De kogel is door de kerk

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Het is zover, na een drietal jaartjes een RT rijder geweest te zijn (R1150 RT), werd deze te groot voor hetgene ik hem gebruikte. Vroeger reed ik er via autosnelweg mee naar Brussel, maar tegenwoordig neem ik dorpskernen om naar Antwerpen te raken. Daarmee dat ik (met pijn in het hart moet ik toegeven) de RT heb verkocht. Na rondkijken (eerst wou ik een fireblade kopen..... :lol: ) ben ik toch maar verstandig geworden, en heb ik gekozen voor een praktische machine, die toch vinnig en wendbaar is, namelijk een F800ST. Ik heb hem vandaag een drietal uurtjes proefgereden, en ik moet zeggen, hij rijdt nog beter dan ik gedacht heb, vinnig, wendbaar, een pak sneller dan mijn RT. Bovendien, door het ABS remt hij zeker zo veilig als mijn RT.

Ik heb de machine gekocht met saloncondities, een goede raad, als je hem wilt kopen, doe het dan nu. Ik heb een korting gekregen van 1176 EURO, en het touring pakket (zijkoffers en topkoffer gratis). De reden van de grote korting is blijkbaar dat de lichtere bmw's niet verkopen, daardoor de agressieve prijspolitiek van bmw. We kunnen er als klant maar goed mee zijn :mrgreen:

O ja, de kleur die ik heb, is champagnegrijs (veel keuze was er niet, grijs en blauw), en hij is full option, buiten de bandendrukcontrole, waarvan ik al veel heb gelezen dat ze niet nauwkeurig is.

Normaal heb ik hem eind januari, dus duimen maar he... :-P

Voila,

dat was het een beetje,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door Toogzweire »

Alleszins van harte proficiat met je nieuwe!
Ik weet je gestalte weliswaar niet, maar 'k ben de ST ook eens gaan 'proefzitten' op 't salon. Met mijn beperkte hoogte van 167cm vind ik de ST een zeer comfortabele en degelijke fiets. Het enige wat me stoort zijn de mayonnaisepotjes op 't stuur.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

SC
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

188 centimetertjes, enne, vandaag een drietal uurtjes gereden, snelweg, binnenbanen, alleen het echte bochtenwerk was er nog niet bij (vanwege beetje nat nog op de weg, en vooral het ontbreken van echte bochten :mrgreen: ) Alleszins, de eerste keer dat ik een bocht nam, ging ik bijna de (spreekwoordelijke) gracht in, ik ben gewend van een 1150RT opzij te leggen, en daartegen is de F800ST echt een fiets, heel wendbaar.

Vooral voor de remmen had ik een beetje bang, ik vond de remmen van een RT met die bekrachtiging altijd zalig, vooral op de snelweg, knijpen = korte noodstop. Na enkele keren knijpen in die van de ST, en na het evenwicht tussen voor en achter gevonden te hebben, kan ik zeggen dat ik, zeker met het optionele ABS, ook nu weer bloedstollende noodstops uit mijn mouw ga kunnen toveren.

Wat mij wel opviel is dat de motor bij heel lage toeren schokkerig rijdt, dat had hij precies niet zo graag, dus daar even de koppeling bijnemen helpt wel. Verder niks dan goed van de motor, de paar keren dat ik hem heb kunnen opentrekken, werd ik getrakteerd op een accelaratie die volgens mij toch een pak indrukwekkender was dan die van mijn RT. Zeer lineair, krachtig, en met een mooi geluid erbij (hm, zou ik dan toch niet die Akrapovic nemen.... :shock: )

De windbescherming op de ST is uiteraard een pak minder dan de RT, op de RT zit ik met mijn 188 cm uit de wind, op de ST zit ik vanaf mijn nek in de wind. Ik heb een serieus stuk snelweg gedaan om uit te vinden of dit geen probleem was, en in mijn mening gaat dit zeker te doen zijn. Oordopjes zijn wel aangeraden vanaf nu :-P

Het comfort is mij eigenlijk ook zeer goed bevallen, de vering is stugger dan die van de RT, maar je stuitert er zeker niet af. Wat volgens mij stukken beter is dan op de RT is het zadel, dit is precies iets harder, en dat bevalt mij beter. Verder heb ik last van mijn staartbeentje (met het skieen ne keer op mijn z*k gegaan), en dan is de houding op de ST (iets meer voorovergebogen) een zegen.

