Dag Chinto
wij zijn met drie beemers die elk een MIP 200 toestel hebben. We gebruiken het nu al drie jaar en hebben er nog nooit last mee gehad. Enkel zoals reeds werd aangegeven zijn de stekkertjes niet alles. Je moet ze voorzichtig inpluggen anders plooien de pinnetjes. De montage is ook makkelijk zelf te doen! Heb het al gedaan bij een R1150R, een GS, een Rockster en een V-strom.
Ik ben zeer tevreden over dit toestel, gezien de prijs minder dan de helft is van andere toestellen, en dit met bike-to-bike systeem. Prijs/kwaliteit ideaal! Kijk eens op deze link:
http://www.pmr446.de/200mip.htm voor € 260 en snelle service!
Ze verkopen hem ook bij de hobbyist en bij GPS in nederland.
Wat de verstaanbaarheid betreft moet ik ook zeggen dat je boven de 90km/u niet meer veel verstaat, maar dat hangt ook veel van je helm af. Natuurlijk zal de kwaliteit van een autocom of Baehr beter zijn, het is maar wat je ervoor wilt betalen.
Zelf heb ik er een Garmin 2720 op aangesloten en ook zonder problemen. Ik gebruik de audio-ingang hiervoor.
De antenne heb ik onder het zadel liggen. Daardoor vermindert het zendbereik, maar 800 meter lukt toch nog.
Het kanaal wisselen is inderdaad omslachtiger, alle ja, je moet er twee schroefjes voor losdraaien, maar we hebben allemaal een frequentie gekozen en hebben die verder nooit veranderd.
Ik hoop dat ik u wat heb kunnen helpen. Als ge vragen hebt: shoot.
groeten, jan.