RT1150 2001
Moderator: GVN
RT1150 2001
Zijn er volgens jullie enige (negatieve) opmerkingen over deze machine.
Ga er straks naar kijken, maar weet nog geen verdere specificaties zoals kilometers en dergelijke
Ga er straks naar kijken, maar weet nog geen verdere specificaties zoals kilometers en dergelijke
Re: RT1150 2001
hey Jimbo
tof dat je hier ook bent
Ja hoor
de 1150 is gewoon een toffe bak om mee te rijden. Er rijden er wel niet zo veel van rond dus veel antwoorden ga je hier niet vinden vrees ik.
Misschien weet er wel iemand hier op wat je moet letten als je naar de machine gaat kijken..
tot in den draai
tof dat je hier ook bent
Ja hoor
de 1150 is gewoon een toffe bak om mee te rijden. Er rijden er wel niet zo veel van rond dus veel antwoorden ga je hier niet vinden vrees ik.
Misschien weet er wel iemand hier op wat je moet letten als je naar de machine gaat kijken..
tot in den draai
Re: RT1150 2001
Hoi, Jimbo
Mijne 1150 rt heb ik 2' hands gekocht ln 2005 met 22000 km op de teller.Een pracht machine was zeer goed onderhouden ,door de 1' eigenaar.het enige probleem dat ik ondervond was dat hij naar mijn mening nogal wat olie verbruikte, maar dat is gestopt op 30000 km met er andere olie op te doen, verder zou ik toch een testrit vragen aan de verkoper,en op de normale dingen letten . Remblokken ,remschijf, spelling op de voorvork, en kijk eens aan de onderkant van de motor op eventuele schade in ieder geval wens ik u succes met u zoektocht.
Mijne 1150 rt heb ik 2' hands gekocht ln 2005 met 22000 km op de teller.Een pracht machine was zeer goed onderhouden ,door de 1' eigenaar.het enige probleem dat ik ondervond was dat hij naar mijn mening nogal wat olie verbruikte, maar dat is gestopt op 30000 km met er andere olie op te doen, verder zou ik toch een testrit vragen aan de verkoper,en op de normale dingen letten . Remblokken ,remschijf, spelling op de voorvork, en kijk eens aan de onderkant van de motor op eventuele schade in ieder geval wens ik u succes met u zoektocht.
Re: RT1150 2001
Hallo Jimbo,
Sedert kort rij ik met een R1150RT van 2001.
heb de afgelopen jaren al heel wat gewisseld van bike, waaronder ook, tot 2x toe een R1100RT verkocht voor een andere bmw.
Nu rij ik terug met een tweecylinder, nl. de R1150RT van 2001.
Schitterende bike !!!
Dingen waar je moet op letten :
Ja, zou zo niet direkt kunnen zeggen wat de minder goeie dingen zijn aan een RT van 2001.
Ik heb er alleszins nog geen negatieve dingen over te zeggen.
Misschien één ding : de bike schokt iets meer dan ik vroeger op de r1100RT's had.
Hier op het forum hebben ze er een speciale benaming voor (KFR of zoiets ?).
Blijkbaar te verhelpen met het vervangen van de bougies (Halo of andere blijkbaar) zodat het geschok zogoed als tot het niets wordt herleidt.
Nu, wat mij betreft, stoort het niet echt en blijkbaar hebben ze op het jongere model ook "last" van.
Voor de rest weinig of niets op aan te merken.
Ik kocht de bike met een volledig onderhoudsboekje en ja, de bike heeft er nu 116.000km opzitten.
Nog goed voor enkele, vele, vele, vele duizenden kilometerkes.
Of 't is natuurlijk dat ik op zekere dag opsta en mijn huis vol ligt met vele briefjes van 500euro, dan zou ik wel overstappen naar de R1200 denk ik, alhoewel ?
Als je de bike gaat bekijken : bekijk de banden, de remmen, kijk de cylinders na of er geen schade aan is (valpartij), de achteruitkijkspiegels want die worden bij een valpartij heel dikwijls herspoten en kleurverschil is meestal wel te zien.
Check de cardan op olie(verlies),.... de gewone dingen dat een mens altijd moet controleren wanneer je een tweedehandsbike gaat aankopen.
