Verbruik, ik krijg het niet voor elkaar!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

edargpu

Bericht door edargpu »

Ikzelf rijd pas met een R850R bwj 1996 en heb eens mijn verbruik nagezien met een normale rijstijl waarbij af en toe eens moet opgetrokken worden, en kom dan rond de 5,3 L uit.
Waarschijnlijk ligt dit wel lager omdat ik hier spreek over een 850 cc.
Greetz :D
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik denk dat ik rond de 6 Ltr zit...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke

Bericht door jakke »

(s)Campi schreef:Ik denk dat ik rond de 6 Ltr zit...
:shock:
Koffie per dag ????

:lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

ironjakke schreef:
(s)Campi schreef:Ik denk dat ik rond de 6 Ltr zit...
:shock:
Koffie per dag ????

6 Ltr benzine ...

2 Ltr koffie (no joke... :oops: )

:wink:
Scarto

Bericht door Scarto »

Je zal dit wellicht niet geloven maar ik spreek de waarheid :!:
Vorige maand in Zwitserland na 3 bergpassen achter de keizen, de bak nog eens "vol" laten lopen (Jürgen...jij weet wel wat ik bedoel met vollopen) en ik kwam op een gemiddeld verbruik van 4,44 L. Vorige zaterdag tijdens de rit Fruits du mer dezelfde handeling uitgevoerd en toen was het gemiddeld verbruik 4,91 L.

Goe é :D
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Jij was dus ook niet zo goed in wiskunde op school destijds... :wink:
Emile

Bericht door Emile »

Martin M. schreef:Je zal dit wellicht niet geloven maar ik spreek de waarheid :!:
Vorige maand in Zwitserland na 3 bergpassen achter de keizen, de bak nog eens "vol" laten lopen (Jürgen...jij weet wel wat ik bedoel met vollopen) en ik kwam op een gemiddeld verbruik van 4,44 L. Vorige zaterdag tijdens de rit Fruits du mer dezelfde handeling uitgevoerd en toen was het gemiddeld verbruik 4,91 L.

Goe é :D
Legt ge hem stil in de bergaf? :shock:
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Als je rustig bent met de gas op secundaire wegen en niet boven 4.500 komt dan gaat je verbruik snel omlaag. Op 98 is het nog beter.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mijn laagste verbruik heb ik ook altijd in de bergen (tenzij da'k met Shulty op stap ben :twisted: ), in 't naar boven gaan geeft ge gas, en in 't naar beneden gaan gaat alles bijna vanzelf, da klein beetje gas dat ge dan geeft is véle minder dan op een platte baan.

Op m'n R1100R was dit tov. een snelwegrit een verschil van anderhalve L, 130/140 op autosnelweg, sportief rijden in de bergen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Maar de manne toch :oops: :oops:

Ik versta da allemaal nie zenne ... :oops: :oops: :shock:
Dat jullie aan zulke waarden komen :!: :!:

R1200RT, zondag gaan tanken. 19 liter getankt. Had bijna 450 km gereden ..... :!:
Mijn gemiddelt verbruik ligt dus STEEDS onder de 5 liter zenne. Al bijna 15000 km lang ..
Hoe doen jullie da toch om daar boven te geraken ???? ????
Ik ben wel geen snelheidsmaniak, helemaal niet, dat geef ik toe.
Nu, ja, mijn madam denkt daar wel anders over hoor .... :wink: :oops:
Laatst gewijzigd door Francis op 13 jul 2006, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Tja, ik weet ook niet goed hoe sommige mensen aan zo'n hoog verbruik komen.
Vandaag getankt. Mijn tankje leeg gereden aan woon werkverkeer. Verbruik 5.1. In de bergen geraak ik ook aan 4.7. En ik rij nochtans redelijk sportief. Ik gebruik wel de aanwezige energie zo goed mogelijk. Ik gebruik zelden mijn remmen, rem zo veel mogelijk op de motor en probeer altijd de gang er in te houden. Ver genoeg vooruit kijken dus.
Op die manier kun je je verbruik ook spectaculair doen dalen.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
De zondag toen ik van de Bikermeeting kwam, heb ik in Duitsland eens volle gaas gereden (190 Km/Hr) en na 220 Km moest ik al terug gaan tanken.
Amai zeg, da beest zuipt benzine op topsnelheid.
Nadien toch maar wat rustiger gereden en dan kom je best aan 350 Km met dezelfde hoeveelheid benzine.
Snel rijden geeft wel effe een kik, maar het plezier is er dan ook wel snel af :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Francis schreef:Maar de manne toch :oops: :oops:

Ik versta da allemaal nie zenne ... :oops: :oops: :shock:
Dat jullie aan zulke waarden komen :!: :!:

