R1100RS ombouwen naar naked

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Arjan

R1100RS ombouwen naar naked

Bericht door Arjan »

Hoi iedereen,

Ik zal me eerste even (snel) voor stellen omdat dit mijn eerste berichtje in dit forum is. Ik ben Arjan 37 lentes rondhuppelend op deze aardbol, en natuurlijk BMW motor liefhebber. Mijn carierre op 2 wielen ben ik begonnen op een Yamaha XJ600S (iedereen doet wel eens gek) om al snel over te stappen op een R1100RT. Deze heeft inmiddels plaats gemaakt voor een R1100RS. En daar ben ik super blij mee, althans tot afgelopen zondag.........................

Want toen ben ik tijdens een lekker stukje rijden onderuit gegaan :-( Mijn eigen stomme fout even niet goed opletten, mijn voorwiel in de berm en direct daarna een hek. Instinctief geremd en de motor klapte onder me vandaan. Ben er nog ziek van. Ikzelf nog redelijk oké (schouder en heup behoorlijk gekneusd) maar mijn schat is er erger aan toe. Topkuip, linker zijkuip kuipframe, koplamp, knipperlicht en binnenscherm (waar de schakelaars inzitten) kapot.

Helaas kan ik op dit moment niet de heleboel laten repareren. Sinds kort heb ik een eigen winkel en daar is al mijn spaargeld in gegaan. Gebrek aan liquide middelen dus. Daarom zat ik te denken om de motor (tijdelijk) om te bouwen naar een naked. En jawel daar is die dan eindelijk (na een lang verhaal) de vraag: heeft iemand daar ervaringen mee? En zijn er tips omtrent hoe het beste te werk te gaan? En als het kan heeft iemand een indicatie van de kosten?

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen en hopelijk komen er veel reacties. Plaatjes van eventuele voorbeelden zijn natuurlijk welkom!

grt Arjan
De stomste vraag is die je niet stelt.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom op het forum

en dan direct zo een triestig verhaaltje
en dan nog een R1100RS :cry:

de ombouw naar naked zal evenveel kosten dan kuipdelen in occazie
vrees ik

gewoon alles zo goed als het kan, samen tapen met stevige duck tape tot je de juiste onderdelen vindt

als dit een uitweg is....
zal effe helpen zoeken achter 2dehands delen voor een RS :wink:

en gevonden :wink: :cheers:
http://www.elmosplace.info/photoalbum3.html
wel effe bellen en dan ritje voor over hebben
of regelen via forum, want hier zitten ook heel wat nederlanders 8-)
eventueel fotootjes plaatsen van uw RS.
:idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
paatse

Re: R1100RS ombouwen naar naked

Bericht door paatse »

Ik zou ook een rs willen ombouwen naar scrambler, heeft er hier iemand ervaring mee?
En een rs is dit een goeie keuze?
Alvast bedankt
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Als je andere tank koopt, waarom niet.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
paatse

Bericht door paatse »

Zou ik met een tank van een r1100r geholpen zijn, want voor de rest denk ik dat de chassis wel hetzelfde is en dat ik zelfs geen aanpassingen zou moeten doen om deze te plaatsen, of heb ik dit verkeerd voor?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

1100R kun je al iets mee. Maar staat vrij hoog. Gs tank is mooier. 1100R tank heb ik liggen in hele goeie staat.
Voor zover ik weet passen beiden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie