls de opmerking van vrienden die achter me rijden dat ik zeer weinig rem...
Ik herinner me wel dat de eerste blokjes op mijn vorige (12GS) er ook snel aan waren voor de moeite, daarna deed ik er steeds een 15000km mee.
Iemand een verklaring ?
Ik herinner me wel dat de eerste blokjes op mijn vorige (12GS) er ook snel aan waren voor de moeite, daarna deed ik er steeds een 15000km mee.
Iemand een verklaring ?
YOO
Een verklaring heb ik niet nee, maar ik kan u wel zeggen dat ge niet den enigte zijt met supersnel slijtende achterste remblokken op de nieuwe GSa12
Grtz, Philip!
Een verklaring heb ik niet nee, maar ik kan u wel zeggen dat ge niet den enigte zijt met supersnel slijtende achterste remblokken op de nieuwe GSa12
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Mijn GS heeft volgende week zijn 30.000 km en is dan ook ongeveer 1 jaar oud. Ik heb nog geen remblokken moeten vervangen... begrijpe wie begrijpe kan.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Zeggen we dat niet allemaalYdde schreef:Ik heb net mijn onderhoud van 20.000 km gehad op mijn 1200GS en de oorsprongkelijke remblokken zijn nog goed zowel voor als achter.
Ik beschouw mijn rijstijl als normaal - niet super sportief maar ook niet echt traag.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
YOO
Wees maar gerust, er is bij sommige moto's (GS'en) wel degelijk een serieus probleem, heb de zondag aan d'Oase een nieuwe GSA12 zien staan, met 6000km op de teller, en tot op 't ijzer afgesleten remblokken, de schijf zag er lief uit
En zeg nu niet dat zoiets de fout is van de piloot, zelfs al rijdt hij met z'n botten de ganse tijd op z'n rempedaal, dan nog mag da niet.
Grtz, Philip!
Wees maar gerust, er is bij sommige moto's (GS'en) wel degelijk een serieus probleem, heb de zondag aan d'Oase een nieuwe GSA12 zien staan, met 6000km op de teller, en tot op 't ijzer afgesleten remblokken, de schijf zag er lief uit
En zeg nu niet dat zoiets de fout is van de piloot, zelfs al rijdt hij met z'n botten de ganse tijd op z'n rempedaal, dan nog mag da niet.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Dirk Pauwels
Mijn originele remblokken hebben het ook 20000km uitgehouden achteraan, maar waren wel op enkele dagen tijd ineens tot op het ijzer, net op tijd vervangen, en ik controleer regelmatig....
Als uw remblokken zo snel versleten zijn is er echt iets aan de hand, moeten minstens toch 10000km meegaan. Garantie zou ik zeggen.....
Als uw remblokken zo snel versleten zijn is er echt iets aan de hand, moeten minstens toch 10000km meegaan. Garantie zou ik zeggen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Bananatuffer
de simpelste oplossing is met een boxer leren rijden. dwz, boxer motor rem gebruiken tot de achterband rookt, toch als ge gepresseerd zijt.
dan kan je de hele dag van die remhendels afblijven.
doe je 50.000km met remblokken, minstens.
Een andere oplossing is, voor zij die niet willen weten wat boxerplezier is en ermee rijden gelijk met een viercilinder,
na elke start efkes in het abs regelbereik remmen, zodat de abs de remkracht verdeelt naargelang de belading, wat in de praktijk ervoor zorgt dat de integraal bediende achterrem veel minder bijt als je aan de voorrem komt dan in de "default" remverdeling.
dan kan je de hele dag van die remhendels afblijven.
doe je 50.000km met remblokken, minstens.
Een andere oplossing is, voor zij die niet willen weten wat boxerplezier is en ermee rijden gelijk met een viercilinder,
na elke start efkes in het abs regelbereik remmen, zodat de abs de remkracht verdeelt naargelang de belading, wat in de praktijk ervoor zorgt dat de integraal bediende achterrem veel minder bijt als je aan de voorrem komt dan in de "default" remverdeling.
Alvast bedankt voor de vele reakties.
Over rijgedrag kan men inderdaad tot in detail over blijven doorgaan. Echter, ik rij nu al 12 jaar BMW (RT - GS + GSA) waardoor ik toch al ettelijke keren met mijn moto's op onderhoud ben geweest en heb al wat remblokken versleten. Gemiddeld over al die kilometers (+/- 25.000 per jaar) doe ik ongeveer 15.000 km met mijn achterste EN voorste blokken.
Kom me dan ook niet zeggen dat ik met een boxer moet leren rijden (Bananatuffer), ik ken de voordelen van de motorrem en het plezier om zo weinig mogelijk te remmen. Mijn rijstijl is er zelfs rustiger op geworden na een ongeval.
Volgende week gaat de GSA binnen voor onderhoud, zal dan er naar laten kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Over rijgedrag kan men inderdaad tot in detail over blijven doorgaan. Echter, ik rij nu al 12 jaar BMW (RT - GS + GSA) waardoor ik toch al ettelijke keren met mijn moto's op onderhoud ben geweest en heb al wat remblokken versleten. Gemiddeld over al die kilometers (+/- 25.000 per jaar) doe ik ongeveer 15.000 km met mijn achterste EN voorste blokken.