Doe een testrit van een uurke ofzo. Gewone banen en misschien ook efkens een stukje autosnelweg.
Op die manier kun je de koppeling testen, de versnelling, de remmen, kijken of alle lichtjes en andere toestanden op het dashbord werken en ga zo maar door.
Voor de reste, geen andere dingen te vermelden.
Concreet wat mij betreft : een zeer degelijke bike, veel rijcomfort, toffe bike om lange en korte afstanden mee af te bollen en ook al is het niet echt een vliegerke, Pk's genoeg zou ik zo durven zeggen die ervoor zorgen dat je niet moet afgaan in het verkeer. Een bike waar je veel plezier mee kan beleven.
Dat is mijn mening, opinie over de R1150RT van 2001.
Greetings
Sedert kort rij ik met een R1150RT van 2001.
heb de afgelopen jaren al heel wat gewisseld van bike, waaronder ook, tot 2x toe een R1100RT verkocht voor een andere bmw.
Nu rij ik terug met een tweecylinder, nl. de R1150RT van 2001.
Schitterende bike !!!
Dingen waar je moet op letten :
Ja, zou zo niet direkt kunnen zeggen wat de minder goeie dingen zijn aan een RT van 2001.
Ik heb er alleszins nog geen negatieve dingen over te zeggen.
Misschien één ding : de bike schokt iets meer dan ik vroeger op de r1100RT's had.
Hier op het forum hebben ze er een speciale benaming voor (KFR of zoiets ?).
Blijkbaar te verhelpen met het vervangen van de bougies (Halo of andere blijkbaar) zodat het geschok zogoed als tot het niets wordt herleidt.
Nu, wat mij betreft, stoort het niet echt en blijkbaar hebben ze op het jongere model ook "last" van.
Voor de rest weinig of niets op aan te merken.
Ik kocht de bike met een volledig onderhoudsboekje en ja, de bike heeft er nu 116.000km opzitten.
Nog goed voor enkele, vele, vele, vele duizenden kilometerkes.
Of 't is natuurlijk dat ik op zekere dag opsta en mijn huis vol ligt met vele briefjes van 500euro, dan zou ik wel overstappen naar de R1200 denk ik, alhoewel ?
Als je de bike gaat bekijken : bekijk de banden, de remmen, kijk de cylinders na of er geen schade aan is (valpartij), de achteruitkijkspiegels want die worden bij een valpartij heel dikwijls herspoten en kleurverschil is meestal wel te zien.
Check de cardan op olie(verlies),.... de gewone dingen dat een mens altijd moet controleren wanneer je een tweedehandsbike gaat aankopen.
Doe een testrit van een uurke ofzo. Gewone banen en misschien ook efkens een stukje autosnelweg.
Op die manier kun je de koppeling testen, de versnelling, de remmen, kijken of alle lichtjes en andere toestanden op het dashbord werken en ga zo maar door.
Voor de reste, geen andere dingen te vermelden.
Concreet wat mij betreft : een zeer degelijke bike, veel rijcomfort, toffe bike om lange en korte afstanden mee af te bollen en ook al is het niet echt een vliegerke, Pk's genoeg zou ik zo durven zeggen die ervoor zorgen dat je niet moet afgaan in het verkeer. Een bike waar je veel plezier mee kan beleven.
Dat is mijn mening, opinie over de R1150RT van 2001.
Greetings
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: RT1150 2001
Inderdaad een prachtige motorfiets, heb ook het model 2001 gehad tot januari jl.(ongeval gehad en
een 1200rt gekocht).Qua rijplezier stukken beter dan de 1150, maar niet de schoonheid.
Modeljaar 2001 had juist 1 mankementje en dat was zo rond 2800 toeren heel lichtjes schokkend
rijden bij lage snelheid. Problemen waren geloof ik opgelost met de komst van de twin-spark.
een 1200rt gekocht).Qua rijplezier stukken beter dan de 1150, maar niet de schoonheid.
