Misschien zal dat wel kunnen maar ik heb er een gevonden voor 325 euro, dat is goedkoper dan reviseren denk ik.
Een nadeel...je weet niet hoeveel km hij al gereden heeft...t'blijft een gokje he !
Humm, wat is een M97? is dat een type versnellingsbak voor een R1100GS ? zijn er dan twee verschillende bakken?
Eerlijk gezegd heb ik hier niet zoveel verstand van...
M97 ?
Zoals reeds gemeld hierboven, de M97 is een andere, betere versnellingsbak, bouwjaar 1997.
In de hierboven aangegeven Service Bulletin , spreekt men van REPAIR=herstelling, verbetering van de "oude",vorige versnellingsbakken, M93 en M94.
Het is altijd moeilijk in te schatten wat de beste investering is, of zal zijn, want dat weet je pas achteraf .
succes.
Wat ik zelf aan het doen ben is een total loss R1100RT van 99 aan het repareren, om de hele aandrijflijn onder mijn R1100RS van 94 te plaatsen.
Dan heb ik weer een frisse motor ipv een motor met 135 000 kM op de teller voorzien van een K1100 cardan waarbij de versnellingsbak voor de 4de keer stuk is.
Troep zijn die "getrage" bakken van de M93 en M94 series.
getrage (met umlaut op de a) is de fabrikant van de versnellingsbakken voor breek maar weer.