R1200RT, zondag gaan tanken. 19 liter getankt. Had bijna 450 km gereden ..... :!:
Mijn gemiddelt verbruik ligt dus STEEDS onder de 5 liter zenne. Al bijna 15000 km lang .. Hoe doen jullie da ????
Ik ben geen snelheidsmaniak, helemaal niet, dat geef ik toe.
Nu, ja, mijn madam denkt daar wel anders over hoor .... :wink: :oops:
:oops: :oops: :oops: hoe ik soms max 260km haal uit mijn tankje voor het licht aangaat :roll: :roll: Autobahn hé :roll:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

tja, 't zal geen maisveld zijn Xavier :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

stevenrt

Bericht door stevenrt »

ik verbruik met 160km/dag 4,7L.
Piekje gehad van 4,1L.
Tank altijd nauwgezet vol en rij eigenlijk altijd tussen de 3.500 - 4.000 tr (behalve mss bij optrekken)

en olieverbruik?...waar zit dat die olie? heeft elke moto olie nodig?
BMW R1150RT (2003)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bon,
Heb gedurende de laatste tankbeurten nauwgezet het gashandje en de snelheid in de gaten gehouden en kom tot de conclusie dat de kruissnelheid op de RT meer invloed heeft dan je toerental. Wekelijks maal ik minstens 800 km snelweg af, ik zie dus snel verschil. Ook in de beurs want ik hoef je niet te vertellen hoeveel de fuel uit onze geldbuidel zuigt :shock:

Gedurende een 10-tal dagen heb ik consequent het volgende gedaan:
- Autobahncruisen tussen 4.000 é 4.500 tpm in 6e
- 98 tanken

Zelfs tijdens sportieve stukjes op binnenwegen (vb de DC rit, alwaar het toerental stevige pieken haalt) raak ik eindelijk onder de 6 liter. Woendsag zelfs 5.68 lit/100 km gehaald en vrijdag 360 km uit mijn tank gehaald. Is me nog nooit overkomen!
Mijn gegevens over een 100-tal tankbeurten geven een gemiddelde van 6.34 lit/100km.

Ik doe er wat langer over om thuis te geraken, maar als ik 40km verder raak met dezelfde tank is het een leuk idee.

hopelijk hebben jullie er iets aan.
Dwars

Bericht door Dwars »

als ik rustig wil rijden en benzine wil sparen neem ik iig de 2cv (5/100) :lol:

als ik met de madam achterop de moto ga toeren haal ik dat ook. Ga ik echter oppe moto gummen met de mannen, haal ik soms 10/100 :twisted: en mag er soms ook wat olie bij :wink: het zal niet van nix komen he? :wink:
I am not a complete idiot, some parts are missing
TonTon

Bericht door TonTon »

ik haal met mijn 1150 RT over 20.000 km een gemiddeld verbruik van 5.29 ltr , ik hou alles al jaren zorgvuldig bij in een excel bestand , met mijn Pan European haalde ik over 70.000 km een gemiddeld verbruik van 5.26 ltr...
Dwars

Bericht door Dwars »

Arnold schreef:ik haal met mijn 1150 RT over 20.000 km een gemiddeld verbruik van 5.29 ltr , ik hou alles al jaren zorgvuldig bij in een excel bestand , met mijn Pan European haalde ik over 70.000 km een gemiddeld verbruik van 5.26 ltr...
wat heb je daar nou aan om dat te weten cq. bij te houden ? :? als ik wil rijden kost dat geld: benzine, banden, beurten wtf. nou en: je brengt toch ook niet in kaart hoeveel condooms (ingekocht tegen welke prijs) of hoeveel pintjes je in de kroeg achterover kiept?? :? vreemde hobby imo :?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, ieder z'n ding zeker :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jakke

Bericht door jakke »

Dwars schreef:
Arnold schreef:ik haal met mijn 1150 RT over 20.000 km een gemiddeld verbruik van 5.29 ltr , ik hou alles al jaren zorgvuldig bij in een excel bestand , met mijn Pan European haalde ik over 70.000 km een gemiddeld verbruik van 5.26 ltr...
wat heb je daar nou aan om dat te weten cq. bij te houden ? :? als ik wil rijden kost dat geld: benzine, banden, beurten wtf. nou en: je brengt toch ook niet in kaart hoeveel condooms (ingekocht tegen welke prijs) of hoeveel pintjes je in de kroeg achterover kiept?? :? vreemde hobby imo :?
Maar zo ben ik wel te weten gekomen dat een neukbeurt tot 10 % gestegen is de afgelopen 20 jaar. :D
Is ook een dure hobby aan het worden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

Dwars schreef:
Rare redenering mijns inziens... :roll: Graag keet schoppen :?:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ironjakke schreef:
Dwars schreef:
Maar zo ben ik wel te weten gekomen dat een neukbeurt tot 10 % gestegen is de afgelopen 20 jaar. :D
Is ook een dure hobby aan het worden. :wink:
nogthans in de huisjes van licht zeden is de prijs gelijk en heb je de condoom voor niets :idea: :P
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dwars

Bericht door Dwars »

Martin M. schreef:
Dwars schreef:
Rare redenering mijns inziens... :roll: Graag keet schoppen :?:
mijn "rare" redenering is bedoeld niet bedoeld om keet te schoppen: wel om wakker te schudden :wink: daarom de manke vergelijking 8)

blijf erbij: get a life :lol:
Plaats reactie