Zijspan EML aan GS1150 Adventure

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

Zijspan EML aan GS1150 Adventure

Bericht door DJAIRO »

Hier een foto van m'n vriend Ronny"Polle"Polfliet uit Bornem zijn BMW GS 1150 Adventure met EML zijspan,dit leek me wel de moeite om eens te tonen!!AfbeeldingGroetjes Frank Peeters K75 rijder (Voor foto's van deze beauty kijk onder K forum naar topic"mijn kaatje")
En hier nog een paar foto's
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 26 nov 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
LucVH

Bericht door LucVH »

Heb int waasland zo ook nog enen zien rondrijden maar het is genen adventure en ik denk een ander merk van span.

Toch niemand vant forum :?:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
denBen

Bericht door denBen »

en hoeveel heeft em da gekost... in 't totaal?
P.S. Thanks to all for being in my life...
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

denBen schreef:en hoeveel heeft em da gekost... in 't totaal?
Weet niet presies hoeveel,maar denk toch ongeveer de prijs van een tweede GS 1150 tweedehands!!! :roll:
Kan er naast zitten,maar als je de afwerking bekijkt,die is super,plus het kader de voorvork velgen heel het remsysteem is aangepast(schijf ook op zijspanwiel :!: ) Dat kan niet goedkoop zijn he!Maar dit is "De Polle"z'n enige vervoermiddel,heeft er al mee in Marroko(Atlas gebergte)gezeten,normaal staan z'n alu koffers van Tuaratech er ook nog op,dus bagagemogelijkheden van een gemiddelde volumewagen!! :D :D
Groetjes Frank :wink:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Knappe brommer....
Hij kan hem misschien een komen showen op de GSA bijeenkomst.

Zie volgende link
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... sc&start=0

GRTS Danny
stefke

Bericht door stefke »

Ik vind dat dan weer gruwelijk spuuglelijk.....ach ja smaken en kleuren... :lol:
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

stefke schreef:Ik vind dat dan weer gruwelijk spuuglelijk.....ach ja smaken en kleuren... :lol:
idem. Plain ugly als je het mij vraagt... Maar elk zijn goesting. :wink:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

kunt ge daar nog mee gaan offroaden?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

JH:
Dat vroeg ik mij ook af. Aan de banden te zien moet je niet te ver in de natuur gaan.

@ Demito en Stefke:

Ik denk dan steeds maar aan het moto van Antwerpen enkele jaren geleden:

"Wat is mooi en wat is lelijk?"
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Frank K schreef:JH:
Dat vroeg ik mij ook af. Aan de banden te zien moet je niet te ver in de natuur gaan.

@ Demito en Stefke:

Ik denk dan steeds maar aan het moto van Antwerpen enkele jaren geleden:

"Wat is mooi en wat is lelijk?"
idem voor degenen die hem wel mooi vinden. Elk zijn gedacht he :wink:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Trikke

Toffe combinatie

Bericht door Trikke »

DJAIRO schreef:Maar dit is "De Polle"z'n enige vervoermiddel,heeft er al mee in Marroko(Atlas gebergte)gezeten,normaal staan
z'n alu koffers van Tuaratech er ook nog op,dus bagagemogelijkheden van een gemiddelde volumewagen!!
Groetjes Frank

Ik vind deze combinatie wel geslaagd. Zo'n zijspan is toch steeds iets speciaals. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen.
Ik denk dat ik sommige motorvoordelen te snel zou missen: tussen de autofiles geraken, steeds eerste aan
't verkeerslicht staan, het hellen in bochten, ....... . Maar als dit huishoudelijk het compromis is, kan ik er wel inkomen.
Ge behoort nog steeds tot het gild der motorijders, ge voelt de rijwind nog door haren en langs kleren suizen,
je riekt de geur van de omgeving nog, ..... . Ook al staat je rijgedrag dichter tegen de auto, of ergens tussenin.