Voila, mijn eerste indrukken,

Grts,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door Fox30 »

Hoi Kurt,

Proficiat met je nieuwe aankoop.
Ik ben blij dat je toch drie jaar plezier hebt gehad van de RT, na wat aanloopprobleempjes.
Groeten,
Fox30
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door WimLT »

Gefeliciteerd en hopelijk ga je de bescherming van de RT niet te erg missen, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Daar hebt ge een punt Wim, met mijn gezicht in de wind is nieuw voor mij, maar ik denk wel dat het gaat lukken, ik ga mij een andere (en stillere) helm aanschaffen. Heeft er trouwens iemand tips, welke zowat de stillere helmen zijn?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door nonkel moto »

zonder twijfel de schubert ,ik zelf heb nu de j1 waar ik zelfs in de winter met rijd (met bivak) en dat valt goe mee
de c2 staat nu met grote korting bij wauters in eeklo
de groeten en succes met je nieuwe
joehoe
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Bedankt voor de reactie al, straks als ik thuis ben van het werk ne keer kijken of ik er op internet iets over kan vinden. Nog mensen die een voorkeur hebben voor een bepaalde helm?

Kurt

Edit, net gebeld, 310 EURO voor deze helm, 345 als je hem in 2 kleuren wilt, voor de geïnteresseerden :wink:
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Vanmorgen de RT weggebracht naar de koper. Tijdens het rijden op de snelweg viel het mij nog maar eens op wat voor een fantastische machine het is, comfortabel gezeten de kilometers onder u laten doorglijden, en dan ineens tot het besef komen dat het regent, maar dat het u eigenlijk niet opgevallen was. :lol: Ik ga hem missen, de persoon die hem kocht gaat er volgens mij nog veel plezier aan beleven, maar ik heb zo het gevoel dat er mij nog veel plezier te wachten staat met het nieuwe beestje. Afwachten maar..... hopelijk heb ik hem eind deze week.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Ha, morgen mag ik langs BMW gaan, dan zijn de papieren er, en mag ik mijn nieuw beestje gaan ophalen. Ik ga em het eerste jaar zelfs volledig omnium verzekeren (kost 1040 EURO, niet weinig, maar ik ben iemand die houdt van zekerheid), dus dan kan ik met een gerust hart de mogelijkheden van mijn moto verkennen.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door NICKYII »

Hallo Kurt,
Met pijn in je hart heb je je rt verkocht.
Ja het is een pracht motor zeker weten :-P , maar weetje
ik ben ondertussen reeds drie jaar de trotse eigenaar van een
F850ST en ik kan je zeggen dat hij in alles mij best tevreden steld. :grin:
Hij is zeer licht en wendbaar, je voelt hem nauwelijks onder de kont.
Vinnig als het er op aan komt, rustig als het nodig is.
En met je kofferset voldoet hij zeker aan alles om je te vergezellen
naar verdere oorden . Het is wel even aanpassen wat het geluid betreft.
Maar verder stoort dit niet. Samen met een lekkere set handvatverwarmers
een boordcomputer, kortom de full option is dit een zeer wendbare motor
die zich graag laat sturen waar jij het wil.
Ondertussen heb ik er 30000 km mee gereden en ware het niet dat ik er jaartje
niet heb mee kunnen rijden door ziekte, dan stonder er nu zeker 50000 km op.
Ik hoop dat jij evenveel plezier kan beleven met jeF850ST als ik.
Grtz Dominiek
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Dominiek,

Moest het aan mij liggen, dan stond er vandaag nen f800st in mijn garage, maar de weergoden hebben er anders over beslist. Vannacht bij het naar huis komen, was het al aan het sneeuwen, en vanmorgen zag alles wit. Ik ben dan even weggeweest met de auto, maar na een pirouette heb ik hem maar terug op zijn plaats gezet, en de BMW dealer afgebeld voor vandaag. Hopelijk is het dinsdag beter weer.