Modeljaar 2001 had juist 1 mankementje en dat was zo rond 2800 toeren heel lichtjes schokkend
rijden bij lage snelheid. Problemen waren geloof ik opgelost met de komst van de twin-spark.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: RT1150 2001
bedankt voor jullie reacties
dus nu zaterdag ga ik erheen. Dealer kon me al vertellen dat hij 50k op de teller had.
voor de rest zien we wel..
nogmaals dank voor de uitleg
dus nu zaterdag ga ik erheen. Dealer kon me al vertellen dat hij 50k op de teller had.
voor de rest zien we wel..
nogmaals dank voor de uitleg
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
Re: RT1150 2001
1150RT monospark durven last te hebben van een kloppend hart, dwz dat je tijdens een testrit in een hoge versnelling, lage toeren moet rijden, liefst met duo, en dan het kot abrupt opentrekken.
hoor je "steentjes tikken" , "gensters vliegen" of "vuurwerk knetteren", dan weet je meteen waarom mr BMW het nodig vond 2 bougies per cilinder te steken vanaf 2003
dat KFR ding is niet zo erg, da's op te lossen dmv een deftige synchronisatie.
de nadelen van dit model naar mijn ervaring:
- kloppen
- servo pomp remsysteem dat de remkracht ad random lost op hobbelig wegdek, kan echt klote zijn.
- al die plastiek. Zelfs voor de synchro moet die hele handel eraf. Kost tijd en geld bij elk onderhoud...
- het originele windscherm is niet goed. aftermarket schermen zijn een must.
hoor je "steentjes tikken" , "gensters vliegen" of "vuurwerk knetteren", dan weet je meteen waarom mr BMW het nodig vond 2 bougies per cilinder te steken vanaf 2003
dat KFR ding is niet zo erg, da's op te lossen dmv een deftige synchronisatie.
de nadelen van dit model naar mijn ervaring:
- kloppen
- servo pomp remsysteem dat de remkracht ad random lost op hobbelig wegdek, kan echt klote zijn.
- al die plastiek. Zelfs voor de synchro moet die hele handel eraf. Kost tijd en geld bij elk onderhoud...
- het originele windscherm is niet goed. aftermarket schermen zijn een must.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Re: RT1150 2001
Niet dat het erg belangrijk is als het om een 1150 gaat, maar ik meen te weten dat zich het KFR effectdaddy schreef:Hallo Jimbo,
Misschien één ding : de bike schokt iets meer dan ik vroeger op de r1100RT's had.
Hier op het forum hebben ze er een speciale benaming voor (KFR of zoiets ?).
Blijkbaar te verhelpen met het vervangen van de bougies (Halo of andere blijkbaar) zodat het geschok zogoed als tot het niets wordt herleidt.
Nu, wat mij betreft, stoort het niet echt en blijkbaar hebben ze op het jongere model ook "last" van.
bij de 1200 reeks niet meer voordoet (de mijne althans niet en de andere 1200en die ik ken ook niet)
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: RT1150 2001
Ik geef u één gouden raad: àls je de 1150 koopt, ga dan daarna NOOIT proefrijden met de 1200 of ge gaat dikke spijt hebben dat je die niet gekocht hebt.Jimbo schreef:Zijn er volgens jullie enige (negatieve) opmerkingen over deze machine.
Ik heb 2 jaar héél leuk gereden met de 1150 maar zeer bewust pas nà de verkoop ervan eens met de 1200 gaan rijden en man ... man ... man ... wat een verschil: een tank tegenover een speledingetje. Daar waar je het gewicht van de 1150 heel zwaar voelt, steekt de 1200 dat hélémaal weg. De boxerbewegingen zijn op de 1150 ook veel beter voelbaar dan bij de 1200 die veel soepeler draait. De duo zit veel slechter op de 1150 dan op de 1200 en je hebt geen ESA terwijl de vering bij de 1150 niet veel voorstelt (middenbok scherp geslepen in de bochten).
En nu ga je pas enige reacties zien verschijnen, zie. Toch is dit mijn persoonlijke en oprechte mening al heb ik totààl geen spijt dat ik hem ooit heb gehad. Zolang je maar niet weet hoe het zou kunnen zijn
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: RT1150 2001
En blijf dan helemaal van ne GSA af.
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: RT1150 2001
Ik kan WimLT alleen volledig gelijk geven dat er een enorm verschil is tussen
de 1150 en 1200rt. Zelf mijn vrouwke vraag nu wanneer we nog eens een
toerrit meerijden. Dat is nu het enigste nadeel van deze moto se dat ik nu
niet meer allen weg kan
de 1150 en 1200rt. Zelf mijn vrouwke vraag nu wanneer we nog eens een
toerrit meerijden. Dat is nu het enigste nadeel van deze moto se dat ik nu
niet meer allen weg kan
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: RT1150 2001
Laat je ook eens op het NL RT-forum schijnen...
