bike-to-bike

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chinto

bike-to-bike

Bericht door Chinto »

Iemand enige ervaring met dit toestel:

Afbeelding

Het gaat over de MIP200 van IMC. Externe antenne, PTT met volumeregeling, ingebouwde PMR,...

Info gevonden op deze link
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
marcpe

Bericht door marcpe »

Hallo Chinto

Kijk eens op Conrad .nl - Telefonie & zenden - Zendapparatuur - motor
communicatie systemen, daar vind je het zelfde toestel voor een lagere
prijs. :lol:
Ik zelf zou graag een IMC 100 aanschaffen maar heb nog geen tijd gehad het te bestellen of het te gaan halen :oops:
Verder ken ik niemand persoonlijk die er ervaring mee heeft :cry:

Groetjes Marc
BMW R1200RT Donker met bleek grijs zoals mijn haar
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik heb dat Mip 200
Maar ik kan je eerlijk niet zeggen van moto tot moto want dat heb ik nog niet gebruikt.
Mp3 muziek da ga nog.
Intercom rijder en duo da ga ook nog.
Gsm dat lukt mij niet.
Het zit zo, je krijgt waar je voor betaald er bestaan betere dingen op de markt.
Ik ben tevreden maar ik heb er dan ook geen som geld tegen gesmeten.
Maak voor jezelf uit wat wil ik er aan besteden en ga ik alles wel veel nodig hebben.
Grtjs Dirk
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Seven

Bericht door Seven »

Wij hebben een kenwood bike 2 bike te koop.
Kan eens proberen.
3 toestellen.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Seven you've got PB.

Stoffel ;)
Afbeelding
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Uit ervaring weet ik dat de MIP-200 een degelijk apparaat is voor zijn prijs. Toch een minpuntje ... de kwaliteit van de stekkertjes is niet voor intens motorgebruik.
Chinto

Bericht door Chinto »

Dirk,

Om alle misverstanden te vermijden wil ik eerst even zeggen dat dit niet slecht bedoeld is hé, maar zodra ik zag dat je een reactie gepost had...kwam er een glimlach op m'n gezicht.

Jij hebt echt wel een probleem met connectoren hé... :wink: :wink:

Maar ik ben blij dat je me er op wijst hoor! Ik denk dat ik eens verder ga kijken voor die MIP.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb ook zo een systeem op één van mijn motoren. (K100LT)
De stekkertjes zijn zoals Dirk zegt wat minder. Je mag niet vergeten dat die dingen aardig wat keren in en uit elkaar moeten. Maar het grootste minpunt is het geluidsvolume dat véél te zwak is als je wat sneller gaat rijden. Dwz boven de 90Kmh. Let wél! Gezeten op een K met electr. verstelbare ruit. Dus goed beschermt van windgeluid.
De PMR werkt zéér goed. Zeker als je die antenne een plaatsje geeft vooraan op de kuip en zo hoog mogelijk. Nadeel is dat je zéér moeilijk van kanaal kan wisselen.
De muziek wordt mono doorgegeven naar je speakers dacht ik, maar ben niet meer zeker.
De aansluiting naar mijn Nokia werkt zeer goed. Zolang je er maar aan denkt van éérst het tussenblokje aan te sluiten en dan pas je telefoon.
Voor de rest is het zeker zijn geld waard.
Maar een Starcom is niet veel duurder, echter zonder ingebouwde PMR.
Chinto

Bericht door Chinto »

Blijkbaar is dit dan toch ook niet echt wat het moet zijn...

Is het geluidsvolume van de starcom beter? En voor welk type dien ik dan te gaan? En als we dan toch vragen aan 't stellen zijn: Welk type van PMR?
dirk bruijns
Contacteer:

dirk bruijns schreef: ... de kwaliteit van de stekkertjes is niet voor intens motorgebruik.

No problemo ... zoals gesteld : minder geschikt voor intensief motorgebruik wegens minder mechanische eigenschappen.

John, de FJR's met MIT heb ik nog niet horen klagen over te weinig geluidsvolume bij hogere snelheden. Ruit ? Helm ? Mij staat voor dat die K van jou betere windbescherming heeft, m.i. ook thv de ruit.
De Starcom heeft quasi dezelfde stekkertjes als de MIT, als ik me niet vergis, tenzij ze ondertussen verbeterd/veranderd zouden zijn.
Ik heb mijn Starcom jaren geleden al omgebouwd naar 7polige waterdichte DIN-fiche's.
John
Contacteer:

Bericht door John »

tJa Dirk, dan zal het aan mijn exemplaar liggen dat het volume te wensen over laat. Het gekke is als er een PMR of GSM aan hangt is alles in orde. De intercom is zeker niet genoeg versterkt op mijn exemplaar.
dirk bruijns
Contacteer:

Ola ! Oplossing gevonden, als het enkel maar het volume van de mp3 betreft, ligt het aan het opnameniveau van die dingen zelf. Is al eens aan bod geweest, is een instelling op je pc die je moet veranderen, alvorens je ze naar de stick transformeert, en dan klinken die dingen direct een pak luider.
Chinto

Bericht door Chinto »

Hey guys,

Ik specifieer eens even mijn "behoeften" en misschien kunnen jullie mij de "ideale" oplossing bieden:

Mijn vrouwtje rijd ook met een moto. Zij rijdt echter nog niet zo heel lang. We zijn regelmatig samen weg, en het lijkt ons wel handig om al eens een woordje te wisselen...