Is hij in deze uitvoering (met zijspan) naar Marokko geweest? Ook off-road? Met hoevelen op de combinatie?
Kan de rechtse koffer nog tussen gs en zijspan?

Trikke
Laatst gewijzigd door Trikke op 13 nov 2006, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Ik stel me de vraag of er met zo'n moto
kan gereden worden zonder zijspan.

Als ik die banden zo zie, moet dat bijna onmogelijk zijn
of vergis ik me daarin :?:
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

stefke schreef:Ik vind dat dan weer gruwelijk spuuglelijk.....ach ja smaken en kleuren... :lol:
Beste vrienden,
Inderdaad smaken & kleuren,mijn ding is het ook niet,gewoon omdat ik geen zijspan nodig heb!!!!Maar dit is wel van iemand die geen auto heeft en gewoon een alternatief zocht om z'n moto dagelijks(winter&zomer) te gebruiken ,dit is geen moto van een van een"salonbiker"die enkel met schoon weer buitenkomt om tot aan het eerstvolgende terras z'n status te laten bewonderen! :wink: :wink: Maar een moto van een doorwinterde "motard"die gewoon kiest voor dit soort van vervoermiddel,het zal de "Polle"dan ook wel "worst wezen" of z'n span nu mooi of lelijk bevonden wordt,ikzelf heb deze foto's enkel getoond omdat het volgens mij weleens de moeite is om dit te bekijken! :)
Verder de groetjes(ook aan diegene die met een spuuglelijke moto :shock: rondrijden,we zijn tenslotte allemaal motorrijders he!!!)
Frank
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Harald schreef:Ik stel me de vraag of er met zo'n moto
kan gereden worden zonder zijspan.

Als ik die banden zo zie, moet dat bijna onmogelijk zijn
of vergis ik me daarin :?:
Helemaal niet deze moto is volledig omgebouwd voor zijspangebruik,bekijk de voorvork dit is geen parralevel meer maar een earless vork,de velgen,andere kader zijspan zit hier vast aan dwz deze bmw heeft een speciaal zijspankader enz,enz....dit is een bewuste keuze die m'n maakt!
Trikke

Toffe zijspancombinatie

Bericht door Trikke »

DJAIRO schreef:Maar dit is "De Polle"z'n enige vervoermiddel,heeft er al mee in Marroko(Atlas gebergte)gezeten,normaal staan
z'n alu koffers van Tuaratech er ook nog op,dus bagagemogelijkheden van een gemiddelde volumewagen!!
Groetjes Frank

Ik vind deze combinatie wel geslaagd. Zo'n zijspan is toch steeds iets speciaals. Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen.
Ik denk dat ik sommige motorvoordelen te snel zou missen: tussen de autofiles geraken, steeds eerste aan
't verkeerslicht staan, het hellen in bochten, ....... . Maar als dit huishoudelijk het compromis is, kan ik er wel inkomen.
Ge behoort nog steeds tot het gild der motorijders, ge voelt de rijwind nog door haren en langs kleren suizen,
je riekt de geur van de omgeving nog, ..... . Ook al staat je rijgedrag dichter tegen de auto, of ergens tussenin.

Is hij in deze uitvoering (met zijspan) naar Marokko geweest? Ook off-road? Met hoevelen op de combinatie?

Trikke
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Trikke schreef:
DJAIRO schreef:
Is hij in deze uitvoering (met zijspan) naar Marokko geweest? Ook Off-road? Met hoevelen op de combinatie?

Trikke
Hij is met deze GS naar Marokko geweest voor z'n span eraan gemonteerd was,met span is hij al in Polen geweest denk ik,en inderdaad alu bak kant sidecar is niet gemonteerd,dit is wel een specifieke "enduro"zijspan en de mogelijkheid bestaat erin om terreinbanden(mix weg terrein)te monteren!Polle gebruikt dit span meestal solo ,raar zul je zeggen,maar probeer met een gewone moto maar eens om 3 kratjes bier :wink: te gaan!!! Dit is werkelijk een alternatief voor een auto voor de Polle!!
Groetjes Frank
Trikke

Alcoholverbruik ????