Hopelijk kan ik er met evenveel plezier kilometers mee afmalen als jij, en ben ik evenzeer te spreken over de kwaliteiten van de F800ST.

Kurt.
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Laat je verzekeringsagent eens beter rondkijken. Ik betaal 500 euro voor een K1300S. Omnium, diestal, enz... Twee maatschappijen bieden interessante tarieven: AG, de andere even vergeten.
kurt1973 schreef:Ik ga em het eerste jaar zelfs volledig omnium verzekeren (kost 1040 EURO, niet weinig
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

De F800 is een zeer fijne motor die kan meegroeien naarmate de piloot ervaring opdoet. Zelf zou ik 'm voorzien van 'betere' progressieve voorveren in de voorpoten. Een kleine kost en een wereld van verschil. Voor de rest kan die motor me absoluut positief beamen. Je kan er altijd wat meer over lezen op mijn blog.

1. Dubbeltest

2. Circuittest

kurt1973 schreef:Hopelijk kan ik er met evenveel plezier kilometers mee afmalen als jij, en ben ik evenzeer te spreken over de kwaliteiten van de F800ST.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Dat klopt, maar het mes snijdt aan twee kanten. Ga nu maar eens langs diezelfde dealer en vraag 'm een overname te doen op diezelfde motor, zeg bijvoorbeeld anderhalf jaar oud en 18000km. Voor de eigenaar in kwestie is het simpel, hij heeft nog een zeer jonge en mooie motor en wil een "serieuze" overnameprijs. Reactie van de dealer: M'nheer, het spijt ons maar een overname ligt erg moeilijk. Er zijn sterke acties op een nieuwe. Als ik het uitreken, is mijn aankoopprijs van de nieuwe lager dan wat u wil voor uw motor. Ligt erg gevoelig.

Met andere woorden: sterke acties is één, maar aan de andere kant een hel als je jouw motor wil inleveren, dan betaal je uiteindelijk toch de rekening. Ik pleit al langer voor stabiele prijzenpolitiek maar de economie wil nu eenmaal motoren op de markt, dus is het de bluts met de buil... Jij doet nu een goede zaak, misschien binnen 3 jaar bij wederverkoop sta je hier te roepen dat het een schande is dat je slechts ....... euro voor je motor krijgt ... :wink: Just my two cents. Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst. Nu even niet aan denken, vooral genieten. Balen op jouw dealer kan je later nog. :lol:
kurt1973 schreef:Ik heb de machine gekocht met saloncondities, een goede raad, als je hem wilt kopen, doe het dan nu. Ik heb een korting gekregen van 1176 EURO, en het touring pakket (zijkoffers en topkoffer gratis). De reden van de grote korting is blijkbaar dat de lichtere bmw's niet verkopen, daardoor de agressieve prijspolitiek van bmw. We kunnen er als klant maar goed mee zijn :mrgreen:
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

1 ding is voor mij zeker, een moto verkoop ik niet aan de dealer. Voor mijn RT zou ik bij de dealer 2200 EURO minder krijgen, dan hetgeen ik er uiteindelijk particulier voor gekregen heb. Hopelijk krijg ik de ST ooit ook verkocht als het zover is, voor een degelijke prijs. Maare, niet aan denken voorlopig, ik mag em seffens gaan halen, en ondanks het kloteweer, ga ik er toch een ritje mee doen se :grin: Als ge nen ST ziet rijden met een bestuurder met een idiote grijns, dan ben ik het....

