Boete fout parkeren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

edargpu

Boete fout parkeren

Bericht door edargpu »

Iemand enig idee welk prijskaartje er vast hangt aan fout parkeren,alhoewel ik mijn twijfels heb of het rechtsgeldig is.

Ik stond nl geparkeerd op een vrij grote ruimte(noemen ze trottoir in de bekeuring) op de hoek van de straat met nog een signalissatiekast voor de besturing van de verkeerslichten.
Ik stond netjes langs de kast geparkeerd zonder dan ook iemand in gevaar te brengen.M.a.w.bracht ik geen enkele voetganger of rolstoelgebruiker in moeilijkheden.

Afbeelding

ff een amaturistische schets bijgezet :oops:

1.De rechthoek beeld hier de signalisatiekast
2.De rode lijn mijn moto
3.Groene cirkel een verkeerslicht
4.en de rest van het groen is gras

Kan hier menig blauw mij een duidelijk antwoord geven.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
WimLT
Contacteer:

Re: Boete fout parkeren

Bericht door WimLT »

Zo zou ik hem ook geparkeerd hebben en heb dit al hééél dikwijls ook zo gedaan. Gelukkig steeds zonder boete. 't Is die beruchte "grijze zone" waarin een blauwbloes je ongemoeid kan laten of (indien hij vannacht niet heeft gemogen) je een ticketje schrijft. Juiste bedrag weet ik natuurlijk niet, maar reken op minstens 50 € :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Tarief is 100 EURO, maar ik zou ze idd niet geschreven hebben.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

je kan ze aanvechten met een verklaring en gedocumenteerd met foto's. Ik moest naar de politierechtbank mij verdedigen.
Ik werd in mijn gelijk gesteld, jawel ! Maar alsnog moest ik de gerechtskosten van 59 euro betalen.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

janneman schreef:Ik werd in mijn gelijk gesteld, jawel ! Maar alsnog moest ik de gerechtskosten van 59 euro betalen.
En dat noemen ze dan winnen, hé :roll: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Mij ging het gewoon over het feit dat ik wou duidelijk maken, dat ik totaal niks verkeerd deed en dat er in de stad Antwerpen helemaal geen parkeerplaatsen voorzien zijn voor motos.
En ja, het is nog altijd beter dan de 100 euro dat ik eerst moest betalen. :-)
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
wapiti

Bericht door wapiti »

edargpu schreef:Iemand enig idee welk prijskaartje er vast hangt aan fout parkeren,alhoewel ik mijn twijfels heb of het rechtsgeldig is.

Ik stond nl geparkeerd op een vrij grote ruimte(noemen ze trottoir in de bekeuring) op de hoek van de straat met nog een signalissatiekast voor de besturing van de verkeerslichten.
Ik stond netjes langs de kast geparkeerd zonder dan ook iemand in gevaar te brengen.M.a.w.bracht ik geen enkele voetganger of rolstoelgebruiker in moeilijkheden.

Afbeelding

ff een amaturistische schets bijgezet :oops:

1.De rechthoek beeld hier de signalisatiekast
2.De rode lijn mijn moto
3.Groene cirkel een verkeerslicht
4.en de rest van het groen is gras

Kan hier menig blauw mij een duidelijk antwoord geven.
Edargpu :wink:
Deze vraag is vorig jaar ook gesteld geweest in de Kamer van Volksvertegenwoordigers aan toenmalig minister van justitie Vandeurzen. Zijn antwoord kan je via volgende link lezen op blz. 38:
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/52/ic147.pdf

Artikel 23.4 van de wegcode waarnaar verwezen wordt, lees je hier:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art23

Weer typisch het Belgisch gerecht met één en al schemerzones? :-?
Honda Dax '76
R1150R '03
boxer68

Bericht door boxer68 »

Als ik in uw plaats was dan zou ik zeker een schrijven richten naar de bevoegde parketmagistraat.
Netjes alles in uitschrijven (in een beleefde vorm natuurlijk).
Vriendelijkek groeten van een blauwbloes.
boxer68

Bericht door boxer68 »

Doe er ook een foto bij van de plaatsgesteldheid.
De Jempy

Bericht door De Jempy »