Kom me dan ook niet zeggen dat ik met een boxer moet leren rijden (Bananatuffer), ik ken de voordelen van de motorrem en het plezier om zo weinig mogelijk te remmen. Mijn rijstijl is er zelfs rustiger op geworden na een ongeval.
Volgende week gaat de GSA binnen voor onderhoud, zal dan er naar laten kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
@popken,
15.000 Km gemiddeld met voorste en achterste remblokken is echt wel weinig, vindt ik.
Ik heb mijn voorste paar remblokken pas vervangen op 40.000Km; heb nu 45.000 en mijn achterste zijn nog origineel. Ben nochtans niet echt een trage
ik rijdt met een 1150GS, maar dat kan/mag toch niet zo'n verschil zijn?
groeten,
Rudi
15.000 Km gemiddeld met voorste en achterste remblokken is echt wel weinig, vindt ik.
Ik heb mijn voorste paar remblokken pas vervangen op 40.000Km; heb nu 45.000 en mijn achterste zijn nog origineel. Ben nochtans niet echt een trage
ik rijdt met een 1150GS, maar dat kan/mag toch niet zo'n verschil zijn?
groeten,
Rudi
-
Danny Da Kani
Betrapt !!
Hallo Popken...
Heb net 5900 km op de teller van m'n GSA staan, en na vorig weekend ook nieuwe remblokken moeten steken... IJzer op ijzer, !
Bij m'n vorige 11OO GS heb ik mijn eerste blokken achter vervangen op 23.000 km....
De oplossing is even simpel als dom.... De GSA heeft een opklapbaar klepje aan de achterse rempedaal.. en dat was in mijn geval naar beneden geklapt...
Resultaat.. bij de minste aanraking activeer je de servo en komen de remblokken in aanraking met de schijf... op de computer was 6 uur activatie van de achterste rempedaal af te lezen..
Ik heb nu het klepje naar boven geklikt... probleem opgelost...
De achterrem wordt trouwens bij ABS ook mee geactiveerd bij het bedienen van de voorrem.. en ook dat komt de levensduur niet ten goede...
Groenten...
Heb net 5900 km op de teller van m'n GSA staan, en na vorig weekend ook nieuwe remblokken moeten steken... IJzer op ijzer, !
Bij m'n vorige 11OO GS heb ik mijn eerste blokken achter vervangen op 23.000 km....
De oplossing is even simpel als dom.... De GSA heeft een opklapbaar klepje aan de achterse rempedaal.. en dat was in mijn geval naar beneden geklapt...
Resultaat.. bij de minste aanraking activeer je de servo en komen de remblokken in aanraking met de schijf... op de computer was 6 uur activatie van de achterste rempedaal af te lezen..
Ik heb nu het klepje naar boven geklikt... probleem opgelost...
De achterrem wordt trouwens bij ABS ook mee geactiveerd bij het bedienen van de voorrem.. en ook dat komt de levensduur niet ten goede...
Groenten...
F650 - 1100 GS - 1200 GSA
Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu
Kiekjes en blog op
http://www.eventmasters.fotki.com
http://www.eventmasters.be - http://www.wasda.nu
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Productnieuws: Brembo remblokken nu voor alle motoren beschikbaar
Geplaatst op 7 juni 2006 om 11:02
Meer informatie: Sparks Trading
Wat tot voor kort alleen was voorbehouden aan nieuwe Ducati's, Aprilia's, BMW's en KTM's is nu verkrijgbaar voor alle motoren; Brembo remblokken. Daarnaast is het assortiment aan compounds dusdanig uitgebreid dat voor alle segmenten, van motorsport op allerhoogste niveau tot het 'gewone woon-werkverkeer', de geëigende compound beschikbaar is.
Dat Brembo een naam hoog te houden heeft op remmengebied moge duidelijk zijn. Er zijn dan ook kosten, nog moeite gespaard, om ook voor de remblokken, de hoogst mogelijke kwaliteit te realiseren.
In grote lijn zijn de volgende compounds beschikbaar:
Origineel (Compound gelijk aan eerste montage bij Ducati enz.)
Carbon-Keramisch straat of race
Gesinterd straat of race
Off-road compounds
Prijzen vanaf 21,- euro per set. ( incl. BTW )
Geplaatst op 7 juni 2006 om 11:02
Meer informatie: Sparks Trading
Wat tot voor kort alleen was voorbehouden aan nieuwe Ducati's, Aprilia's, BMW's en KTM's is nu verkrijgbaar voor alle motoren; Brembo remblokken. Daarnaast is het assortiment aan compounds dusdanig uitgebreid dat voor alle segmenten, van motorsport op allerhoogste niveau tot het 'gewone woon-werkverkeer', de geëigende compound beschikbaar is.
Dat Brembo een naam hoog te houden heeft op remmengebied moge duidelijk zijn. Er zijn dan ook kosten, nog moeite gespaard, om ook voor de remblokken, de hoogst mogelijke kwaliteit te realiseren.
In grote lijn zijn de volgende compounds beschikbaar:
Origineel (Compound gelijk aan eerste montage bij Ducati enz.)
Carbon-Keramisch straat of race
Gesinterd straat of race
Off-road compounds
Prijzen vanaf 21,- euro per set. ( incl. BTW )
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Dirk Pauwels