Daar rijden ook heel wat 1150's rond.
Daar rijden ook heel wat 1150's rond.
Re: RT1150 2001
de 1200 is uitgesloten daar deze buiten budget ligt.
Het boxer gevoel ken ik al van mijn GS1100 indertijd. Nu vara
Ga eind dit seizoen knoop doorhakken. Zal GS1150 worden of RT1150.
Doe dagelijks woon-werk (50km dagelijks) en dan komt de RT wel dicht in de buurt.
Wheelie's ( ) en zotte toestanden interesseren me geen fluit.
Wil gewoon weer nen boxer onder mijn kont.
Kennis rijdt al 170k probleemloze km's met RT1150. Dus ze bestaan!!!!
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
Re: RT1150 2001
in dat geval niet twijfelen en voor de GS gaan. Voor t geld van nen RT vind je allicht een GS die een jaartje of twee, drie jonger is, zeker als ge bij de oosterburen gaat loeren...
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Re: RT1150 2001
hallo,wees gereserveerd met een nieuw windscherm voor de r1150rt.
ik kocht de machine met een vergroot orig.bmw scherm.
nu staan er op de plank ook een wunderlich marathon en een v-stream van z-technik.
want het bmw scherm heb ik terug gezet;oogt beter en het maakt toch geen verschil.
lawaai komt van de helm,(zij)wind en vooral de turbulentie van het overige verkeer.
rij maar eens alleen een tunnel in.
succes,wat het ook wordt.
ik kocht de machine met een vergroot orig.bmw scherm.
nu staan er op de plank ook een wunderlich marathon en een v-stream van z-technik.
want het bmw scherm heb ik terug gezet;oogt beter en het maakt toch geen verschil.
lawaai komt van de helm,(zij)wind en vooral de turbulentie van het overige verkeer.
rij maar eens alleen een tunnel in.
succes,wat het ook wordt.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
- Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)
Re: RT1150 2001
Jumbo,
......gecorrigeerd.....
Ikzelf rij met een R1150RT van 2001 en ben hier zeer tevreden van. Gekocht eind 2004 en inmiddels een 16.000 km mee gereden.(nu ca 42K op de teller)
Ik zou hem voor geen andere willen ruilen.(behalve een R1150RT van een recenter bouwjaar, maar dat verschil voel je natuurlijk in je portemonee)
Of een R1200GS, maar ik vrees dat ik dan de windbescherming ga missen.
De mijne heeft de opties:
topkoffer
zijkoffers (standaard)
radio
intercom Autocom
verwarmde handvaten
cilinderbeshermers
extra rem- en achterlicht
witte voorpinkers
GPS (Garmin 2610)
Veel geluk met je keuze
......gecorrigeerd.....
Ikzelf rij met een R1150RT van 2001 en ben hier zeer tevreden van. Gekocht eind 2004 en inmiddels een 16.000 km mee gereden.(nu ca 42K op de teller)
Ik zou hem voor geen andere willen ruilen.(behalve een R1150RT van een recenter bouwjaar, maar dat verschil voel je natuurlijk in je portemonee)
Of een R1200GS, maar ik vrees dat ik dan de windbescherming ga missen.
De mijne heeft de opties:
topkoffer
zijkoffers (standaard)
radio
intercom Autocom
verwarmde handvaten
cilinderbeshermers
extra rem- en achterlicht
witte voorpinkers
GPS (Garmin 2610)
Veel geluk met je keuze
Laatst gewijzigd door Fox30 op 15 mei 2009, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RT1150 2001
Toch wel hoor Johannes. Ik heb het in dit topic nooit over m'n LTFox30 schreef:Wimlt heeft het hier wel over een K1200LT en niet over een R1200RT.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: RT1150 2001
hallo,
ik heb juist 110.000 km op mijn 2002 RT1150 gezet en tot nu toe nog geen problemen gehad.
Juist de normale km slijtage.
Wat steenslag, beetje speling op achterbrug (verholpen bij 110 km onderhoud).
