druppellader

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

hamburgerke

druppellader

Bericht door hamburgerke »

Hoi ,
hoe gebruik ik een druppellader eerst check uitvoeren en dan kontakt maken met druppellader of gewoon inpluggen ?
Hou het veilig voor ieder en jezelf
1200RT graniet
®win
Contacteer:

Re: druppellader

Bericht door ®win »

Ik koppel 'm altijd eerst aan de motor. De controle-led's geven aan dat de lader juist is aangekoppeld en wat de status van de accu is. Daarna steek ik de stekker in het stopcontact en kan de lader z'n werk gaan doen....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
George Michael

Bericht door George Michael »

Yep, die volgorde gebruik ik ook op mijn 1150RT. Maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit op mijn motor. Kan toch niet verkeerd aansluiten via de 'bmw-stekker'.
Trouwens ook is de Optimate beschermd tegen verkeerd aansluiten.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Mijn druppellader staat constant onder stroom. Das binnenrijden, afstappen en inpluggen en dit al jaaaaaaaaren :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

WimLT schreef:Mijn druppellader staat constant onder stroom. Das binnenrijden, afstappen en inpluggen en dit al jaaaaaaaaren :wink:
Dáárom dat gij er altijd zo goed uitziet :cyclops: ...Maarre,Wim,hebt gij écht genoeg aan 'druppellading :?: '...ik had hier en daar nochtans wat anders gehoord :clown: :drunken:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:bsofftopic: ... ge zult ze de vrijdag in Ter Heide nogal zien binnendruppelen :-P :lol: :lol: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

WimLT schreef::bsofftopic: ... ge zult ze de vrijdag in Ter Heide nogal zien binnendruppelen :-P :lol: :lol: :wink:
Als,en ik druk mij hier voorzichtig uit :monkey: ,als ge maar niet begint te dansen :clown:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Jan en Greet schreef:...Maarre,Wim,hebt gij écht genoeg aan 'druppellading :?:
Als je maar snel en lang genoeg druppelt ..... Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
de marcel

Bericht door de marcel »

Mijn handleiding v/d druppellader zegt
eerst motor aansluiten en dan het stopkontakt.
M :pirat:
DenBart

Bericht door DenBart »

Ivm de "bmw-stekker":
Ik heb net een optimate4 gekocht. Is er een mogelijkheid om die op de BMW stekkers aan de linkerzijde van mijn 1150RT aan te sluiten? Ik zie op de RAD site namelijk geen aansluitstukjes voor bmw staan.

DenBart
R1200RT -black-
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Zoals bij mij wim, juist hetzelfde :-)

Bougimain :wink:
WimLT schreef:Mijn druppellader staat constant onder stroom. Das binnenrijden, afstappen en inpluggen en dit al jaaaaaaaaren :wink:
Afbeelding
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

DenBart schreef:Ivm de "bmw-stekker":
Ik heb net een optimate4 gekocht. Is er een mogelijkheid om die op de BMW stekkers aan de linkerzijde van mijn 1150RT aan te sluiten? Ik zie op de RAD site namelijk geen aansluitstukjes voor bmw staan.
Beter kijken :wink:

Klikken voor de stekker
Het rode eindje gaat eraf en je hebt een geschikte stekker.
DenBart

Bericht door DenBart »

Sven 12RT schreef:
DenBart schreef:Ivm de "bmw-stekker":
Beter kijken :wink:

Klikken voor de stekker
Het rode eindje gaat eraf en je hebt een geschikte stekker.
Of: het rode stuk eraf, bedoel je de autostekker? Dan is er enkel de draad en DIN plug over. Dan verbind ik de draad aan de bmw stekker ?
Of: kan het rode topje eraf, zodat er een smallere plug ontstaat?

Ik vermoed de tweede optie?
R1200RT -black-
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

DenBart schreef: Of: kan het rode topje eraf, zodat er een smallere plug ontstaat?
Inderdaad
Afbeelding
DenBart

Bericht door DenBart »

Perfect, bedankt voor de hulp!
R1200RT -black-
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

Sven 12RT schreef:
DenBart schreef: Of: kan het rode topje eraf, zodat er een smallere plug ontstaat?
Inderdaad
Afbeelding
Die kabel heb ik ook voor mijn lader van CTEK, ideaal! Inpluggen op de BMW en klaar :)
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
LucB

Bericht door LucB »

Nog een vraagje, hoelang laat je de motor aan de optimate hangen?
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

ik gans het jaar, behalve als ik rij :-)

bougimain
LucB schreef:Nog een vraagje, hoelang laat je de motor aan de optimate hangen?
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

bougimain schreef:ik gans het jaar, behalve als ik rij :-)
LucB schreef:Nog een vraagje, hoelang laat je de motor aan de optimate hangen?
Me too :wink:

bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

En dit heb ik met al mijn moto's gedaan, en mijn batterijen gingen zeer lang mee, echt waar :-)

bougimain
Afbeelding
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Ben gisteren mijn 1200 RT uit garage gaan halen. Heb ne BMW bat. lader gekocht. Om gemakkelijk via de BMW stekker te kunnen opladen. Nu daar zeiden ze dus eerst contact aan, lader aan beemer, dan in stopcontact en dan contact moto trerug uit. Dit om de computer de lader te herkennen zodat de poort van de bmw stekker open te houden

greetz
ludo V E

Bericht door ludo V E »

dat is om het canbus systeem te omzeilen anders werkt deze niet , bij motoren zonder canbus inpluggen en ok , op voorwaarde dat er stroom staat op de stekker van de moto , sommige worden afgesloten bij afstaan van het kontakt . de opgeladen stroom moet van de lader naar de batterij kunnen .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Petrik

Bericht door Petrik »

Tot nu toe laadde ik de baterij altijd op door rechtstreeks met de klemmen aan te sluiten op de batterij. Nu ik dit hier allemaal las dacht ik ook mijn rt 1200 op te laden door de stekker van de optimate 3 in te pluggen volgens de methode: eerst contact van de moto op, dan optimate3 inpluggen en dan de optimate in het stopcontact steken. Resultaat: groene lampje van de stroom op de optimate brandt en ook het gele lampje (dat aangeeft dat de batterij wordt opgeladen) brandt. Echter na enkele minuten gaat het gele lampje terug uit en enkel het groene lampje blijft branden. De batterij wordt dus niet opgeladen. Heeft iemand een verklaring of wat doe ik verkeerd?
Petrik
emergency

Bericht door emergency »

hallo,

Dat is wat die van de garage zei. Een optimate geeft dat signaal niet om die poort open te houden of zoals hierboven beschreven om het het afsluiten te omzeilen. Hoe het werkt weet ik niet maar die van bmw geeft dat wel.
ludo V E

Bericht door ludo V E »

ik heb nog altijd de optimate 2 en deze werkt prima , het linkse lampje boven brand groen als de lader bijlaad ,het linkse lampje onder (ROOD) brand wanneer er iets niet juist is met de lader (denk verkeerd aangesloten ? ), rechts 4 lampjes het bovenste lampje (groen) brand als de batterij volgeladen is (90 %) , daaronder een oranje lampje dat brand als de batterij oplaad , het lampje daaronder brand als de batterij voor minder dan de helft leeg is (ontladen) en het onderste (ROOD) als ge de batterij beter kunt vernieuwen , als de batterij goed en volgeladen is branden de 2 bovenste lampjes groen en dat is bij mij het geval goed hè .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Plaats reactie