Temperatuursensor R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Temperatuursensor R1200RT

Bericht door cooper »

De thermometer v/d boordcomputer gaf al geruime tijd een te hoge temperatuur aan, bij LC alles uitgelezen en de thermometer gaf idd. een foutmelding.
Dus vanmorgen 6.15 uur haal ik de RT van stal met een temperatuur van 8° celsius volgens de BC.
Alhoewel het volgens mij iets kouder was vanmorgen.
Bibieke naar z'n werk en vanavond langs LC gepasseerd om de nieuwe sensor te laten steken. Bij LC aangekomen gaf de thermometer 7.5°C, een half uurtje later was alles opgelost. Welle dus weer weg met op de BC een temp. van... 8°C. Probleem dus niet opgelost ik terug binnen en ze het geval uitgelegd nu mag hij morgen terug binnen om nog maar is uit te lezen. Heeft er hier misschien ooit al is iemand hetzelfde probleem gehad? Zo kan ik ze misschien morgen al iets vertellen.
Alvast bedankt op voorhand.
Cooper
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

De thermometer op de mijne deugt eigelijk ook voor geen meter.
En uiteindelijk is ie vrij nauwkeurig, als ik 6° van de aanduiding aftrek.

Zou niet mogen, maar ja...
Ik heb er nooit laten naar kijken, ik kan er mee leven.
boxer short
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2006, 20:45

Bericht door boxer short »

Bij mij hebben ze de sensor op een andere plaats gemonteerd, moest volgens BMW in orde zijn op die manier. Hij wijkt nog meer af dan ervoor, ik kijk er niet meer naar, foert.
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Bericht door PHILIP »

cooper, uw thermometer moet hersteld/gecorrigeerd worden. Zolang hij niet correct werkt moet je teruggaan naar de dealer. Een motor van 18000€ met een thermometer waar je steeds 6 graden moet aftrekken, dat is toch om te lachen. Bij mijn R12rt is de sensor geheel vooraan in het rechterkuipdeel geplaatst en de meting is juist, bij de 2005 modellen was de sensor te dicht tegen de motor geplaatst, en deze zouden verplaatst moeten zijn door de dealer bij de eerste servicebeurt.
groetjes,
philip
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

L&C is geen dealer , doet enkel neven-import en krijgt geen info wat betreft recals
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Dirk 9700
Berichten: 691
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Dirk 9700 »

PHILIP schreef:Bij mijn R12rt is de sensor geheel vooraan in het rechterkuipdeel geplaatst en de meting is juist.
Bij mijne GT -model 2007- is deze daar ook geplaatst en de meting is
correct

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Bericht door cooper »

Volgens wat Ludo (van LC) zegt zou de sensor ergens onder het rechter kuipdeel zitten. Dit zal dus waarschijnlijk nog altijd de van fabrieksaf originele plaats zijn en zou dus moeten verplaatst worden naar ergens vooraan?
Alvast bedankt voor de info, ik zal het hen morgen zeggen.
Als ze inderdaad geen weet hebben van recalls zullen wij, van het beste BMW-forum der Belgenland :oops: ze zelf wijzer moeten maken hé.
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Ik heb zopas een nieuwe 1200RT gekocht (modeljaar 2008), en bij mij staat de temperatuurmeter (nog steeds) rechts in de kuip vooraan.
Dus de positie lijkt nog niet gewijzigd te zijn.
Miijn meter duidt volgens mij ook een beetje (1 a 2 graden) te veel aan, maar toch geen 6

Bart
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Mijn 2007 RT met opnemer rechts vooraan in de kuip geeft standaard 2 à 3 graden teveel aan... maar alleen als de motor warm is.
Bij een koude (motor loopt niet) motor is de temp juist! :-?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Bericht door cooper »

Vandaag de moto terug naar de BMW-dokter gedaan.
Resultaat is dat de software en de ICU of zoiets moet vervangen worden.
Het was toch altijd een afkorting van het één of het ander. Volgende week woensdag moet hij binnen en zou hem twee dagen kwijt zijn.
Lijkt mij wel lang maar als hij dan hersteld is heb ik het er graag voor over.
Ik moet zeggen, dat topcase gedoe had me een beetje een slecht gevoel gegeven bij LC maar ik voel me nu wel goed geholpen.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

Ik begrijp het niet, als ik aan het rijden ben, let ik op de weg en heb ik niet de tijd en de luxe om véél op dat dashbord te zitten lezen !
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

is gewoon een handig hebbeding... maar wees eerlijk...