Deze vraag is vorig jaar ook gesteld geweest in de Kamer van Volksvertegenwoordigers aan toenmalig minister van justitie Vandeurzen. Zijn antwoord kan je via volgende link lezen op blz. 38: is blz. 32 http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/52/ic147.pdf
Afbeelding
Afbeelding
wapiti

Bericht door wapiti »

De Jempy schreef:Deze vraag is vorig jaar ook gesteld geweest in de Kamer van Volksvertegenwoordigers aan toenmalig minister van justitie Vandeurzen. Zijn antwoord kan je via volgende link lezen op blz. 38: is blz. 32 http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/52/ic147.pdf
Blz. 32 in het document, blz. 38 in de pdf-reader om volledig te zijn.
Honda Dax '76
R1150R '03
Harald

Bericht door Harald »

Het is inderdaad zo dat motoren getollereerd worden op trottoirs.
Hou rekening met de vrij e en veilige doorgang van mindervalidenwagens, kinderwagens en dergelijke.
Een vrije doorgang is dan al snel 150cm breed.

Als ik nu zo'n dikke lompe LT zie staan, met veel chroom kost het hem natuurlijk onmiddellijk100€ ,
gewoon omdat die mannen geen greintje respect tonen en te pas en te onpas hun
domme commentaar neer pennen.( waarschijnlijkuit onwetendheid en/of zuivere verveling )

Luc, maak foto's van de plaats, maak ook een degelijke schets met de juiste afmetingen.
Steek alles bij uw antwoordformulier en staafhet met de juiste commentaar en verwijzing naar de juiste artikkels.

Véél kans dat ze uw PV seponeren.

Groeten, van een blauwbloes die gisterenmorgen , gisteren avond en deze nacht mocht.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Contacteer:

Bericht door John »

Harald schreef: Groeten, van een blauwbloes die gisterenmorgen , gisteren avond en deze nacht mocht.
Wa hedde gemogen?? :mrgreen:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Als ik nu zo'n dikke lompe LT zie staan, met veel chroom kost het hem natuurlijk onmiddellijk100€, gewoon omdat die mannen geen greintje respect tonen en te pas en te onpas hun domme commentaar neer pennen.(waarschijnlijk uit onwetendheid en/of zuivere verveling)

Groeten, van een blauwbloes die gisterenmorgen , gisteren avond en deze nacht mocht.
Zo te zien was 't eerder van moeten :-?

btw: onderstreept trouwens weer eens de willekeur :wink:

sprint

Bericht door sprint »

John schreef:
Harald schreef: Groeten, van een blauwbloes die gisterenmorgen , gisteren avond en deze nacht mocht.
Wa hedde gemogen?? :mrgreen:
Misschien een beetje off-topic, maar ik geloof dat Harald " babysitten " bedoelde :wink:
Marnix.

Afbeelding
JoB

Bericht door JoB »

15 jaar geleden vader geworden van een tweeling
in die tijd, op pad met de jonge aanwinst, net iets imposanter dan met een eenling, heb ik nooit het voetpad moeten verlaten voor een motor, helaas wel omwille van verkeerborden en bomen in het midden van het voetpad
de blauwbloezen zijn prima getraind ...
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Harald schreef:Het is inderdaad zo dat motoren getollereerd worden op trottoirs.
Hou rekening met de vrij e en veilige doorgang van mindervalidenwagens, kinderwagens en dergelijke.
Een vrije doorgang is dan al snel 150cm breed.

Als ik nu zo'n dikke lompe LT zie staan, met veel chroom kost het hem natuurlijk onmiddellijk100€ ,
gewoon omdat die mannen geen greintje respect tonen en te pas en te onpas hun
domme commentaar neer pennen.( waarschijnlijkuit onwetendheid en/of zuivere verveling )

Luc, maak foto's van de plaats, maak ook een degelijke schets met de juiste afmetingen.
Steek alles bij uw antwoordformulier en staafhet met de juiste commentaar en verwijzing naar de juiste artikkels.

Véél kans dat ze uw PV seponeren.

Luc ,

als je die foto's neemt , probeer dan in de mate van het mogelike eveneens aan te tonen dat de doorgang door de aanwezigheid van je paardje geen belemmering veroorzaakte voor de rechtmatige gebruikers van de strook waar jij toen (in de buurt) geparkeerd stond.