Voor de rest niets speciaal, aangename en goede motor.
groeten, Stef
ik heb juist 110.000 km op mijn 2002 RT1150 gezet en tot nu toe nog geen problemen gehad.
Juist de normale km slijtage.
Wat steenslag, beetje speling op achterbrug (verholpen bij 110 km onderhoud).
Voor de rest niets speciaal, aangename en goede motor.
groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Re: RT1150 2001
Hallo
Ik heb een rt uit 2001 met KFR en idd deftige synchronisatie lost het op ik heb daarnaast hyperpro vering er onder en ik ben het "logge" gevoel daar mee kwijt
Ik heb een rt uit 2001 met KFR en idd deftige synchronisatie lost het op ik heb daarnaast hyperpro vering er onder en ik ben het "logge" gevoel daar mee kwijt
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
Re: RT1150 2001
Hallo,
ik heb eerst ook een 1150 RT gehad. Je hoort hier wel dat KFR goed meevalt bij een goede syncronisatie, doch dit lijkt toch niet zo simpel te zijn. Ik ergerde er mij toch wel aan dat schokkerig rijden, en je hebt het meestal dan voor in de toerentallen waar je het meest in vertoeft (tussen 2500 à 300 t/m). Nadien kocht ik een 1150 RT twinspark ( gemaakt vanaf 2003), en het was een groot verschil. Als je kan, kijk dan toch maar uit naar een twinspark ...
ik heb eerst ook een 1150 RT gehad. Je hoort hier wel dat KFR goed meevalt bij een goede syncronisatie, doch dit lijkt toch niet zo simpel te zijn. Ik ergerde er mij toch wel aan dat schokkerig rijden, en je hebt het meestal dan voor in de toerentallen waar je het meest in vertoeft (tussen 2500 à 300 t/m). Nadien kocht ik een 1150 RT twinspark ( gemaakt vanaf 2003), en het was een groot verschil. Als je kan, kijk dan toch maar uit naar een twinspark ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Re: RT1150 2001
? Hebben alle 1150 monospark dat probleem??? (ik rij zelf met een R1100RT,draait prima).hoor je "steentjes tikken" , "gensters vliegen" of "vuurwerk knetteren", dan weet je meteen waarom mr BMW het nodig vond 2 bougies per cilinder te steken vanaf 2003
Ik heb, maar heel even kort gereden met een R1150GS.Ik schrok ook erg toen ik vanuit lage toeren het gas opendraaidde.(Normaal zou ik een versnelling lager geschakeld hebben,maar de motor was warm gereden, en ik wilde dat net even testen).Ik had het eerst zelfs niet door.Ik dacht dat een losse plaat of iets rammelde in de uitlaat.Pas later besefde ik dat ik voor de eerste maal een motor gereden had die pingelde.Nooit voorgehad in meer dan 30 jaar.Vreselijk geluid en slecht voor de motor..Nu ja, ik overweeg mijn moto-keuze ook wel redelijk grondig.(ik begrijp niet dat BMW zo'n motor op de markt gebracht heeft.Duidelijk onvoldoende getest.Jammer)
Als alle monospark R1150GS zo rijden heb ik een probleem, of misschien net geenTtz. ik wil terug van de 1100RT, naar een 1150GS, maar geen ABSIII.Twinspark 1150GS (2003)heeft steeds ABSIII dacht ik.Dus dat wordt een mono-spark,maar pas na langere proefrit, of ik blijf bij mijn RT.
Forumtopic: persoonlijk zou ik, moest ik alle dagen met de motor naar het werk rijden, een RT nemen.Er zijn meer slecht-weer dagen dan goed.Je zit komfortabel en droog, stelt even de ruit in al rijdend naargelang je wenst, propere voeten en benen.Op die korte afstand is bijna elke moto-kleding vlug voldoende comfortabel. (vroeger, zei men:een goed kuip scheelt een jas of pullover" en dat is nog niet veranderd).De GS gooit nogal wat straatvuil rond waar je het eigenlijk niet wenst.En ik veronderstel dat je woon-werk wegen goed te berijden met zijn met een RT.Dat kan geen probleem zijn.De gietwielen zijn ook al vlug eens afgewassen.De GS-spakenwielen zijn al wat moeilijker proper te houden.