's zomers verwachten we geen vorst
's winters verwachten we geen 30°

Waarom dient het dan?

Voor als madam achterop aan het zagen is dat ze koud heeft en dan kunnen we zeggen... tis ... graden.

Voor de rest hoeven we geen (nou ja... staat er bij m'n LT ook op) tekeningetje te maken over het nut ervan... Ligt het buiten wit... dan zal het wel aan het vriezen zijn zeker? Haal je je krant uit de brievenbus en glij je meteen onderuit op je krent... dan is er ijzel... en als het regent... dan is het nat...

Het is nu natuurlijk wel zo dat het erop staat en het moet werken... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke... :roll: Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je termometer gaf +3 graden aan... dus moet je daar 4 graden vanaf trekken en dan +1 doen om te weten dat het vriest.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Bericht door PHILIP »

" ....... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke...
Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt
... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je ......."

Hoor ik dat goed?? BMW vraagt stukken van mensen voor een moto, snijdt nog een oor af voor de opties,
plundert je portefeuille bij een onderhoud en dan mag je nog niet "ZAGEN" als er iets niet werkt? Nietegenstaande ik al
20 jaar met bmw's rij behoor ik blijkbaar toch niet echt tot de gemiddelde BMW-bezitter (-rijder?). Jullie beseffen niet dat dat een
heel duur bekertje koffie is. Maar ik heb het nogal eens gezegd,
BMW gaat als eerste serieuze klappen krijgen als het btw-systeem in belgie ooit veranderd

philip
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Bericht door spoorman »

Iemand dat zich een BMW aanschaft weet toch als hij tot de aankoop overgaat dat hij geen goedkope motorfiets aankoopt,het is ook geweten dat opties niet de godkoopste zijn en dat je voor een onderhoud wel wat € moet neertellen,maar dit is toch een keuze die je maakt als je eenmaal voor BMW hebt gekozen niet tegenstaande dat ik sommige dingen toch ook duur vind maar dat zal nu eenmaal eigen zijn aan BMW,toch blijf ik het een zalige moto vinden om mee te toeren.
Sorry dat ik even van het onderwerp afwijk.
Laatst gewijzigd door spoorman op 15 dec 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
HanzThePanz
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
Locatie: Amersfoort

Bericht door HanzThePanz »

PHILIP schreef:" ....... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke...
Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt
... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je ......."

Hoor ik dat goed?? BMW vraagt stukken van mensen voor een moto, snijdt nog een oor af voor de opties,
plundert je portefeuille bij een onderhoud en dan mag je nog niet "ZAGEN" als er iets niet werkt? Nietegenstaande ik al
20 jaar met bmw's rij behoor ik blijkbaar toch niet echt tot de gemiddelde BMW-bezitter (-rijder?). Jullie beseffen niet dat dat een
heel duur bekertje koffie is. Maar ik heb het nogal eens gezegd,
BMW gaat als eerste serieuze klappen krijgen als het btw-systeem in belgie ooit veranderd

philip
Ben het helemaal met je eens Philip. Ik rij 'pas' tien jaar BMW, maar als ze niet heel snel iets aan hun eindcontrole gaan doen, is BMW mij toch écht kwijt als klant. Ik ben zeer tevreden met mijn huidige RT, maar vraag me oprecht af of ik wéér een BMW ga kopen. Hun service is (tot nu toe) goed. Maar dat mag ook wel als je nog in de garantie zit. Maar ik ben werkelijk nog nooit zo vaak bij de dealer geweest met grote en kleinere storingen als met de drie BMW's die ik inmiddels heb versleten...
Don't fix it if it ain't broken...
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door dikken »

JH. schreef:is gewoon een handig hebbeding... maar wees eerlijk...