Je kan dit het best aantonen door een fietser zijn rijtuig te laten geleiden zodat overduidelijk blijkt dat er zowel 2 voetgangers of 1 fietser en 1 voetganger alsook een rolstoelgebruiker over de nodige vrije doorgang beschikten zonder in gevaar of moeilijheden gebracht te worden .

Je kennende twijfel ik er overigens geen seconde aan dat je je niet op de minst hinderlijke wijze hebt opgesteld zonder rekening te houden met bovenstaande , maar 't is nu aan U om dit hard te maken .

P.S. :

1. Niet vergeten dat diegene die je heeft geverbaliseerd ook zijn opdrachten heeft gekregen , met mogelijks achterliggende oorzaken waarvan we geen weet hebben ( frekwentie ongevallen , klachten omwonenden , ... enz. ) . Don't shoot the messenger !

2. Ik heb niet gemoeten of gemogen , ik was gewoon te moe , 't zal voor een volgende zitting zijn . :cheese:

Een beetje gezond verstand , overleg en een heldere communictie tussen alle betrokken partijen is de enige manier om hier uit te komen.

Succes !

Grtz ,

Rudi
jakke

Bericht door jakke »

Ik wil hier zeker niet de moeilijken uithangen hoor, en ik hoop dat je er uit komt. Ik kan mij echter alleen maar bedenken dat op die plaats, ongeacht hinder of geen voor gelijk wie, het gewoon niet toegestaan is om een gemotoriseerd voertuig te parkeren. Dus eigenlijk wel raar dat je gelijk wil halen waar je van op voorhand weet dat je eigenlijk ongelijk hebt.
Het is idd een kwestie van tolerantie. Je kan op die manier ijveren voor (meer)parkeerplaatsen voor motoren. het zal echter een éénmansgevecht worden.
Veel mensen halen nogal gemakkelijk de woorden "volgens mij" en "ik vindt" aan.
Tollerant ok, maar nu heb je pech.

Mijnheer, U bent geflitst tegen 150 km/u op de autosnelweg. U weet dat U maar 120 mag??

Zeker, maar het was drie uur 's nachts en er was niemand anders op de baan en volgens mij,
ik vindt dat niet onverantwoord!!

Alé kom.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik vrees dat Jakke gelijk heeft. De "tolerantie" moet er zijn bij het vaststellen, daarna denk ik dat er niks meer aan te doen is zodat onderstaande mij wrééd zou verbazen:
Maak foto's van de plaats, maak ook een degelijke schets met de juiste afmetingen. Steek alles bij uw antwoordformulier en staaf het met de juiste commentaar en verwijzing naar de juiste artikkels. Véél kans dat ze uw PV seponeren.
Hou ons op de hoogte want ik geloof in mirakels :wink: (en ik hoop het voor u uiteraard)

sprint

Bericht door sprint »

jakke schreef: Mijnheer, U bent geflitst tegen 150 km/u op de autosnelweg. U weet dat U maar 120 mag??

Zeker, maar het was drie uur 's nachts en er was niemand anders op de baan en volgens mij,
ik vindt dat niet onverantwoord!!

Alé kom.
heu :-?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ilig.dhtml
Marnix.

Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Van mij mogen ze de rechter in den bak steken!! :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zou die rechter zélf ook niet zat geweest zijn bij die uitspraak :drunken:

Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik vraag me af of de moto niet vlak voor de deuren van dat kastje stond geparkeerd???
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Vanguard schreef:Ik vraag me af of de moto niet vlak voor de deuren van dat kastje stond geparkeerd???
dat is een goede opmerking :-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Dim

Bericht door Dim »

Vanguard schreef:Ik vraag me af of de moto niet vlak voor de deuren van dat kastje stond geparkeerd???
Daaar zit iets in.
Alleen zou het er dan wel bij mogen staan op het briefke.
Het is zoals in elke job. Er zijn er die hun job naar behoren uitvoeren
en er zijn er die tegen hun goesting leven en werken.

Cheers,
Dim
Ride like the wind
Plaats reactie