1100 remklauw
Moderator: GVN
-
de vlieger
- Contacteer:
1100 remklauw
ik heb een 1100 remklauw gekocht en afgefreesd voor op m'n 2V te zetten maar bij het reviseren de 2 helften uit elkaar genomen
bijgevolg lekt ze nu tussen de helften
wat zijn de opties
en ja ik heb de juiste keerringetje en ja ik heb ze al op volle kracht aangetrokken
. tips iemand, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zen klauw uiteen vijst

Pindanootjes zijn erg lekker!!!
-
Iron Gonzo
terug opendoen en vlakkenafdichting van loctite
zou ik zeggen en proberen
zou ik zeggen en proberen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
de vlieger
- Contacteer:
Nee, het O ringetje zit perfect op z'n plaats
heb trouwens al 2 andere geprobeerd en blijf hetzelfde probleem hebben
Brembo schrijft voor dat de klauw niet mag geopend worden
maar dat had ik niet begrepen natuurlijk
in de werkplaatshandboek voor 2 kleppers staat bij de revisie van 4 zuiger brembo's dezelfde werkwijze beschreven als ik heb toegepast. Ik heb trouwens hetzelfde probleem met m'n 2 zuiger brembo nadat ik die gereviseerd heb verleden jaar 
Pindanootjes zijn erg lekker!!!
-
Dirk Pauwels
Als een remklauw niet lekt en perfect werkt waarom dan reviseren? Uit voorzorg? Voor sommige dingen geldt: if it aint broken don't fix it....de vlieger schreef:Nee, het O ringetje zit perfect op z'n plaatsheb trouwens al 2 andere geprobeerd en blijf hetzelfde probleem hebben
Brembo schrijft voor dat de klauw niet mag geopend worden
maar dat had ik niet begrepen natuurlijk
in de werkplaatshandboek voor 2 kleppers staat bij de revisie van 4 zuiger brembo's dezelfde werkwijze beschreven als ik heb toegepast. Ik heb trouwens hetzelfde probleem met m'n 2 zuiger brembo nadat ik die gereviseerd heb verleden jaar
Indien je het juiste type o ring hebt gebruikt en de vlakken pas zijn en er nergens braampjes of vuiltjes tussen zitten zou ik het ook niet weten
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Indien pasvlakken en O-ringen in orde zijn, dan zou ik ook eens proberen door met een naaldspuit een héél dun rolletje dichtingskit rondom te spuiten.
Let er op dat je bij het aantrekken van de moeren niet begint met één kant direct vol aan te trekken, maar span ze langs beide kanten gelijkmatig op. Door ze aan 1 kant direct hard aan te trekken kan je zo'n klauwhelft vervormen.
Ik ken de draaddiameter van de klauwbouten niet vanbuiten (M8 ?), maar ik zou stapsgewijs werken met een momentsleutel : beurtelings 10Nm-15Nm-20Nm-25Nm-30Nm. Zeker niet meer doen voor een M8.
Let er op dat je bij het aantrekken van de moeren niet begint met één kant direct vol aan te trekken, maar span ze langs beide kanten gelijkmatig op. Door ze aan 1 kant direct hard aan te trekken kan je zo'n klauwhelft vervormen.
Ik ken de draaddiameter van de klauwbouten niet vanbuiten (M8 ?), maar ik zou stapsgewijs werken met een momentsleutel : beurtelings 10Nm-15Nm-20Nm-25Nm-30Nm. Zeker niet meer doen voor een M8.
Nil volentibus arduum
-
de vlieger
- Contacteer:
-
de vlieger
- Contacteer:
...2 kleppers staat bij de revisie van 4 zuiger brembo's dezelfde werkwijze beschreven als ik heb toegepast.....
ga het maar op 25Nm houden denk ik
je hebt veel ervaring en zelfs de juist boek lijkt me.
Staat daar dan niet in :de binnenste bouten aandraaien tot 30Nm,
dan de buiten-bouten ,met loctite 273 inschroeven en tot 10 Nm aantrekken ?
Zo meende ik het toch ergens gelezen te hebben ,zelf (gelukkig geen defect) geen ervaring mee .Of ik las elders foute info ? Geen idee ,maar dicht moeten ze volgens mij zeker zijn bij 25Nm en/of 30Nm,daaraan zla het niet liggen .
Eventueel eens info bij Guzzi zoeken,die hebben ook dezelfde Brembo.?
Succes.
-
de vlieger
- Contacteer: