Last minute : Eifel dinsdag 27/03 !
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Last minute : Eifel dinsdag 27/03 !
Tja, gisteren op de Openingsrit kon ik er niet bij zijn, en om 't goed te maken met mijn geweten, zal ik morgen een dagje gaan sjeezen in de Eifel. Alvast één metgezel met een R 1200 S zal mijn achterlicht in de gaten houden (... want hij beschikt niet over een GPS momenteel ).
Ik vertrek in Gent zo rond 06u00 en begeef mij dan richting Shell Barchon om daar nog ne keer ne plein te doen en dan zo stillekes aan de Eifel binnen te rijden. Vermoedelijke rit : "Schwarzer Mann" , gecomponeerd door Swa Herremans. Ik ben morgen de dirigent.
Mochten er nog mensen zijn die toevallig vrij zijn morgen op 27 maart 2007, en wie 't nie al te veel tegen hun goesting is om wa bochtjes te pikken , sluit u dan aan aan de Shell te Barchon (richting Eupen) zo rond 08u00. De eigenlijke rit dan laten vertrekken tussen 08u30 en 08u45. Pic-nicje of ergens iets eten, samen te beslissen aldaar.
O ja, ook nog : de rijstijl : vlot, maar nie zot . Juiste bandenspanning ook (spreek dan voor mezelf, want vorig jaar ging het deels mis mede daardoor ... ).
Tot morgen ?
Alain Van Kerkhove
Ik vertrek in Gent zo rond 06u00 en begeef mij dan richting Shell Barchon om daar nog ne keer ne plein te doen en dan zo stillekes aan de Eifel binnen te rijden. Vermoedelijke rit : "Schwarzer Mann" , gecomponeerd door Swa Herremans. Ik ben morgen de dirigent.
Mochten er nog mensen zijn die toevallig vrij zijn morgen op 27 maart 2007, en wie 't nie al te veel tegen hun goesting is om wa bochtjes te pikken , sluit u dan aan aan de Shell te Barchon (richting Eupen) zo rond 08u00. De eigenlijke rit dan laten vertrekken tussen 08u30 en 08u45. Pic-nicje of ergens iets eten, samen te beslissen aldaar.
O ja, ook nog : de rijstijl : vlot, maar nie zot . Juiste bandenspanning ook (spreek dan voor mezelf, want vorig jaar ging het deels mis mede daardoor ... ).
Tot morgen ?
Alain Van Kerkhove
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Capriolen
Weet ik, Stoffel, maar de planning op mijn werk speelt altijd kort op de bal met mij (omdat ik inspringchauffeur ben op 't werk), en dat heb ik niet in de hand, evenmin als het weer. Men moet het ijzer dan smeden terwijl het heet is en dat ga ik morgen doen. Nu alleen zien dat mijnen brommer niet "hersmeed" is na morgen ... .
Ik zal er wel een stevig tempoken op na houden, met nen R 1200 S achter mij. Oliepeil is al gecontroleerd en nu de bandenspanning morgenvroeg nog aan een Shell-station vlak bij mij.
Hopelijk veilig thuis morgenavond. Voor die gast (Micha) met zijnen S is het de eerste keer Eifelen .
Ik zal er wel een stevig tempoken op na houden, met nen R 1200 S achter mij. Oliepeil is al gecontroleerd en nu de bandenspanning morgenvroeg nog aan een Shell-station vlak bij mij.
Hopelijk veilig thuis morgenavond. Voor die gast (Micha) met zijnen S is het de eerste keer Eifelen .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Ha Alain,
Ga je nu rechtzetten wat er vorige keer fout liep. Enfin veel plezier maar voor mij is dit ook te "last minute". Graag anders want ik doe dit rit zeker ne keer op nieuw. Ik heb er de vorige keer veel plezier aan gehad.
Ik moet zeggen dat ge al goe begint. Voor mij vanuit leuven was die rit al rond de 700km.
Veel plezier
Ga je nu rechtzetten wat er vorige keer fout liep. Enfin veel plezier maar voor mij is dit ook te "last minute". Graag anders want ik doe dit rit zeker ne keer op nieuw. Ik heb er de vorige keer veel plezier aan gehad.
Ik moet zeggen dat ge al goe begint. Voor mij vanuit leuven was die rit al rond de 700km.
Veel plezier
R1150GS Adventure '03 Titanium
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
Correctierit
Hello, Yves ! Ja jong, vorig jaar een paar "schoonheidsfoutjes" gemaakt dat 't nie mooi was en die mij nu nog parten spelen . Zullen we 't nog es een keertje overdoen want ... . Nu moet het wel naar m'n zin zijn, anders ... geen Eifel meer .
Hou je haaks en "het" lukt vast nog wel eens 'n keer.
Groeten,
Alain
P.S. Voor mij vanuit Gent is 't meer dan 850 km, zenne !
Hou je haaks en "het" lukt vast nog wel eens 'n keer.
