Garmin 2820 verzameltopic
Moderator: GVN
-
Motoroosje en Erteeke
Is er een verschil met de GPS 2820 van BMW, want een mp3-speler vind ik daar nergens op hoor? En in de handleiding staat daar ook niets over in. Verder niets dan goed over de GPS. Wreed handig, hoewel zij(?) ook haar kuren heeft. Zo had ik onlangs 'thuis' ingesteld via de kortste weg, maar stuurde ze me vlak bij huis de tegenovergestelde richting uit. De koppige trien! Behandelen als een vrouw, dus af en toe niet naar luisteren 
Met de 2820 net terug van een reisje naar Oostenrijk, eigenlijk geen problemen gehad alleen dat hij de B 180 van Pfunds naar de Rechenpas blijkbaar beschouwt als een snelweg. Gezien ik de snelwegen in Oostenrijk probeer te vermijden had ik snelwegen vermijden aangeklikt en wilde hij me steeds van de B180 afsturen.
Zal doorgeven aan Navteq.
Woensdag vertrek ik er mee naar Frankrijk voor een echte motorreis, benieuwd hoe dat gaat
Fluppie
Zal doorgeven aan Navteq.
Woensdag vertrek ik er mee naar Frankrijk voor een echte motorreis, benieuwd hoe dat gaat
Fluppie
In 't vooruitzicht van een eventuele aankoop van een nieuw gps systeem ergens in de nabije toekomst vraag ik mij af of er hier garmin 2820 gebruikers zijn die supercontent zijn over hun toestel, en waarbij bovendien ALLE mogelijkheden van het toestel correct werken...
't Is hier zeker niet mijn bedoeling om afbreuk te plegen op garmin, maar ge hoort en leest natuurlijk alleen maar de negatieve kritieken.
Aan de tevreden 2820-gebruikers om hun zegske ne keer te doen
't Is hier zeker niet mijn bedoeling om afbreuk te plegen op garmin, maar ge hoort en leest natuurlijk alleen maar de negatieve kritieken.
Het is idd zo dat je meestal de negatieve berichten hoort of leest.JohanDB schreef:In 't vooruitzicht van een eventuele aankoop van een nieuw gps systeem ergens in de nabije toekomst vraag ik mij af of er hier garmin 2820 gebruikers zijn die supercontent zijn over hun toestel, en waarbij bovendien ALLE mogelijkheden van het toestel correct werken...
Dat het hier meestal over Garmin gaat is omdat de meesten hier op het forum een Garmin hebben natuurlijk.
Ik heb hier al negatieve, maar ook al positieve berichten over de 2820 gelezen.
Een aantal onder ons hebben een TomTom Rider of een GPS van MIO. Er zijn daarover ook verdeelde meningen hoor. Ik heb geen 2820 maar een 2720. Ik ben zeer tevreden over dat toestel. Men stelt uiteraard meestal een vraag als er iets fout loopt met het ding.
Wat je vooraf moet afwegen zijn de verschillen onder de toestellen.
Dus ben ik eigenlijk ook wel eens benieuwd naar de antwoorden.
Maar alé de vraag werdt gericht naar de 2820 gebruikers hé.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Het is zo als mensen een probleem hebben met hun GPS dat ze op een forum om raad komen vragen, dus daarom lees je enkel "negatieve berichten"
Als het toestel zonder probleem werkt dan trekt er niemand aan de bel hé.
Ik ben een bijna tevreden gebruiker van de 2820
Ik zeg wel bijna want buiten een paar probleempjes werkt hij uitstekend.
Probleem 1 : nu en dan een vastloper.
Probleem 2 : soms geen roze lijn en moet het toestel dan opnieuw opstarten en dan zie ik wel een roze lijn.
Probleem 3 : De T van kaart ontbreekt op een knop, zie => http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8494
Voor de rest super tevreden ervan.
Mocht je geen interesse tonen voor een MP3 speler en bluetooth dan zou ik kiezen voor een 2720 want die is hetzelfde als de 2820 maar dan zonder MP3 en BT.
Als het toestel zonder probleem werkt dan trekt er niemand aan de bel hé.
Ik ben een bijna tevreden gebruiker van de 2820
Ik zeg wel bijna want buiten een paar probleempjes werkt hij uitstekend.
Probleem 1 : nu en dan een vastloper.
Probleem 2 : soms geen roze lijn en moet het toestel dan opnieuw opstarten en dan zie ik wel een roze lijn.
Probleem 3 : De T van kaart ontbreekt op een knop, zie => http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8494
Voor de rest super tevreden ervan.
Mocht je geen interesse tonen voor een MP3 speler en bluetooth dan zou ik kiezen voor een 2720 want die is hetzelfde als de 2820 maar dan zonder MP3 en BT.
Ben net terug van een reis van 4000 km met de 2820 door de Franse Alpen en de Alpes de Hautes Provence. Geen enkel probleem gehad.
Ik was voor het uitbrengen van de 2820 wat sceptisch over de noodzaak van de MP 3, maar eerlijk gezegd tijdens het stuk autosnelweg van Rotselaar tot Nancy, heb ik het muziekje toch wel op prijs kunnen stellen.
Groetjes
Fluppie
Ik was voor het uitbrengen van de 2820 wat sceptisch over de noodzaak van de MP 3, maar eerlijk gezegd tijdens het stuk autosnelweg van Rotselaar tot Nancy, heb ik het muziekje toch wel op prijs kunnen stellen.
