Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Blijkbaar zou de batterij van de 1200 GS van het 'droge ' type zijn (dixit garagist) en kan dit eventueel problemen geven indien de lader hier niet voor voorzien zou zijn...
Aangezien ik nog een optimate III heb van m'n Transalp zou ik die wel om m'n GS willen gebruiken voor de periode dat hij noodgedwongen in de garage moet staan ...
Guido
Druppellader
Moderator: GVN
Re: Druppellader
Hallo,ga eens naar de zoekfuctie hierboven en typ canbus in,daar ga je al veel vinden.gdh schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Blijkbaar zou de batterij van de 1200 GS van het 'droge ' type zijn (dixit garagist) en kan dit eventueel problemen geven indien de lader hier niet voor voorzien zou zijn...
Aangezien ik nog een optimate III heb van m'n Transalp zou ik die wel om m'n GS willen gebruiken voor de periode dat hij noodgedwongen in de garage moet staan ...
Guido
-
tibogs-er1
Re: Druppellader
Allemaal geen probleem, garandeer ik u.gdh schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Guido
Niet zolang ge de Optimate aansluit via de rechtstreekse aansluiting en niet via de 12V-stekker.
Ofwel installeer je een bijkomende 12V stekker in de voorziene uitsparingen van de kuip, die je rechtstreeks aansluit op je batterij met een zekering ertussen. Ik heb dit procédé toegepast en het werkt voortreffelijk. Optimate wordt telkens aangesloten op deze stekker bij het stallen van de moto.
Stoffel
Stoffel