's zomers verwachten we geen vorst
's winters verwachten we geen 30°

Waarom dient het dan?

Voor als madam achterop aan het zagen is dat ze koud heeft en dan kunnen we zeggen... tis ... graden.

Voor de rest hoeven we geen (nou ja... staat er bij m'n LT ook op) tekeningetje te maken over het nut ervan... Ligt het buiten wit... dan zal het wel aan het vriezen zijn zeker? Haal je je krant uit de brievenbus en glij je meteen onderuit op je krent... dan is er ijzel... en als het regent... dan is het nat...

Het is nu natuurlijk wel zo dat het erop staat en het moet werken... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke... :roll: Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je termometer gaf +3 graden aan... dus moet je daar 4 graden vanaf trekken en dan +1 doen om te weten dat het vriest.


yeah!!!! :afro:
greetzzz, bart
eeddy
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2006, 16:45
Locatie: nivelles

temperatuur

Bericht door eeddy »

de daeler moet de sonde verplaatsen en is opgelost
ik geloof dat het in een van de spiegels moet komen,zoals de wagens
zelfs met zijn défaut's is hij de beste,r1200rt
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Bericht door eiRTee »

vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?

De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.

Toeval?
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?

De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.

Toeval?
Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen

Bart
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Bericht door PHILIP »

Ik vraag mij af hoe je kan weten of je motor een update nodig heeft,
Mijn r12rt van 05/06 had niets nodig zei de dealer, zijn er lijsten
van updates per model, of serienummer?
philip
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

PHILIP schreef:Ik vraag mij af hoe je kan weten of je motor een update nodig heeft,
Mijn r12rt van 05/06 had niets nodig zei de dealer, zijn er lijsten
van updates per model, of serienummer?
philip
Normaal gezien, als je niet zelf bij je dealer gaat ivm. een probleem, zal hij ook geen software update uitvoeren.
Men kan uitlezen wat de huidige software versie is die op je motor zit, en men weet ook welke de laatst uitgebrachte is (voor jouw motor).
Maar de (meeste) dealers zijn van het principe : als er niet over gezaagd word, niets aan veranderen (denk ik toch)

Bart
p.raaymakers1
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39

Bericht door p.raaymakers1 »

MHV642 schreef:
Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?

De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.

Toeval?
Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen

Bart
Wat is dit voor onzin???? ik mag toch aannemen dat als er een update nodig is, deze gewoon uitgevoerd wordt? Ongeacht het aantal reeds gedane updates. Een update betekent toch dat er iets niet 100% ok is en er dus een wijziging doorgevoerd dient te worden.

Of is het zo bij BMW, je versnellings bak gaat onder garantie 3 x kaduuk. En bij de 4de keer.....jammer dan? Neuh ik denk het niet!
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Als er echt groooote fouten inzitten, zal men wel een update doen, maar het is een beetje zoals met windows : iedere week komt er wel een update uit, maar of je die echt nodig hebt ?
(en ik weet niet meer of ze extra vragen voor een update -waarschijnlijk wel- , want niets voor niets) :-(

Bart
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Bericht door eiRTee »

MHV642 schreef:
Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?

De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.

Toeval?
Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen

Bart
Dit betekent dat de dealer mij NOG een blaas wijs gemaakt heeft........ik weet echt niet meer waar nog een eerlijke officiële BMW dealer te vinden
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

P. Raaymakers1,

maximum aantal updates hangt niet af van de dealer, maar is een limiet opgelegd door de manier van updaten: er wordt telkens een stuk software in een of ander geheugen bijgeschreven en enkel de laatste update wordt gebruikt door de computer. De vorige updates zitten er gewoon nog in en na een aantal (dacht 12) keer is dat geheugen gewoon vol. Heel simpel.

Eric
Plaats reactie