Groetjes
Fluppie
Ben net terug van een reisje van 2000 km met de 2820.
Heb eigenlijk vrij weining geen last gehad van vastlopen ... maar soms blijft de berekenign wel heel lang op 100% hangen.
Wanneer je een vrij lange route laat berekenen al rijdend doet hij er soms veel herberekeningen (vlak na elkaar) over om tot een resultaat te komen.
Geen enkel probleem gehad met de mp3, een functie die niet iedereen echt gebruikt welliswaar
Heb geen gebruik gemaakt van bleutooth onderweg, gewoon een oortje gebruikt.
Wat wel opviel was dat de de berekening van de routes soms véél anders is ten opzichte van een 2720. voorbeeld van kortere afstand:
2720: 120 km
2820: 160 km ... toch al een serieus verschil over zo een afstand
en de tracklog is te klein voor een hele reis
Heb eigenlijk vrij weining geen last gehad van vastlopen ... maar soms blijft de berekenign wel heel lang op 100% hangen.
Wanneer je een vrij lange route laat berekenen al rijdend doet hij er soms veel herberekeningen (vlak na elkaar) over om tot een resultaat te komen.
Geen enkel probleem gehad met de mp3, een functie die niet iedereen echt gebruikt welliswaar
Heb geen gebruik gemaakt van bleutooth onderweg, gewoon een oortje gebruikt.
Wat wel opviel was dat de de berekening van de routes soms véél anders is ten opzichte van een 2720. voorbeeld van kortere afstand:
2720: 120 km
2820: 160 km ... toch al een serieus verschil over zo een afstand
en de tracklog is te klein voor een hele reis
GS 1200
Ik heb tijdens mijn reis naar de vogezen 3077km gereden in 6 dagen.
3x een vastloper gehad (3x op de heenreis) en 2x opeens geen roze lijn meer te zien, wel kon ik nog rijden op de stem van truus.
Na een heropstart terug een roze lijn, verder geen probleem gehad met de 2820.
Ook heeft hij zijn waterdichtheid bewezen want tot 2x toe daar een hevige onweer op ons kop met hagel waar je door je pak zelfs blauwe plekken van kreeg.
MP3 dacht ik zelde te gebruiken maar die staat toch redelijk vaak te draaien en zeker nu ik een programma heb gevonden om alle MP3's even luid in mijn helm te laten klinken.
Want vaak heb je een stil liedje dan weer een luid liedje wat best vervelend is maar dankzij internet zijn daar oplossingen voor te vinden
3x een vastloper gehad (3x op de heenreis) en 2x opeens geen roze lijn meer te zien, wel kon ik nog rijden op de stem van truus.
Na een heropstart terug een roze lijn, verder geen probleem gehad met de 2820.
Ook heeft hij zijn waterdichtheid bewezen want tot 2x toe daar een hevige onweer op ons kop met hagel waar je door je pak zelfs blauwe plekken van kreeg.
MP3 dacht ik zelde te gebruiken maar die staat toch redelijk vaak te draaien en zeker nu ik een programma heb gevonden om alle MP3's even luid in mijn helm te laten klinken.
Want vaak heb je een stil liedje dan weer een luid liedje wat best vervelend is maar dankzij internet zijn daar oplossingen voor te vinden
Bon, buiten het feit dat deze topic wel heeeel snel weg zakt hoor ik na mijn vraag slechts één forummer waarbij niets mankeert....
Als ik de Tomtommers hun reacties lees in die andere topic zal mijn keuze snel gemaakt zijn
Ben trouwens als jaren tevreden tomtom gebruiker maar dan op de pda (ja, de pda werkt al jaren inweer en wind in een otterbox
), maar ik ben dat gedoe met die kabels wat beu 
Als ik de Tomtommers hun reacties lees in die andere topic zal mijn keuze snel gemaakt zijn
Ben trouwens als jaren tevreden tomtom gebruiker maar dan op de pda (ja, de pda werkt al jaren inweer en wind in een otterbox
-
Motoroosje en Erteeke
-
pvde
- Contacteer:
Yep,Motoroosje en Erteeke schreef:En daarmee heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag: IS ER EEN VERSCHIL TUSSEN DE 2820 VAN GARMIN EN DEZE VAN BMW? Want op de mijne (BMW) vind ik nergens een MP3-speler en in 'het boekske' staat daar ook niets over.
Lees dit eens
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
pierre-pieter-pierrot
oortje(s) op GPS 2820
Persoonlijk hou ik het heel eenvoudig kwestie klank ( de Babbel-Triene - & MP3 muziek) van de 2820 GPS.Ik plugde gewoon de koptelefoon van mijne MP3 lezer aan de Garmin 2820.Voordeel : Perfekte klank over beide oren en deze zitten echt vast onder de helm.Oortjes kosten geen 15.00 € en zitten degelijk goed onder de helm mede door de ringentjes die aan de oortjes vast zitten....en die verschuiven heus niet hoor bij op of af zetten v d helm.
Je moet natuurlijk grote oren hebben !
GSM-nen doe ik niet - ben aan het genieten v d moto en wil niet gestoord worden - dus dat onding ligt af als ik op de moto zit....
Pierrot - Elewijt
GS 1200
Je moet natuurlijk grote oren hebben !
Pierrot - Elewijt
GS 1200