vraagje over Topcase R1150R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bougimain
Contacteer:

vraagje over Topcase R1150R

Bericht door bougimain »

Hey de beemers ik heb een vraagje, ik heb een origineel bagagerek van BMW laten monteren op mijn Nieuwe 2dehands bike nu is mijn vraag als ik een topcase wil kopen ervoor moet ik specifiek eene kopen voor mijn R1150R of kan ik bvb als iemand de topcase verkoopt van een ander model BMW die ook erop plaatsen of niet ??
Of naar wat moet ik letten bij de aankoop van een 2dehands Topcase voor mijn Rek ?

Bedankt al om te reageren
Mvg. Bougimain :? :? :?
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hoi Bougieman.

Op een R1150R kan je enkel een "softbag" monteren (idem als deze van de K1200RS) of je moet kiezen voor een GIVI of andere topcase.

Ik heb persoonlijk voor een "bagagerol" gekozen als ik er met de tent op uit trek. Deze is groter dan de "softbag" en voor andere opbergmogelijkheden heb ik m'n zijkoffers die ik er kan opzetten.

Groetjes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bougimain
Contacteer:

fotoke

Bericht door bougimain »

Hey jurgen bedankt maar ik begrijp het niet mijn garagist zij mij dat ik met de originele bmw bagagerek wel kan een topcase plaatsen want dit is ook dit wat ik wou dan kon mijn vrouw daarop steunen met haar rug, maar zou je eens een fotoke willen plaatsen van zo een softbag & bagagerol please dat ik dit eens zie want dit ken ik niet.
Thanks

Op een R1150R kan je enkel een "softbag" monteren (idem als deze van de K1200RS) of je moet kiezen voor een GIVI of andere topcase.

Ik heb persoonlijk voor een "bagagerol" gekozen als ik er met de tent op uit trek. Deze is groter dan de "softbag" en voor andere opbergmogelijkheden heb ik m'n zijkoffers die ik er kan opzetten.

Groetjes :wink:[/quote] :lol: :lol:
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hoi,

D'r bestaat een comfort-seat, maar niet origineel van BMW.

Afbeelding

Corbin heeft ook zo eentje...

Afbeelding

en hier een voorbeeld van een "softbag" op een Rockster

Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Dit is dan het alternatief :

Givi topcase van 46 liter

Afbeelding

of 52 liter :shock:

Afbeelding

Hetgeen ik uiteraard minder geslaagd vind op een naked bike, en zeker de slanke Roadster... maar iedere zijn gedacht :wink:

Afbeelding
Jan B

Bericht door Jan B »

Ik ben ook eens op zoek gegaan naar zo'n topcase. Mijn motor is de roadster voor de jouwe. Oud model dus en vanaf september het derdelaatste model. Op mijn model bestaat inderdaad alleen de topcase. En ik denk dat dat voor jouw model niet anders is. Alleen is het bij jou een softcase met een slotvergrendeling. Je plaatst de softcase via een sleutelvergrendeling op je bagagerek (bij mij gebeurt dit met 2 velcro's ). Maakt weinig uit gezien je nooit je softcase op je motor laat zelfs al is die met een slotje vastgemaakt.
De tas is wel heel handig. Leuk is dat je hem met draagriem over je schouder kan meenemen. Een helm erin stoppen is mogelijk maar dan blijft er geen plaats meer over voor wat anders. Je kan hem ook via 4 klemmen over je duozit vastmaken. In elk geval bij mijn roadster. Hij staat dan in de lengterichting. Maar een passagier meennemen is er dan niet meer bij. Je houdt dan wel je rekje vrij om er eventueel een tent op te bevestigen.
Hij is spatwaterdicht en er is een regenhoes bijgeleverd. Het geeft een zeker gevoel van veiligheid voor je passagier. Het is te zeggen je kan moeilijk nog van je zadel glijden maar een echt ruggesteun is het niet natuurlijk.
Samengevat. Prima ding maar een hardcase is zeker een stuk handiger maar ook lomper natuurlijk. Zie maar wat je het belangrijks vindt.