Intercom hebben we niet echt nodig, eigenlijk alleen bike-to-bike communicatie.

Stel mij eens een aantal zaken voor asjeblief...ik ben in blijde verwachting! :lol: :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dan wordt het vrij simpel. Gewoon twee goede Cobra PMR toestelletjes of een ander merk kopen bij bvb Neuner in Duitsland (goede service bij die gast) en gelijk een paar helmsetjes aanschaffen. Meer moet dat niet zijn zekers hé! :lol:
Je hebt helmsetjes met een exstra aansluiting voor GSM of je MP3/radio die niet veel meer kosten :wink:
Chinto

Bericht door Chinto »

Ik heb hier enkele maanden geleden toch eens te horen gekregen dat zonder enige vorm van tussenversterking (hetzij via een zelf-geknutseld versterkertje, hetzij via een "intercom") je nooit voldoende kwaliteit zou krijgen om mekaar te verstaan...
Wat is jou mening en/of ervaring?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Niks van waar, zolang je geen prullen koopt van bvb den Al.. of de Li.. (alhoewel ze soms ook degelijke dingen aanbieden :roll: ) Zorg er enkel voor dat die PMR toestellen zo hoog mogelijk gemonteerd staan. Dus niet in je jaszak. Alan of Kenwood en Cobra hebben in de iets duurdere uitvoering zeker goed materiaal.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Een voorbeeldje maar er zijn er ook nog andere hoor! De duurdere met afschroefbare antenne. Zodat je door middel van een exsterne antenne het zend en onvangstbereik kan verhogen. (als dit al nodig mocht zijn)
http://www.pmr-funkgeraete.de/shop/inde ... b=&info=1&
Chinto

Bericht door Chinto »

John,

Ik stuur je even een PM!

Bedankt voor de hulp in elk geval
janus

Bericht door janus »

Dag Chinto

wij zijn met drie beemers die elk een MIP 200 toestel hebben. We gebruiken het nu al drie jaar en hebben er nog nooit last mee gehad. Enkel zoals reeds werd aangegeven zijn de stekkertjes niet alles. Je moet ze voorzichtig inpluggen anders plooien de pinnetjes. De montage is ook makkelijk zelf te doen! Heb het al gedaan bij een R1150R, een GS, een Rockster en een V-strom.

Ik ben zeer tevreden over dit toestel, gezien de prijs minder dan de helft is van andere toestellen, en dit met bike-to-bike systeem. Prijs/kwaliteit ideaal! Kijk eens op deze link:

http://www.pmr446.de/200mip.htm voor € 260 en snelle service!

Ze verkopen hem ook bij de hobbyist en bij GPS in nederland.

Wat de verstaanbaarheid betreft moet ik ook zeggen dat je boven de 90km/u niet meer veel verstaat, maar dat hangt ook veel van je helm af. Natuurlijk zal de kwaliteit van een autocom of Baehr beter zijn, het is maar wat je ervoor wilt betalen.

Zelf heb ik er een Garmin 2720 op aangesloten en ook zonder problemen. Ik gebruik de audio-ingang hiervoor.

De antenne heb ik onder het zadel liggen. Daardoor vermindert het zendbereik, maar 800 meter lukt toch nog.

Het kanaal wisselen is inderdaad omslachtiger, alle ja, je moet er twee schroefjes voor losdraaien, maar we hebben allemaal een frequentie gekozen en hebben die verder nooit veranderd.

Ik hoop dat ik u wat heb kunnen helpen. Als ge vragen hebt: shoot.

groeten, jan.
Chinto

Bericht door Chinto »

Alvast bedankt allemaal...ik heb hier en daar een mailtje gezonden en wacht nu op de reacties.
Seven

Bericht door Seven »

autocom nieuwste kost €239 denk ik.
en daar kan je zelfs afzonderlijk het geluid regelen.
Prachtig. http://www.gps-garmin.nl/active-rider.html
janus

Bericht door janus »

Let op hé, dit is enkel intercom. Bike-to-bike kost je 2 extra zender/ontvangers. Als intercomsysteem op zich zal het wel een goed toestel zijn.
Chinto

Bericht door Chinto »

weet er iemand waar ik eventueel hier in België de MIP200 zou kunnen aankopen? (of ergens waar ik in het buitenland terecht kan zonder duizend km. te moeten bollen :wink: )
We gaan binnen een 10-tal dagen een mini-tripje maken en op deze termijn vrees ik niet meer geholpen te kunnen worden door onze duitse vrienden. Ik zou precies toch eerder voor dit systeem gaan aangezien ik dan ineens ook mijn MP3 speler kan op aansluiten, en ik niet afhankelijk ben van de batterijtjes van de PMR...
Plaats reactie