mijn rt heeft kuren
als ik rechtdoor rijdt met koude motor schakelt hij lekker in alle versnellingen
maar als hij op bedrijfstempratuur is schakelt hij stroef van 2 naar 3
maar nu komt het
als ik schakel van 2 naar 3 op bedrijfstempratuur en neem teglijkertijd een bocht naar links of rechts dan schakelt hij wel vlot
peke1 schreef:mijn rt heeft kuren
als ik rechtdoor rijdt met koude motor schakelt hij lekker in alle versnellingen
maar nu komt het
als ik schakel van 2 naar 3 op bedrijfstempratuur en neem teglijkertijd een bocht naar links of rechts dan schakelt hij wel vlot
wie weet wat de oorzaak kan zijn
en wat doe ik eraan
Te weinig olie in de boite? Dringend olie checken.
Heb iets gelijkaardigs gehad met mijn GS 1150. Bij koude motor ook geen probleem. Eens alles door de hitte uitgezet was, ging het stroef. Door smurrie (modder, pekel e.d.) was het pookje stroef in gebruik geworden. Demonteren, smeren en schakelen als in boter
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
Warmte van je uitlaat doet waar je pook in een bus aan je motor zit uitzetten. Met vuil er tussen krijg je dit fenomeen. Wordt alleen erger als je het niet losmakkt kuist en opnieuw invet.
peke1 schreef:mijn rt heeft kuren
maar nu komt het
wie weet wat de oorzaak kan zijn
en wat doe ik eraan
Wat voor soort transmissie olie zit er in ? Dit heeft bv bj mij de truc gedaan, ik had PRECIES dezelfde klacht.....
Er zit nu in bij mij Castrol, volsyntheet 75W140, dit zorgt dat de olie bij warm worden dikker blijft en dus net zo goed blijft schakelen als hij koud is. Van 2-3 is een bekend ding bij deze fiets....probeer eens olie wiiselen, kost weinig geld en is het eerste verdiend...
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn R850R. Het is nu vrijwel opgelost door 75W140 olie te gebruiken en de katalysator te demonteren.
De katalysator wordt ongelofelijk heet (ik wist niet dat leer kon gaan rimpelen, warme voeten) en stookt dus ook de versnellingsbak warm. De bak zit erg dicht bij de katalysator.
Het grote probleem daarna was de afstelling van mijn brommer. Is nu eindelijk goed.