Roest op BMW GS ADVENTURE 2008
Moderator: GVN
Roest op BMW GS ADVENTURE 2008
Yo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum.Sedert juni ll ben ik eigenaar van een gs adventure.Deze motor heb ik nieuw gekocht.Momenteel heb ik 5600 km.Over de rijeigenschappen ben ik tevreden.De afwerking wat minder.Er hangt wat te veel zwart kunstof aan.
Na een wasbeurt gisteren zag ik op de grijs-geanodiseerde valbaren en kofferhouders, kleine roestkleurige vlekjes.Ik probeerde die weg te wassen maar t'is net of die vlekjes in de verf zitten.Heeft er nog iemand ervaring met zulke vlekjes?Allee ,de motor is nog maar vier maand en half.Dit kan tocht niet?Weet er iemand een oplossing?
Bij voorbaat bedankt...
Ik ben nieuw op dit forum.Sedert juni ll ben ik eigenaar van een gs adventure.Deze motor heb ik nieuw gekocht.Momenteel heb ik 5600 km.Over de rijeigenschappen ben ik tevreden.De afwerking wat minder.Er hangt wat te veel zwart kunstof aan.
Na een wasbeurt gisteren zag ik op de grijs-geanodiseerde valbaren en kofferhouders, kleine roestkleurige vlekjes.Ik probeerde die weg te wassen maar t'is net of die vlekjes in de verf zitten.Heeft er nog iemand ervaring met zulke vlekjes?Allee ,de motor is nog maar vier maand en half.Dit kan tocht niet?Weet er iemand een oplossing?
Bij voorbaat bedankt...
-
VoskenGSA
Re: Roest op BMW GS ADVENTURE 2008
Terug naar de dealer en laten vervangen!
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
De dealer zegt dat dit komt omdat ik aan de kust werk.
Maar dan zouden alle auto's en motorfietsen met roestvlekken moeten zitten.Volgens mij is er bij het anodiseren van bepaalde onderdelen een fout gebeurd.
Maar dan zouden alle auto's en motorfietsen met roestvlekken moeten zitten.Volgens mij is er bij het anodiseren van bepaalde onderdelen een fout gebeurd.
-
Relax
Is dit niet hetzelfde als J. z'n probleem?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
En dan denkt een mens dat 'ie reeds alles gehoord heeft...philreal schreef:De dealer zegt dat dit komt omdat ik aan de kust werk.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Die heeft er meerdere, specifieer dan hé...Relax schreef:Is dit niet hetzelfde als J. z'n probleem?
-
Iron Gonzo
J had ook een probleem met roestvorming op zijn valbaar.(s)Campi Di Pampi schreef:Die heeft er meerdere, specifieer dan hé...Relax schreef:Is dit niet hetzelfde als J. z'n probleem?
die is na veel 5en en 6en dan toch vervangen geweest
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Relax
Zo beter, zaagmans?(s)Campi Di Pampi schreef:Die heeft er meerdere, specifieer dan hé...Relax schreef:Is dit niet hetzelfde als J. z'n probleem?
TS: de link geeft je het topic van J met hetzelfde probleem.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
'k Had gewed met mijn madam dat ik je 6' zou bezighouden, missie geslaagd zou ik zo denken... 
YOO
Sommige mensen durven echt wel alles zeggen om er vanonder te muizen, allé, ik krijg er 't vliegend van van zulke doldwaze antwoorden
Grtz, Philip!
Terug gaan, eisen dat diene rommel vervangen wordt, en als 't nog altijd njet is, dan is bij een andere dealer gaan kijken, één die wel serieus met z'n klanten bezig isphilreal schreef:De dealer zegt dat dit komt omdat ik aan de kust werk.
Sommige mensen durven echt wel alles zeggen om er vanonder te muizen, allé, ik krijg er 't vliegend van van zulke doldwaze antwoorden
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ja klopt heeft me destijds zelfs doen wisselen van dealer (moet gezegd zijn dat de dealer zelf niet op de hoogtre was, maar ik had contact gehad met werkplaatsleider). Nu ja ze zijn vervangen in garantie. Aan de zee of niet, dat is fucking bullshit. op 5000K mag er niets roesten. Het is ongeloofelijk dat ze nog steeds deze brol aan de gsa hangen. Er is iets mis met het vervaardigen van die buizen.
zie maar het draadje dat ik destijds startte.
J
zie maar het draadje dat ik destijds startte.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
philreal schreef:...De dealer zegt dat dit komt omdat ik aan de kust werk...

Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Yo, allemaal
Ivm de roestvlekjes op de valbaren en de kofferdragers achteraan, heb ik de dealer aangesproken.Volgende week rij ik er naar toe en zal er een claim gemaakt worden.Da's inderdaad zever of men al dan niet veel aan de kust is.Volgens mij is de poederlak aangebracht in een atelier met een te hoge luchtvochtigheid.Maar soit, ik heb ook met iemand bij de invoerder gesproken en die beaamde dat hetzelfde probleem zich heeft voorgedaan met de 1150GS.Sindsdien zou het produktieproces moeten verbeterd zijn???????
Ze verzekerden mij in ieder geval dat mijn probleem zal verholpen worden.
In ieder geval,bedankt voor de reactie's en ik hou U op de hoogte over de verdere ontwikkelingen van dit probleem.
