Ik heb het idee dat ik mijn koppelingshendel maar een beetje moet indrukken om te ontkoppelen. Ik schat zo'n 1 tot 2 cm en ik kan al schakelen.
Is dit normaal ? Veel belangrijker, kan het kwaad ?
Hoever Hendel In Om Te Ontkoppelen?
Moderator: GVN
-
George Michael
Hoever Hendel In Om Te Ontkoppelen?
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Hi GM,
Ikzelf zal bij het inschakelen van de 1e versnelling altijd de hendel volledig intrekken. Bij het overschakelen naar hogere versnellingen voel ik dat ik gewoon dat ding slechts enkele cm's moet intrekken, en dat ie toch zoet schakelt naar de volgende versnelling.
Bij het neerschakelen ga ik dan wel steeds weer dieper intrekken.
Als de versnellingsbak geen bizarre geluiden maakt, kan het naar mijn bescheiden oordeel geen kwaad.
Greetz,
Stelo
Ikzelf zal bij het inschakelen van de 1e versnelling altijd de hendel volledig intrekken. Bij het overschakelen naar hogere versnellingen voel ik dat ik gewoon dat ding slechts enkele cm's moet intrekken, en dat ie toch zoet schakelt naar de volgende versnelling.
Bij het neerschakelen ga ik dan wel steeds weer dieper intrekken.
Als de versnellingsbak geen bizarre geluiden maakt, kan het naar mijn bescheiden oordeel geen kwaad.
Greetz,
Stelo
R1200RT
Mijn versnellingsbak maakt altijd "bizarre geluiden". Heb eigenlijk nog met geen enkele BMW gereden die bij het schakelen geluidloos was.Stelo schreef:Als de versnellingsbak geen bizarre geluiden maakt, kan het naar mijn bescheiden oordeel geen kwaad.
Voor wat het waard is: ik gebruik het koppelingshendel altijd. Na 5 motorfietsen heb ik onderhand door dat die koppelingshendel daar op zit om te gebruiken (voor de volle 100%).
-
Roadrunner