Mooi hé, zullen het eens opfleuren met wat foto's van de opleidingRelax schreef:Kijk 'ns hier, een flikkerstopic!!
ingangstesten
Moderator: GVN
Als dat zou kunnen met de nodige uitleg erbij.Harald schreef:Mooi hé, zullen het eens opfleuren met wat foto's van de opleidingRelax schreef:Kijk 'ns hier, een flikkerstopic!!
Afstand van de topjes, lengte van de oefeningen bedoel er mee een omschrijving van het parkoer.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Hallo,
Mobylette,de opleiding is gedaan ,we hebben er ongeveer een 4000 km opzitten.Het doet enorm veel deugd om zelf vast te stellen waar we begonnen zijn en waar we eindigden (niveau).Hebben veel chance gehad met het weer,een voormiddag tijdens de bloesemrit en de laatste uurtjes van lommel heeft het geregend .Enkele uurtjes op het go-cartcircuit te Genk en op de Fordbaan te Lommel vond ik het beste
.
Hebben twee maal de Route de Maquis gedaan,ritjes van 510 km langs de kleinere wegen,de route zelf ,een bocht na de andere ,geweldig

Mobylette,de opleiding is gedaan ,we hebben er ongeveer een 4000 km opzitten.Het doet enorm veel deugd om zelf vast te stellen waar we begonnen zijn en waar we eindigden (niveau).Hebben veel chance gehad met het weer,een voormiddag tijdens de bloesemrit en de laatste uurtjes van lommel heeft het geregend .Enkele uurtjes op het go-cartcircuit te Genk en op de Fordbaan te Lommel vond ik het beste
Hebben twee maal de Route de Maquis gedaan,ritjes van 510 km langs de kleinere wegen,de route zelf ,een bocht na de andere ,geweldig
snow is only frozen water
opleiding zwartberg
Hoi,
mijn opleiding zit er ook op. Ik kan enkel Romain bijtreden. Het kartcircuit en Lommel (Ford) waren de uitschieters. De 3 weken opleiding zijn eigenlijk te kort, waardoor alles in razend snel tempo moet verlopen. De zwarte R80RT's hebben weer flink gebruld (en zijn zeker aan rust toe!!!!)
Ook de 'Route du Maquis' was heel tof, maar wij hadden 2 x minder goed weer, waardoor de wegen er gevaarlijk bijlagen. Ik heb die route echter in mijn vrije tijd gereden bij heel mooi weer, en da's uw hartje ophalen. En nu op naar het echte werk.
Greetz
Mobylette.
mijn opleiding zit er ook op. Ik kan enkel Romain bijtreden. Het kartcircuit en Lommel (Ford) waren de uitschieters. De 3 weken opleiding zijn eigenlijk te kort, waardoor alles in razend snel tempo moet verlopen. De zwarte R80RT's hebben weer flink gebruld (en zijn zeker aan rust toe!!!!)
Ook de 'Route du Maquis' was heel tof, maar wij hadden 2 x minder goed weer, waardoor de wegen er gevaarlijk bijlagen. Ik heb die route echter in mijn vrije tijd gereden bij heel mooi weer, en da's uw hartje ophalen. En nu op naar het echte werk.
Greetz
Mobylette.
-
Iron Gonzo
Proficiat met het slagen van de opleiding
en wat wordt uw dienst moto?
en wat wordt uw dienst moto?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
We rijden nu een dikke maand rond met onze R1200RT's. Tijdens de opleiding liep het water uit de mond van de lesgevers van de federale, die met de Yamaha's 'moeten' rijden. Er waren namelijk 2 collega's die de opleiding met hun R1200RT's hebben gedaan. De lesgevers wilden persé hun 'kunstjes' tonen met deze moto's. Volgens hen was dit het beste van het beste voor het politiewerk. Ik persoonlijk treed deze mening bij. Zeer wendbaar, meer dan genoeg power en trekkracht, heel comfortabel, snel genoeg en alles op de juiste plaats. Wat moeten we nog meer hebben. Het is nog wel even wachten op onze pakken van RICHA. Maar dat is een nationaal probleem. Intussen ben ik niet van die moto af te slaan. Eneu, groeten doe ik wel terwijl ik in je ogen kijk, maar ik merk dat er veel zijn die hun blik afwenden en zelf verder rijden zonder te groeten. Nochtans, ik bijt niet.... Het zal het imago wat zijn zeker. Greetz.
Dat zullen de zwarte zijn met blauwe schouderstukken.
Wij hebben er begin dit jaar ook besteld( bij Richa).
En in de maand april hadden we de zomerpakken besteld,
maar ze wouden ze nog niet maken in de nieuwe kleuren.