Oh, BTW, die progressievere veren in de voorvork, wat is daar ongeveer de kost van?


Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Is ook logisch. Een dealer MOET 12 maanden garantie afdekken op jouw motor die hij aankoopt en terug verkoopt. Verder moet personeel worden betaald, pand gehuurd, zaak leefbaar houden, enz... dus zit er steeds een verschil op. Dat is de dealer marge. Want uiteindelijk verschilt jouw prijs en die v.d. dealer (verkoop) niet zo veel. Eigenlijk is het zelf ook leuker voor de dealer dat hij geen overname hoeft te doen. En dan kunnen betere kortingen worden gegeven.

Kijk eens bij http://www.bike-design.com voor de prijzen van hyperpro veren. Je kan ook andere merken steken. Die hyperpro's zijn goed. Je moet een progressieve veer hebben, eentje die naarmate de rijstijl intenser wordt ook meer weerstand biedt !
kurt1973 schreef:Voor mijn RT zou ik bij de dealer 2200 EURO minder krijgen, dan hetgeen ik er uiteindelijk particulier voor gekregen heb. Oh, BTW, die progressievere veren in de voorvork, wat is daar ongeveer de kost van?


Kurt
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Alvast bedankt voor de tip Philippe, ik ga het eens goed bekijken, en indien ik het nodig vind, het nodige doen om deze te (laten) steken. Ondertussen staan de eerste 230 kilometer erop, en i like it :grin: Ik denk dat ik dikke vrienden ga worden met de F800ST. We hebben afwisselend kleine wegen gedaan, stukken autosnelweg (niet te lang), wisselende belasting, niet te hoge toeren, en dat alles terwijl het regende, en ik voelde mij van het begin veilig op deze moto. Wat mij wel opvalt is dat de moto meer duikt als je enkel de voorrem gebruikt, maar dat is logisch als je van de RT komt, met zijn speciale vering en zijn gecombineerd remsysteem. Ik probeer nu steeds de achterrem erbij te nemen, en dan duikt hij een pak minder. Het ABS heb ik ook al eens geprobeerd, geen problemen daar.

Het comfort van deze fiets bevalt mij eigenlijk zeer goed, beter zelfs dan de RT, raar maar waar. Enfin ja, dat kan natuurlijk nog veranderen, misschien is het de euforie die spreekt. Ik vind wel dat hij op de snelweg een beetje zijwindgevoelig is.

Wat mij wel opvalt, is dat hij heel direkt op het gas reageert, vooral in eerste, als je 30 of zo rijdt, heb ik het er moeilijk mee, dan durf ik hem wel eens te laten bokken. Ligt het nu aan mij, of aan de afstelling, ik ga er eens op letten, tis misschien ook een kwestie van wennen na het bullige blok van mijn RT.

Morgen weer een pak kilometers, gezien ik een afspraak heb gemaakt voor het 1000 kilometer onderhoud op dinsdag 9 februari, dus ik wil ze er zeker op hebben staan.
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Fijn te horen dat je 'm zo leuk vindt. Uiteraard duikt je motor opnieuw meer. Conventionele vering is een aanpassing als je jaren Tele- en Paralever rijdt. Standaard zitten er lineaire veren in de F800, vandaar dat ik ook wat door z'n veren gaat. Perfect in orde maar als je wat meer van je rijwielgedeelte gaat eisen in de toekomst is zo'n verensetje een goede investering en veel meer waard dan een luxe toebehoren. Vraagt ook maar een twee uurtjes om dit om te bouwen. Meteen ook betere olie laten vullen, nog meer feedback en demping en loopt niet meer warm bij intens gebruik (voorkomt pompen).

Omdat de motor een stuk lichter is, voel je laterale wind natuurlijk meer. Deze fiets stuurt directer bij weinig uitslag en dat is natuurlijk ook te voelen bij sterke zijwind.