Ter info nog even het draadje van 2 jaar geleden.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... t=softcase
LOMAX

Re: fotoke

Bericht door LOMAX »

bougimain schreef:Hey jurgen bedankt maar ik begrijp het niet mijn garagist zij mij dat ik met de originele bmw bagagerek wel kan een topcase plaatsen want dit is ook dit wat ik wou dan kon mijn vrouw daarop steunen met haar rug, maar zou je eens een fotoke willen plaatsen van zo een softbag & bagagerol please dat ik dit eens zie want dit ken ik niet.
Als je zeker bent dat de garagist een harde topcase bedoelde, ga dan terug met de vraag dit even te demonstreren. En als hij dan vertelt dat het over een softbag ging, vraag dan of hij die bagagerek niet wil terugnemen. En indien niet, maak dan voor jezelf uit of dit de dealer is die je in de toekomst nog wil bezoeken. Neemt hij de rek terug (je kan er altijd nog iets anders voor in de plaats nemen), ga dan eens op de site van Givi rondneuzen, daar zijn oplossingen voor jouw wensen, met passende beugels en rekken. En waarschijnlijk weer de helft goedkoper dan bij BMW. Drie voordelen en één nadeel aan zo'n koffer: rugsteuntje voor duo, steeds afsluitbare opbergruimte voor helm bij tussenstops, en de mogelijkheid om pizza-koerierdienst te starten :wink: . Nadeel: het oogt dus echt als een frisco-bak op een roadster (maar je zal hem meer gebruiken dan zijkoffers en tanktas). De lelijkste zijn de koffers met vlakke deksel, maar daar kan je nog dingen op vastmaken zoals slaapzak en matje.
Jan B

Bericht door Jan B »

Op mijn model bestaat inderdaad alleen de topcase

Dat moet natuurlijk alleen de softcase zijn. De verwarring is al groot genoeg dus dat wou ik even rechtzetten.
toerbaard

Bericht door toerbaard »

kocht bij hein gericke voor 66.6 € een topcase kappa k35 (variant van givi- maar goedkoper )
voor de bevestiging bij rad in willebroek een metalen bevestigingsset van givi specifiek voor de r1150r voor 75 €

Afbeelding
g.albrechts

Bericht door g.albrechts »

Heb mijn R1150R (bj. sept. 2001) voorzien van een Wunderlich rekje (zeer eenvoudig aan te brengen tussen de dragers van de zijkoffers) met een Hepco & Becker topkoffer (in verschillende maten en uitvoeringen leverbaar). Gekocht bij Wunderlich. Zeer degelijk. Erg tevreden. Niet extreem duur.
lw068236
Contacteer:

Bericht door lw068236 »

Kappa topcase van 46l met universele drager.
Je moet wel een rekje hebben zoals je er een nodig hebt voor de softcase.
Het is een beetje knutselen om de dragerplaat te monteren op het originele rekje maar eenmaal gemonteerd merk je er niks van. Je laat natuurlijk wel best de dragerplaat staan anders moet je telkens opnieuw beginnen knutselen.
Heb de mijne gekocht op kapaza bij Guy Dhont - Hoge Bokstraat 134 - Belsele voor 125euro (nieuw)
gs guy

Re: vraagje over Topcase R1150R

Bericht door gs guy »

bougimain schreef:...R1150R topcase BMW ?

Hallo "bougimain"

Bij het Duitse "hepco & becker" verkopen ze verschillende topkoffers, topkofferrekken en erg nuttige topkofferaccessoires voor uw r1150r.
Hun website: http://www.hepco-becker.de/
Ook een verkooppunt in België (Bikerszone).

mvg
Guido

Bedankt al om te reageren
Mvg. Bougimain :? :? :?
toerbaard

Bericht door toerbaard »

ik vond de topkoffer op het originele rekje gemonteerd niet stabiel genoeg,daarom een bevestigingsset in metaal gekocht bij rad in willebroek,perfecte pasvorm en kwaliteit
harrovanwijk

Bericht door harrovanwijk »

Hier de BMW topcase die origieel op F650 en K1200RS/GT gebruikt wordt.....en dus ook op de R1150R.
onderkant van de bevestiging is zelfde originele BMW/gedeelte dat ook gebruikt wordt bij montage van de softcase, alleen de vlakke plaat is er tussenuit gehaald.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toogzweire

Bericht door Toogzweire »

Ter info: zoals hierboven vermeld H&B topkoffer voor R850R/R1150R, inhoud xxltr. (o.a. 2 helmen) = ong. 269,00 euro, incl. bevestigingen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Plaats reactie