Groeten,
Alain
P.S. Voor mij vanuit Gent is 't meer dan 850 km, zenne !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
YOO
Damn, is voor mij ook te laat, ben morgen weliswaar thuis, maar da's om naar den dokter te gaan , anders kon ik mee, en was ik mee ook
Grtz, Philip!
Damn, is voor mij ook te laat, ben morgen weliswaar thuis, maar da's om naar den dokter te gaan , anders kon ik mee, en was ik mee ook
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
G'doeme toch !
Verdorie, Philip, nu weeral ne keer nie ! Het is alsof het slecht lot ermee gemoeid is, hé ! Ooit rijden we nog ne keer samen, en met nog meer volk erbij. Ik weet het : het is té kort op de bal, maar ik neem de gelegenheid te baat.
Groeten,
Alain
Groeten,
Alain
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Een "halve" Schwarzer Mann
Ha, de Sven !
Wel, het ging behoorlijk goed tot in de namiddag zo rond drie uur. Toen kreeg m'nne kameraad met zijne R 1200 S problemen met de ontsteking . Bij gas geven draaide de boxer niet meer mooi rond. Hij liet mij ermee rijden om trachten en diagnose te stellen, en mij viel al vlug op alsof er een bougie stuk was gegaan. Op zijn verzoek de rit dan maar afgebroken, want "het ding" had een stotterende draaicultuur, en via m'n GPS gekeken wie de dichtstbijzijnde BMW Motorrad-dealer was en waar die gelokaliseerd was. Servatius langs de kanten van Bitburg bleek dichtst en na een half uurtje rijden gemakkelijk gevonden. Daar constateerde men dat het niet een bougie was, maar de plug (sokkel) die de vonk naar de bougie doorgeeft die defect was. Een veel voorkomend euvel, zo lijkt. Het desbetreffende stuk war nicht im Lager , en de garagist verzekerde ons dat we zonder veel erg wel tot bij Motor RAD Latem zouden geraken, maar dat de sportboxer boven de 3000 rpm geen vermogen genoeg meer kon ontwikkelen. Het is namelijk zo - schijnt het - dat de tweede bougie onderaan ook alleen maar onderaan het toerental werkt en nadien uitvalt. Aangezien de hoofdbougie (opzij) geen vonk meer kreeg, gaf dat een storing in het CANbus -systeem ... (ja/nee, nu weer niet allemaal tegelijk beginnen zaniken over dat moderne gedoe van BMW, hé !), waarbij de onderste bougie alleen maar in het lagere toerentalgebied kon blijven funken.
Voor de rest : toch nog een beetje te koud voor de tijd van 't jaar om de banden op temperatuur te krijgen in de voormiddag. In de vroege namiddag dan : geen probleem en best leuk bochtjes kronkelen.
Ander voordeel : nooit te broeierig warm en geen insekten.
Het tweede deel van de rit "Schwarzer Mann tot Barchon" zal zijn voor ik-weet-nie-wanneer .
Groeten,
Alain Van Kerkhove
Wel, het ging behoorlijk goed tot in de namiddag zo rond drie uur. Toen kreeg m'nne kameraad met zijne R 1200 S problemen met de ontsteking . Bij gas geven draaide de boxer niet meer mooi rond. Hij liet mij ermee rijden om trachten en diagnose te stellen, en mij viel al vlug op alsof er een bougie stuk was gegaan. Op zijn verzoek de rit dan maar afgebroken, want "het ding" had een stotterende draaicultuur, en via m'n GPS gekeken wie de dichtstbijzijnde BMW Motorrad-dealer was en waar die gelokaliseerd was. Servatius langs de kanten van Bitburg bleek dichtst en na een half uurtje rijden gemakkelijk gevonden. Daar constateerde men dat het niet een bougie was, maar de plug (sokkel) die de vonk naar de bougie doorgeeft die defect was. Een veel voorkomend euvel, zo lijkt. Het desbetreffende stuk war nicht im Lager , en de garagist verzekerde ons dat we zonder veel erg wel tot bij Motor RAD Latem zouden geraken, maar dat de sportboxer boven de 3000 rpm geen vermogen genoeg meer kon ontwikkelen. Het is namelijk zo - schijnt het - dat de tweede bougie onderaan ook alleen maar onderaan het toerental werkt en nadien uitvalt. Aangezien de hoofdbougie (opzij) geen vonk meer kreeg, gaf dat een storing in het CANbus -systeem ... (ja/nee, nu weer niet allemaal tegelijk beginnen zaniken over dat moderne gedoe van BMW, hé !), waarbij de onderste bougie alleen maar in het lagere toerentalgebied kon blijven funken.
Voor de rest : toch nog een beetje te koud voor de tijd van 't jaar om de banden op temperatuur te krijgen in de voormiddag. In de vroege namiddag dan : geen probleem en best leuk bochtjes kronkelen.
Ander voordeel : nooit te broeierig warm en geen insekten.
Het tweede deel van de rit "Schwarzer Mann tot Barchon" zal zijn voor ik-weet-nie-wanneer .
Groeten,
Alain Van Kerkhove
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)