Twinspark
Moderator: GVN
Twinspark
Klopt het dat de R1100S modellen niet uitgerust zijn met Twinspark,daarmee bedoel ik de modellen vanaf 2002,wie weet waarom niet, terwijl de 1200 type's wel twinspark hebben,en hoe kan je KFR tegengaan,ander uitlaat systeem?Bedankt voor de uitleg.
Re: Twinspark
Mijn r1100s van 2004 is in alle geval een twinspark en heeft helemaal geen last van KFR.valence schreef:Klopt het dat de R1100S modellen niet uitgerust zijn met Twinspark,daarmee bedoel ik de modellen vanaf 2002,wie weet waarom niet, terwijl de 1200 type's wel twinspark hebben,en hoe kan je KFR tegengaan,ander uitlaat systeem?Bedankt voor de uitleg.
Re: Twinspark
Ik zit met een tweeledig gevoel daar volgens de Ned.BMW topic er geen R1100S is uitgebracht en ook niet uitgebracht wordt met twinspark,jij zegt mijn R1100S uit 2004 heeft twinspark,morgen zal ik mijn dealer even bellen.Daar ik KFR hindelijk vindt wil ik eventueel mijn S'je inruilen voor een nieuwere versie,bedank voor jou reactie.r1150rt03 schreef:Mijn r1100s van 2004 is in alle geval een twinspark en heeft helemaal geen last van KFR.valence schreef:Klopt het dat de R1100S modellen niet uitgerust zijn met Twinspark,daarmee bedoel ik de modellen vanaf 2002,wie weet waarom niet, terwijl de 1200 type's wel twinspark hebben,en hoe kan je KFR tegengaan,ander uitlaat systeem?Bedankt voor de uitleg.
Harald schreef:Op onderstaande foto,
staat een enkele bougies motor.
Deze is te herkennen aan de horizontale zwarte plastic afdekkap
en op de 2de foto staat een Twin Spark,
te herkennen aan de afdekkap met circelvormig uiteinde
En zoals je kan zien, het bestaat dus een R1100S twin spark
Maar volgens mij zou de twinspark net als bij de 1200 serie aan de onderzijde gemonteerd moeten zitten,en het verschil van de kapjes heeft dat dan niet te maken met een nieuwer bouwjaar,of zeg ik nu iets doms,ben wel reuze nieuwsgierig geworden.
Klopt, de 2de bougies zit onderaan de cylinder,valence schreef:[
Maar volgens mij zou de twinspark net als bij de 1200 serie aan de onderzijde gemonteerd moeten zitten,en het verschil van de kapjes heeft dat dan niet te maken met een nieuwer bouwjaar,of zeg ik nu iets doms,ben wel reuze nieuwsgierig geworden.
en de vorm van de bougiekapjes , met of zonder ronding, geeft bij de 1100en 1150 modellen net aan of ge met een twin spark te maken hebt of niet.
Met ronding= Twin spark
zonder ronding= enkele bougies
Als ik me niet vergis, zijn de Twin's voor het éérst op de markt gekomen in 2004
-
offshore_class1