Om het kabeltje van mijn pas gekochte OptiMate rechtstreeks aan de batterij te hangen, verwijderde ik woensdag mijn benzinetank. Alles netjes terug gemonteerd, gas twee keer open gedraaid bij ingeschakelde ontsteking (om Motronic gasklepstand opnieuw te laten detecteren) en hij startte weer. Operatie geslaagd dus.
Donderdag sta ik klaar om te vertrekken, maar mijn R850R weigert aan te slaan!

Startmotor draait gezwind rond. Na een minuutje proberen is batterij zo goed als plat. Misschien is de benzine wel finaal op, dacht ik, want er stond al 300 km op de dagteller? OptiMate aan BMW gehangen en om bidon benzine.
Opnieuw geprobeerd, nu met gevulde tank, zelfde scenario

: startmotor draait, motor slaat niet aan, batterij na een reeks pogingen plat (gelukkig doet die OptiMate zijn werk...) Nog eens de snelkoppelingen van de benzineleiding losgetrokken en er komt wel degelijk benzine door!
Weet iemand waar de fout zit? Hoogstwaarschijnlijk is er toch een oorzakelijk verband met de uitgevoerde werkzaamheden? Wel vreemd dat hij de eerste keer dan wel startte...?
BMW R 850 R - We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing...