Misschien niet zo nagelnieuw in 't motorwereldje, wel op het BMW forum.
Eerlijk gezegd, maar zo zijn er vast meerderen hier, tot voor een tijdje nooit gedacht dat ik hier ooit nog eens terecht zou komen.
Ik heb hier al eens een keer de topics doorbladert en ben erachter gekomen dat er eigenlijk niet zo heel veel geschreven is over R850R. We zijn stillekesaan aan 't rondkijken voor een andere motor voor mijn vriendin en de 850 is een mogelijk kandidaat.
De grote lijnen zijn op veel plaatsen te lezen: dezelfde afmetingen als de 1100/1150. Zou een 'aangenamere' motorkarateristiek hebben, maar iets hoogtoeriger en daardoor iets meer schakelintensief.
Ik weet dat de oudere vierkleppers met 1 bougie, last hadden van dat 'konstantfahrtruckeln', maar of de 850 dat ook had is mij eigenlijk niet bekend. Zijn er nog meer dames die ermee rijden? Mijn vriendin is +- 1,65 mtr. GS en RT rijders in mijn vriendenkring zijn zeer te spreken over de stuureigenschappen van hun motor, ik mag ervan uitgaan dat dit voor de R toch niet verschilt? (laag zwaartepunt?)
Wat de techniek betreft, je ziet 2de handsmodellen staan met kilometerstanden tussen de 25.000 en meer dan 100.000 km. Nu heb ik geen schrik voor een hoge kmstand, maar zijn er dingen die dan in 't oog gehouden moeten worden, distributie, cardan(lagering), injectie?
Had dit model in z'n begin periode bepaalde 'kinderziektes', zodat je er beter geen koopt voor een zeker bouwjaar, of is het enige verschil met de recentere modellen meer van cosmetische aard (dashboard).
Voor een eerste berichtje zijn dit een hoop vragen, yes I know
Groetjes, Chris