"
zomerpakken zijn nog steeds niet geleverd
"
Antwerpen heeft ze al in de nieuwe kleuren,
welliswaar in de lederen uitvoering
Vermoedelijk komen de lederen pakken van bij
Damen
Dit is een Richa pak

Wij hebben de blauwe stukken in de broek weggelaten
Verder vind ik het pakske wel aan de grote kant, Richa wil namelijk dat ge het draagt met een extra trui en fleece, met als gevolg dat er water langs de kraag naar binnenloopt
De broek is voorzien van 2 grote dijzakken, zoals op een militaire broek.
Dit geeft nogal een patattenzak gevoel ( = persoonlijk).
Wanneer het regent , neemt de vest en broek héél véél water op, maar door de rubberen binnenbroek en vest, blijf je wel droog.
Maar loodzwaar
Ben benieuwd of er nieuwe fabrikanten op de kar gaan springen, met betere materialen
"
welliswaar in de lederen uitvoering
Damen
Dit is een Richa pak

Wij hebben de blauwe stukken in de broek weggelaten
Verder vind ik het pakske wel aan de grote kant, Richa wil namelijk dat ge het draagt met een extra trui en fleece, met als gevolg dat er water langs de kraag naar binnenloopt
De broek is voorzien van 2 grote dijzakken, zoals op een militaire broek.
Dit geeft nogal een patattenzak gevoel ( = persoonlijk).
Wanneer het regent , neemt de vest en broek héél véél water op, maar door de rubberen binnenbroek en vest, blijf je wel droog.
Maar loodzwaar
Ben benieuwd of er nieuwe fabrikanten op de kar gaan springen, met betere materialen
Laatst gewijzigd door Harald op 15 aug 2006, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop het samen met jouHarald schreef:Dat zullen de zwarte zijn met blauwe schouderstukken.
"zomerpakken zijn nog steeds niet geleverd
"
welliswaar in de lederen uitvoering![]()
Damen
Dit is een Richa pak
Die lederen pakken zijn inderdaad van Damen, goeie kwaliteit maar ik vind dat lichtblauw gewoon beter staan in textiel dan in leder
Het ontwerp is goedgekeurd maar de federale aanbesteding heeft vertraging opgelopen door een klacht van Jomex
De zomerpakken van richa hebben we ook sinds vorig jaar, de winterpakken zullen vervangen worden van zodra de nieuwe vlot verkrijgbaar zijn.
Hoi
Wij rijden nu rond met de passets van Richa, en die zijn inderdaad in de nieuwe kleuren. Dus het Belgacom blauw. Ik draag op dit moment een zomerpak. Vind ik zelf heel comfortabel net zoals de broek, maar niet waterdicht. Dus bij regen moet je het losse regenpak overaan doen. Ook dat is in de nieuwe kleuren, en perfect waterdicht. Dat hebben we de laatste weken meer dan genoeg kunnen testen.
Greetz
Wij rijden nu rond met de passets van Richa, en die zijn inderdaad in de nieuwe kleuren. Dus het Belgacom blauw. Ik draag op dit moment een zomerpak. Vind ik zelf heel comfortabel net zoals de broek, maar niet waterdicht. Dus bij regen moet je het losse regenpak overaan doen. Ook dat is in de nieuwe kleuren, en perfect waterdicht. Dat hebben we de laatste weken meer dan genoeg kunnen testen.
Greetz
Mobylette, kunt ge mij daar eens foto's van bezorgen en of postenmobylette schreef:Hoi
Greetz
Mie toe pleaseHarald schreef:Mobylette, kunt ge mij daar eens foto's van bezorgen en of postenmobylette schreef:Hoi
Greetz
johanenan @ pandora . be
Thanx
Harald,
we zijn in Hasselt nog steeds aan het wachten op onze Richa-pakken,in feb besteld.Zo te lezen zijn deez pakken ook nog niet om te stoeffen,loodzwaar,patattenzak-model ,te groot (lekker veel tocht binnen langs de kraag prima voor de nekspieren).In de burgerij zijn er zoveel goede pakken die dan nog goedkoper zijn,waarom niet zulk een pak met het verschil dat een gedeelte van het bovenlichaam fluo-reflekterend is.Gewoon naar de winkel ,passen en meenemen.In tussentijd rijd ik met mijn eigen broek ,eigen handschoenen en dien ik iedere dag een andere collega zijn jas te lenen.Enfin mij hoor je niet klagen

we zijn in Hasselt nog steeds aan het wachten op onze Richa-pakken,in feb besteld.Zo te lezen zijn deez pakken ook nog niet om te stoeffen,loodzwaar,patattenzak-model ,te groot (lekker veel tocht binnen langs de kraag prima voor de nekspieren).In de burgerij zijn er zoveel goede pakken die dan nog goedkoper zijn,waarom niet zulk een pak met het verschil dat een gedeelte van het bovenlichaam fluo-reflekterend is.Gewoon naar de winkel ,passen en meenemen.In tussentijd rijd ik met mijn eigen broek ,eigen handschoenen en dien ik iedere dag een andere collega zijn jas te lenen.Enfin mij hoor je niet klagen
-
Flat Twin Power
Jammer genoeg gaat dat niet meer. Vroeger toen ik nog bij de gemeentepolitie was gingen wij gewoon naar de motorzaak als we nieuw gerief nodig hadden. We vulden een bonneke in en liepen buiten met nieuwe botten, handschoenen, een kolleke, noem maar op.romain schreef:Gewoon naar de winkel ,passen en meenemen.
