Stoffel zei
Gezien wij de rekening van niemand maken gaan wij nu ook de rekening van de dealers niet maken. Vind je de faktuur te hoog, bespreek het met je desbetreffende dealer. Ga niet in het rondweg gaan goochelen met informatie van "ik heb gelezen" of "ik heb horen zeggen".
En idd als je info wenst van mensen met goedkope dealers, bespreek dit via PB of email. Mogelijkheden zat.
OK OK

, ik ben nog tamelijk nieuw op dit forum, maar ik vind de negatieve invalshoek een beetje vreemd. Wie heeft gesuggereerd dat er rekeningen met dealers te vereffenen zouden zijn? Ik denk dat we allemaal liefst onze dealer te vriend hebben, maar dat betekent ook dat hij degelijk werk voor een eerlijke prijs aflevert. Een "eerlijke" prijs is niet noodzakelijk de allerlaagste prijs. Persoonlijk betaal ik liever wat meer, als ik erop kan rekenen dat het werk goed gedaan is, en de dealer bijvoorbeeld naar mij luistert als ik een klacht heb. Na vier nieuwe BMW's bij drie verschillende dealers, op twintig jaar, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat niet alle dealers even klantgericht zijn...
IMHO gaat het er niet om zwarte lijsten of dergelijke ondingen samen te stellen, noch om van "horen zeggen" fabeltjes of ander dubieus geleuter voor evangelie te gaan verkondigen. Ik had misschien duidelijker moeten zijn in mijn voorstel, maar naast de beperking tot toegang enkel voor geregistreerde leden, zouden er andere criteria kunnen worden opgelegd om de accuraatheid van de Info te verzekeren, en goochelaars en andere zeveraars het spreekrecht te ontzeggen. Trouwens, wie een beetje begrip van statistiek heeft, weet dat je leuteraars er zo uithaalt. Ik denk dat het ook kortzichtig zou zijn ons louter en alleen tot de prijzen te beperken. Andere aspecten zoals kwaliteit van het werk, onthaal, etc zijn ook belangrijk (ik erken dat deze laatste aspecten moeilijk te meten zijn, maar iedereen zal toch wel eens verschillen gemerkt hebben).
Uiteindelijk gaat het louter en alleen om de uitwisseling van
betrouwbare informatie, niet meer, en niet minder. Is dat niet de bedoeling van een forum? By the way, staat er in het bandenforum niet gedetailleerde info over prijzen en dergelijke bij bandenboeren

Enfin, no worries

. Bij gebrek aan beter is PM inderdaad de beste optie