Als je later ooit andere veren hebt, zal je merken dat je die achterrem er helemaal niet zoveel hoeft bij te halen. Voor mij is een achterrem een stuur-middel.

Normaal gezien is de F800 net 'rustig' onderin en een makkelijke stadsmotor vanwege z'n karakter. Ik heb nooit enige on-off ervaring gehad. Nu rijd ik bijna nooit in eerste, daar is de overbrenging het meest extreem en ga je uiteraard het makkelijkst onrust in het rijwielgedeelte brengen bij deellast aan hogere toerentallen. Het andere motorkarakter zal je wel snel gaan smaken.
kurt1973 schreef:Alvast bedankt voor de tip Philippe, ik ga het eens goed bekijken, en indien ik het nodig vind, het nodige doen om deze te (laten) steken. Ondertussen staan de eerste 230 kilometer erop, en i like it :grin: Ik denk dat ik dikke vrienden ga worden met de F800ST. We hebben afwisselend kleine wegen gedaan, stukken autosnelweg (niet te lang), wisselende belasting, niet te hoge toeren, en dat alles terwijl het regende, en ik voelde mij van het begin veilig op deze moto. Wat mij wel opvalt is dat de moto meer duikt als je enkel de voorrem gebruikt, maar dat is logisch als je van de RT komt, met zijn speciale vering en zijn gecombineerd remsysteem. Ik probeer nu steeds de achterrem erbij te nemen, en dan duikt hij een pak minder. Het ABS heb ik ook al eens geprobeerd, geen problemen daar.

Het comfort van deze fiets bevalt mij eigenlijk zeer goed, beter zelfs dan de RT, raar maar waar. Enfin ja, dat kan natuurlijk nog veranderen, misschien is het de euforie die spreekt. Ik vind wel dat hij op de snelweg een beetje zijwindgevoelig is.

Wat mij wel opvalt, is dat hij heel direkt op het gas reageert, vooral in eerste, als je 30 of zo rijdt, heb ik het er moeilijk mee, dan durf ik hem wel eens te laten bokken. Ligt het nu aan mij, of aan de afstelling, ik ga er eens op letten, tis misschien ook een kwestie van wennen na het bullige blok van mijn RT.

Morgen weer een pak kilometers, gezien ik een afspraak heb gemaakt voor het 1000 kilometer onderhoud op dinsdag 9 februari, dus ik wil ze er zeker op hebben staan.
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Bedankt,

Het is altijd leuk om ervaringen te wisselen, en vooral om feedback te krijgen op de ervaringen die je zelf hebt. Dat setje veren ga ik zeker in overweging nemen, want dat duiken bij het remmen vind ik maar niks, dus als ik het daarmee kan afzwakken, dan ben ik er zeker voor gewonnen.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Niet alleen dat maar je zal merken dat je veel meer informatie doorkrijgt en de fiets met meer vertrouwen gaat besturen. Goede vering is de translator tussen de weg en bestuurder. Voorwiel zal ook beter contact houden met wegdek, en zal ook beter presteren bij hevigere belasting. 3 x winst.
kurt1973 schreef:dus als ik het daarmee kan afzwakken, dan ben ik er zeker voor gewonnen.Kurt
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

pvdk schreef:Niet alleen dat maar je zal merken dat je veel meer informatie doorkrijgt en de fiets met meer vertrouwen gaat besturen. Goede vering is de translator tussen de weg en bestuurder. Voorwiel zal ook beter contact houden met wegdek, en zal ook beter presteren bij hevigere belasting. 3 x winst.
kurt1973 schreef:dus als ik het daarmee kan afzwakken, dan ben ik er zeker voor gewonnen.Kurt
De klassieke win/win situatie dus :-P Ik heb trouwens vandaag voor de eerste keer het verbruik eens kunnen berekenen, na 280 kilometer gereden te hebben (provinciale baantjes, stukken snelweg, en niet boven de 5000 toeren spijtig genoeg :lol: ), en 13,94 liter getankt te hebben, kom ik uit op een gemiddeld verbruik van 4,98 liter :shock: Ik veronderstel als je er wat meer gaat invliegen dat het verbruik dan wel zal stijgen, maar dit vind ik toch schitterend. Verder, nadat de bandjes wat ingereden zijn, paar keer een bochtje van een oprit of afrit van de snelweg gepakt, en oh my god, wat is dat leuk 8-) Hopelijk wordt het rap goed weer, zodat we de bochtige stukken van Belgie eens kunnen gaan verkennen.