Bericht door Trikke »

DJAIRO schreef:Polle gebruikt dit span meestal solo ,raar zul je zeggen,maar probeer met een gewone moto maar eens
om 3 kratjes bier te gaan!!! Dit is werkelijk een alternatief voor een auto voor de Polle!!
Groetjes Frank
Als dit zijn dagelijks/wekelijks (??) verbruik is zal de Polle dat derde wiel best kunnen gebruiken
om het geheel recht te houden!!!

:D :D :D :D :D

Trikke
DJAIRO

Re: Alcoholverbruik ????

Bericht door DJAIRO »

Trikke schreef:
DJAIRO schreef:Polle gebruikt dit span meestal solo ,raar zul je zeggen,maar probeer met een gewone moto maar eens
om 3 kratjes bier te gaan!!! Dit is werkelijk een alternatief voor een auto voor de Polle!!
Groetjes Frank
Als dit zijn dagelijks/wekelijks (??) verbruik is zal de Polle dat derde wiel best kunnen gebruiken
om het geheel recht te houden!!!

:D :D :D :D :D

Trikke
Goe bezig.......Joenge!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

ziet er impressive uit....Maar aangezien vering, wielen en tank vervangen zijn is een Adventure toch wel een dure oplossing niet? Ik zou dan eerder voor een gewone 1150 of een 1100 opteren.
Rijdt dat nog een beetje leuk ook? 85 pk is volgens mij maar net voldoende voor een zijspan combinatie.
Ik vindt da wel tof, maar de voordelen vd moto ben je grotendeels kwijt. en zelfs in de winter op sneeuw of ijzel zal hij er vast ook wel spannende momenten mee beleven. Ik ben genen echten en verkies mijn Freelanderke in de winter....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Dirk Pauwels schreef: Ik ben genen echten en verkies mijn Freelanderke in de winter....
Ben nog onechter :oops: :oops: neem m'n" Kangooke "om m'n 3 kratjes bier te gaan halen!! :lol: Neem"Kaatje"enkel om met goed weer een toerke te doen,alleen of met het vrouwtje! :wink:
Ooit was het anders,maar nieuwe gezinssituatie(op m'n 43 ste terug aan klein mannen begonnen :? )kluistert me wat meer aan huis,den avonturier is een tijdje op non actief!! :cry:
Groetjes Frank :D
leejoogs

GS met zijspan

Bericht door leejoogs »

Hallo,

hier een zijspan dat ik deze zomer in de Alpen tegen gekomen ben. Is wel iets speciaal en had alles bij elkaar 30.000€ gekost. Het was de bedoeling dat vriendin en hond mee konden tijdens de reizen. Achter de passagier was een afgesloten ruimte voorzien voor de hond.

Misschien heb je er wel niets aan, maar ik vond het toch de moeite om het te posten!!

foto's zijn hier te bekijken (hopelijk is het gelukt)
http://www.pbase.com/leejoogs/inbox

Groetjes
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Das gemakkelijker :wink: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
leejoogs

Bericht door leejoogs »

Hallo,

bedankt RUSOR, wist niet hoe ik dit voor mekaar kon krijgen!!!!!!!!!

Groetjes
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi leejoogs,
Op foto gaan staan en rechtermuisknop gebruiken.
Eigenschappen aanklikken en dan de link tussen img plaatsen

GRTS Danny
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Die is ook van Bornem. Dan zou het kunnen dat ik hem al heb zien rijden op de N16. Of er moet er nog zo één rondrijden.

In Duitsland zag ik eerder dit jaar een R1150GSA met zijspan, maar daar scharnierde het hele geval. Dus in de bochten ging de motor mooi plat. Het zijspan was op 5 minuten te demonteren en kon hij weer gewoon met de motor rijden. Daar waren wielen en vering niet aangepast.

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie