Druppellader

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gdh

Druppellader

Bericht door gdh »

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Blijkbaar zou de batterij van de 1200 GS van het 'droge ' type zijn (dixit garagist) en kan dit eventueel problemen geven indien de lader hier niet voor voorzien zou zijn...
Aangezien ik nog een optimate III heb van m'n Transalp zou ik die wel om m'n GS willen gebruiken voor de periode dat hij noodgedwongen in de garage moet staan ...
Guido
jan f

Re: Druppellader

Bericht door jan f »

gdh schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Blijkbaar zou de batterij van de 1200 GS van het 'droge ' type zijn (dixit garagist) en kan dit eventueel problemen geven indien de lader hier niet voor voorzien zou zijn...
Aangezien ik nog een optimate III heb van m'n Transalp zou ik die wel om m'n GS willen gebruiken voor de periode dat hij noodgedwongen in de garage moet staan ...
Guido
Hallo,ga eens naar de zoekfuctie hierboven en typ canbus in,daar ga je al veel vinden. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
KimG

Bericht door KimG »

De battery van de GS, zou met glasmatten zijn. Naar het schijnt. :roll:

grtn,

Kim
KimG

Bericht door KimG »

KimG schreef:De battery van de GS, zou met glasvezelmatten zijn. Naar het schijnt. :roll:

grtn,

Kim
tibogs-er1

Bericht door tibogs-er1 »

Gewoon de kabel die bij uw optimate zit (ik gebruik die met de klemmen) rechtstreeks op uw batterij zetten (onder chauffeurszadel) en de Optimate doet zijn werk.
Coké

Re: Druppellader

Bericht door Coké »

gdh schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een druppellader Optimate III op een 1200 GS?
Guido
Allemaal geen probleem, garandeer ik u. ;)
Niet zolang ge de Optimate aansluit via de rechtstreekse aansluiting en niet via de 12V-stekker.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ofwel installeer je een bijkomende 12V stekker in de voorziene uitsparingen van de kuip, die je rechtstreeks aansluit op je batterij met een zekering ertussen. Ik heb dit procédé toegepast en het werkt voortreffelijk. Optimate wordt telkens aangesloten op deze stekker bij het stallen van de moto.

Stoffel ;)
Afbeelding
Plaats reactie