Cya
Ivm de roestvlekjes op de valbaren en de kofferdragers achteraan, heb ik de dealer aangesproken.Volgende week rij ik er naar toe en zal er een claim gemaakt worden.Da's inderdaad zever of men al dan niet veel aan de kust is.Volgens mij is de poederlak aangebracht in een atelier met een te hoge luchtvochtigheid.Maar soit, ik heb ook met iemand bij de invoerder gesproken en die beaamde dat hetzelfde probleem zich heeft voorgedaan met de 1150GS.Sindsdien zou het produktieproces moeten verbeterd zijn???????
Ze verzekerden mij in ieder geval dat mijn probleem zal verholpen worden.
In ieder geval,bedankt voor de reactie's en ik hou U op de hoogte over de verdere ontwikkelingen van dit probleem.
Cya
Laatst gewijzigd door philreal op 16 okt 2008, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Het is een feit dat er een reeks van die onderdelen verkeerdelijk zijn behandeld bij de toeleverancier, dus als je daar last van hebt, laten vervangen bij de dealer. Ze zijn er zeker van op de hoogte !philreal schreef:De dealer zegt dat dit komt omdat ik aan de kust werk.
Verder is het wel een feit dat door de zoute omgeving je zowat alles kapot krijgt aan de kust. Gelakte onderdelen zoals auto's uiteraard minder, maar alu-velgen bijvoorbeeld...
Dit wil zeggen dat een inox balustrade ook een inox soort moet zijn met andere eigenschappen als in het binnenland waar het zout niet aanwezig is.
In vaktermen : je kan hier een AISI 304 gebruiken, aan de zee zal dat AISI 316 moeten zijn, en liefst met een nabehandeling met electro-polishing om het zout af te stoten.
Een vriend van me had een K1200RS '97 (één van de eersten) met de nog onbehandelde alu-achterbrug, en had die motor gekocht van iemand aan de kust.
Alle alu-delen waren wel degelijk aangetast door de zoute omgeving. Soit, met wat behandelen met wax was het weer in orde. De latere versies van de K1200RS kregen een verniste alu-brug.
Dus... zoals (s)Campi al schreef... nooit te oud om te leren
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Ik heb deze bruine plekken (verkleuring) ook bemerkt op mijn valbaren GSA 2008.Goed dat ik dit allemaal eens lees.Binnenkort ook eens langsgaan bij de dealer.
Veel succes met de vervanging enne dienen dealer drinkt diene niet wat veel
mvg
Stef
mvg
Stef
gelukkig is het bij mij geen zilver of chroom maar GOLD wing 
Nee, met een Goldwing is gelukkig nooit wat
Roestvorming op de valbeugels en kofferdragers van de R1200GS/A is een be- en erkend probleem.
De dealer hoort dit zonder discussie te vervangen.
Als je motor regelmatig aan de kust staat dan heeft dit wel degelijk invloed op de metalen delen van je motor.
Is echter geen argument. Wel zou ik je adviseren je motor regelmatig af te spoelen met koud water.
Roestvorming op de valbeugels en kofferdragers van de R1200GS/A is een be- en erkend probleem.
De dealer hoort dit zonder discussie te vervangen.
Als je motor regelmatig aan de kust staat dan heeft dit wel degelijk invloed op de metalen delen van je motor.
Is echter geen argument. Wel zou ik je adviseren je motor regelmatig af te spoelen met koud water.
Laatst gewijzigd door Obiwan op 16 okt 2008, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Kust of niet, 't gaat hier wel over ne moto van JUNI, dwz geen 5 maand oud.
Beschamend.
Beschamend.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
@Toedel; Als je een keertje of een aantal keren aan de kust bent geweest haal dan je vinger een over je ruitje of waar dan ook en proef deze eens met je tong.
Als de frieten zo zout zouden smaken at je ze niet op.
Het is nog erger als er 's nachts mist vanaf zee is geweest.
Een motorfiets is gewoonweg kwetsbaarder voor zout/pekel dan een personenauto. Met name de metalen delen die driftig schoongemaakt worden, en hiermee ook ontvet, hebben gewoonweg een beschermlaag nodig.
Een motorfiets is gewoonweg kwetsbaarder voor zout/pekel dan een personenauto. Met name de metalen delen die driftig schoongemaakt worden, en hiermee ook ontvet, hebben gewoonweg een beschermlaag nodig.
Ik ben een alpinist.
Is er hier nergens een forum voor die mannen met hunne GOLD WINGJH. schreef:gelukkig is het bij mij geen zilver of chroom maar GOLD wing
BMW R1200 GS Lc Adventure
-
Iron Gonzo
naar verluid zouden ze daar in salzburg ook veel last hebben van roestvorming.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Awel, ik ben dat eens gaan uitzoeken, en heb aan de kust nogal wat afgelikt.Obiwan schreef:@Toedel; Als je een keertje of een aantal keren aan de kust bent geweest haal dan je vinger een over je ruitje of waar dan ook en proef deze eens met je tong.

En 't smaakte allemaal inderdaad nogal zout.
Dus je hebt volkomen gelijk ! Maar :
Just my 2 cents.Toedel schreef:Kust of niet, 't gaat hier wel over ne moto van JUNI, dwz geen 5 maand oud.
Beschamend.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Aan de kust of niet aan de kust, t'is volgens mij gewoon een verkeerd produktieproces die de boosdoener van het probleem is.Ik kan me niet voorstellen dat in Duitsland met zijn meer dan 1000km lange kustlijn alle GSA roesproplemen hebben.
Ofwel verkoopt Bmw geen GSA's meer aan kustbewoners.......
Ofwel verkoopt Bmw geen GSA's meer aan kustbewoners.......