Maar tegenwoordig is dat een ongelooflijke klucht. Als je nieuw botten moet hebben moet je het een jaar op voorhand zeggen want ze moeten een hele procedure doorlopen voor ze er kunnen kopen. En het moeten dan godverdomme nog de goedkoopste zijn ook. Dat is echt om weg te lopen.
Eerst hadden wij de pakken van Jomex. Daar waren we niet tevreden over. Te koud in de winter en niet waterdicht.
Nu hebben we Richa. Vind ik een klein beetje beter. Warm genoeg en dankzij de uitneembare fleece in zowel jas als broek valt het nog mee om er in de zomer ook mee te rijden. We hebben wel een afzonderlijke zomerjas. Zo'n geperforeerde. Over de waterdichte kwaliteit van de broek daar ben ik al heel wat minder over te spreken. Als het regent moet ik er nog een plastieken regenbroek over trekken want anders ben ik zeiknat.
Vind ik eigenlijk jammer voor iets dat zo veel geld kost. Zou niet mogen.
@ Romain, tja tis overal hetzelfde.
Nog 10jaar geduld en dan hebben ze misschien ingezien dat
ze fout waren met die Richa pakskes.
Ik loop met het idée om mijn Richa pakske bij een kleermaker binnen te steken en het daar flink te laten verkleinen.
Zal dan op eigen kosten zijn ,maar ik zal me dan veel beter voelen met een "op maat" pakske.
Ik rij voorlopig met mijn Jomex pak, en als het even kan , zelfs met mijn lederen broek van bij (Damen.)
Voor de regen zweer ik nog steeds bij de Flexotane oranje jas en zwarte broek. ( ook van bij Damen )
Is nog goed voor de zichtbaarheid ook.
Ma hoop doet leven hé
Nog 10jaar geduld en dan hebben ze misschien ingezien dat
ze fout waren met die Richa pakskes.
Ik loop met het idée om mijn Richa pakske bij een kleermaker binnen te steken en het daar flink te laten verkleinen.
Zal dan op eigen kosten zijn ,maar ik zal me dan veel beter voelen met een "op maat" pakske.
Ik rij voorlopig met mijn Jomex pak, en als het even kan , zelfs met mijn lederen broek van bij (Damen.)
Voor de regen zweer ik nog steeds bij de Flexotane oranje jas en zwarte broek. ( ook van bij Damen )
Is nog goed voor de zichtbaarheid ook.
Ma hoop doet leven hé
motards ,
heden ons nieuw pakske gekregen,'t is zoals jullie beamen trek op niets ,volgens mij ben ik gekrompen en dat op een zestal maanden wat gaat dat zijn binnen een jaar ,zal mij een pocket-bike moeten bestellen
.Heb 2xl van jas zou moeten large zijn en broek eveneens een maatje te groot en model van een patattenzak. Zouden ze zulke kleren in de winkel hangen dan waren ze op een wip failliet en dan te bedenken hoeveel dat allemaal kost.Zouden misschien moeten teruggaan naar m'n jonge tijd ,een lekker sexy lederen pakje (met colaflesje in de sacoche
)en als het regent zo een wijde lange zwarte regenjas (ala clint eastwood)en maar laten wapperen.In dienen tijd gingen ze wel aan de kant,dachten zeker dat er een vampier kwam aangevlogen
.Enfin een beetje dromen kan geen kwaad en van nostalgie is zeker nooit iemand zijn pijp uitgegaan.
heden ons nieuw pakske gekregen,'t is zoals jullie beamen trek op niets ,volgens mij ben ik gekrompen en dat op een zestal maanden wat gaat dat zijn binnen een jaar ,zal mij een pocket-bike moeten bestellen
romain, je hebt woord gehouden, ben een federale (RT1200)tegengekomen in Hasselt op de grote ring (kruispunt universiteitslaan) en ja hoor hij (ga er vanuit dat jij het was) stak z'n hand op, ik was zo verbaasd dat ik alleen een knik terugdee. Is wennen een HAZODI die je groet !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Ik hoor jullie klagen over de pakken die jullie moeten dragen, maar stel nu dat jullie toelating krijgen om zelf een tenue samen te stellen: wat zou dat dan zijn ? ( ongeacht de prijs)
Ik rijd bv in de winter met atlantis (van BMW) en vind dat heel goed, maar wel erg duur.
Het gaat weliswaar al 6j mee en heb enkel de ritssluiting moeten laten herstellen.
Ik rijd bv in de winter met atlantis (van BMW) en vind dat heel goed, maar wel erg duur.
Het gaat weliswaar al 6j mee en heb enkel de ritssluiting moeten laten herstellen.