Olie verbruik r1150GS
Moderator: GVN
Olie verbruik r1150GS
Yooh mannen,
Mijn GS drinkt nogal wat olie... CASTROL TWS 10W60
Om de 3 tankebeurten 900 km dien ik toch wat olie (25cl...) bij te gieten.
Wie heeft hier wat ervaring bij.
Groeten Günther
Mijn GS drinkt nogal wat olie... CASTROL TWS 10W60
Om de 3 tankebeurten 900 km dien ik toch wat olie (25cl...) bij te gieten.
Wie heeft hier wat ervaring bij.
Groeten Günther
-
Nen 10w60 is wel een zeer dunne olie waarbij het normaal is dat je toch wat verbruikt probeer eens 20w 50 het zal al een paar cc's schelen vermoed ik.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Denk dat olie voor 1150GS en 1200GS dezelfde is, als ik me voor het verlof een litertje kocht bij dealer, voor mijn 1200GS, om mee te nemen op reis, voor eventueel bijvullen onderweg,heeft hij me 1lt 10/W40 half synthetisch meegegeven.
Bij vertrek had mijn motor 10500km op teller, heb er 5500 gereden tijdens reis en heb 0.3lt moeten bijvullen na ongev 3500km.
Bij vertrek had mijn motor 10500km op teller, heb er 5500 gereden tijdens reis en heb 0.3lt moeten bijvullen na ongev 3500km.
Zelden thuis
Günter,
zet je je motor altijd op de zijpikkel of op zijn middenbok?
als je je motor op je zijpikkel zet helt hij zwaar over en blijft er olie in de cylinder... als je dan onmiddellijk start komt er een blauwe rookpluim uit = olie... dus misschien een verklaring voor je verbruik
mijn gsa en vroegere gs verbruiken ongeveer 2 liter op 10.000 km, het zal wel minder zijn maar ik heb graag olie in het kijkglas staan....
ik had wel een vriend en die zijn RT verbruikte olie als gek..
ik gebruik 5w50 en heel tevreden van
zet je je motor altijd op de zijpikkel of op zijn middenbok?
als je je motor op je zijpikkel zet helt hij zwaar over en blijft er olie in de cylinder... als je dan onmiddellijk start komt er een blauwe rookpluim uit = olie... dus misschien een verklaring voor je verbruik
mijn gsa en vroegere gs verbruiken ongeveer 2 liter op 10.000 km, het zal wel minder zijn maar ik heb graag olie in het kijkglas staan....
ik had wel een vriend en die zijn RT verbruikte olie als gek..
ik gebruik 5w50 en heel tevreden van
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Je mag gerust wat langer wachten. Ik kijk steeds voor het vertrek naar mijn olie, dan weet ik zeker dat alle olie die rondgeweest is terug op zijn plaats zit in de carter. Als je na tien min kijkt en dan opvult zou je wel eens teveel olie kunnen bijvullen.Günther schreef:One-One, Ik zet mijn GS steeds op de middenbok. Zoals ze in de garage zeggen ga ik na 10' kijken naar de oliestand(na een rit)
-
Na enkele minuten op zijpikkel gestaan te hebben bij bedrijfstemp, dan op middenbok is de correcte manier van peilen, soms zit er wat verschil op, hangt er vanaf of de thermostaat vd oliekoeler openstaat vermoed ik. Bij bijvullen nooit boven de stip in het midden van peilglas bijvullen, dan kun je nooit te veel bijvullen. zolang er nog olie in het peilglas staat, zit je goed, verschil tussen min en max is maar 0.5 liter.Günther schreef:Sorry zenne maar nu snap ik er niets meer van!!
In de garage en in het boekje staat dat de olie moet gecontroleerd worden op bedrijfstemperatuur... Ik dacht dat ik juist controleerde... het ging vooral over het verbruik
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Oliepeilglas is het misterie van de GS,van vol naar leeg en omgekeerd in 24u!!!!
Ik snapte er in het begin ook nix van,maar zoals gezegd,goed warm rijden,10min zijpikkel en dan op z'n middenbok.
Half gevuld glaasje is meer dan genoeg,zelfs een kwartje is goed,zolang je maar olie ziet!!
Want teveel olie is zeker ook niet goed!!
Frank
Ik snapte er in het begin ook nix van,maar zoals gezegd,goed warm rijden,10min zijpikkel en dan op z'n middenbok.
Half gevuld glaasje is meer dan genoeg,zelfs een kwartje is goed,zolang je maar olie ziet!!
Want teveel olie is zeker ook niet goed!!
Frank