Philippe, moest ik die vering overwegen, waar kan ik ze dan laten steken, en wat zou ongeveer de prijs zijn montage inclusief? Blijft de garantie van BMW dan trouwens gelden?

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door MOTOBLOG »

Normaal (zonder reclame te maken) zou ik zeggen 'bij ons' maar gezien je in de fabrieksgarantie zit, zou ik toch eerst bij de eigen dealer aankloppen. Je mag steeds vrijblijvend eens langskomen voor een detailprijs. Behalve journalistieke bezigheden, werk ik ook nog als commercieel verantwoordelijke in de regio Vlaams Brabant.
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door NICKYII »

Beste Kurt,
even wat je verbruik betreft, deze 4,7 l zullen in de toekomst wel even stijgen. Ik had ook tijdens mijn rodeer periode maar een verbruik van 4,...l. Maar naarmate ik de gashendel kon en mocht open trekken , lees maar soms open sleuren, ;-), kom ik nu op een gemiddelde uit van ongeveer 5,4 . Wat op zich nog niet zo veel is. Maar als ik echt de weg op ga met het idee van veel km met weinig brandstof. En ik blijf onder mijn 6000 toeren, wel dan kom ik lekker terug uit op deze 4 liter. Dus voor langere ritten is hij nog spaarzaam ook en is dit gegeven lekeer mee genomen.
Ik heb ook met interesse je diskutie gevolgd van de voor vering. Ik wist zelfs niet dat dit zo een verschil kon maken. Ik ben altijd al gewent geweest van te leven met de prestaties die mijn bike leverde, zonder er ook maar even bij stil te staan dat deze nog, ja ja nog beter kunnen. Dus ik ben ook benieuwd naar de kostprijs van deze veer set.
Ik wens je alvast nog vele leuke km toe.
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De kogel is door de kerk

Bericht door kurt1973 »

Hej Nicky,

Over die vering, ik heb het zelf nog niet ondervonden, maar volgens pvdk zou het inderdaad een groot verschil uitmaken. Ik ben momenteel nog volop mijn moto aan het inrijden, de verkenningsfase zeg maar, dus ik weet nog niet direkt of ik het nodig ga vinden of niet.

Dat verbruik, ik houd er inderdaad rekening mee dat dat nog wel wat stijgt, maar deze 800 blokken staan gekend voor hun zuinige aard, en qua versnelling is het voor mij zeker voldoende.

Ik heb er net een rit van 120 kilometer in de regen opzitten, paar keer de ABS getest (nog maar eens :-P ), en ik kan niet anders dan concluderen dat ik zeer veel vertrouwen heb in de wegligging, geen probleem om bochten die nat liggen met vertrouwen te nemen (altijd voorzichtig blijven uiteraard), wendbaar, .... Enfin ja, je ziet het, ik ben er heel enthousiast over. Alleen, het uitzicht na die regenkilometers, tis precies of ik ben er het terrein mee ingeweest :D

Als ik andere veren laat steken, zal ik hier zeker iets van laten weten.

Kleine edit: Ik heb mij ondertussen een nieuwe BMW systeemhelm 6 (met 10 procent korting, wegens salonactie :grin: ) gekocht, omdat de mijne (HJC FS-MAX, 3 jaar oud) serieus aan het verslijten was, en behoorlijk lawaaiig is. Morgen een toertje maken, en zien wat het geeft met deze helm...


Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Plaats reactie