eerste schade na 17 jaar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bozz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2011, 16:08

eerste schade na 17 jaar

Bericht door Bozz »

Na 17 jaar zonder 1 schrammetje of steeninslag is het vandaag dan toch gebeurt, men 2 dochters hebben het klaargespeeld om hem vanaf de zijstand op de stenen te balanceren, resultaat; een serieus stuk lak eraf tot op de zwarte ABS :-(
Kent er hier iemand een niet te dure carroserie (west vlaanderen) om de bovenkuip bij te werken en te spuiten ? Is wel gene gewone lak maar wit parelmoer :roll:

Shit happens :cry: Afbeelding
ZapruderGS
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2011, 00:54

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door ZapruderGS »

Blijkbaar toch goed afgelopen voor de dochters. Da's 't voornaamste. Succes met het herspuiten.
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Mathy »

Bij Traen in Jabbeke (weet niet of dat ver is van bij jouw) heb ik ooit eens kuipstukken van een K75RT laten
herstellen en herspuiten. de verf van BMW mocht ik meebrengen, de stukken wel zelf demonteren. Was toen zéér tevreden
over het resultaat.
Decloedt in Roeselare heeft ook een goede carrossier.
Eens navragen kost niet veel hé.
Bozz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2011, 16:08

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Bozz »

Afbeelding
ZapruderGS schreef:Blijkbaar toch goed afgelopen voor de dochters. Da's 't voornaamste. Succes met het herspuiten.
Ja gelukkig wel hebben men 2 blonde duiveltjes het er zonder schrammen vanaf gebracht :-o
ze zitten nu wel 2 weken zonder TV en/of PC op hun kamer, zo leren ze wel om de papa zen favoriete speelgoed te respecteren :twisted:

Foto van de (mis) daders :-)
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door nonkel moto »

en wie heeft hen dat geleerd om op die motor tezitten??...........juist........zodus voor jou ook twee weken geen tv/pc :lol: :lol:
joehoe
Bozz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2011, 16:08

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Bozz »

nonkel moto schreef:en wie heeft hen dat geleerd om op die motor tezitten??...........juist........zodus voor jou ook twee weken geen tv/pc :lol: :lol:
Wie dat hen dat geleerd heeft ? T,is ook blond, 1,62m en weegt ongeveer 50 kg, ge moogt 2 keer raden :mrgreen:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door K1200GT »

... misschien volgende keer het machien niet op de zijstandaard zetten als de duiveltjes in de buurt zijn... krassen bij hen "herstellen" is iets ingewikkelder :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door PHILIP »

Wie dat hen dat geleerd heeft ? T,is ook blond, 1,62m en weegt ongeveer 50 kg, ge moogt 2 keer raden :mrgreen:



De labrador ?
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door frits-motaar »

op zich valt die schade nog wel mee hé,aangezien je de hele achterka(o)nt wil veranderen van je RS.
Veel succes met de ombouw!! :grin:
andrevh
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 nov 2005, 23:34
Locatie: RAVELS-EEL

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door andrevh »

en het zien er nog zo'n schatjes uit.................. :lol:


groetjes

andré
R 1200 GS '2011 TRIPLE BLACK
K 100 basic '84
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door MidlifeCruise »

mijn dochters mogen direct mijne tuffer tegen de grond gooien, mocht ik dan ook gelijk 15jaar jonger zijn.
Zo'n handtekening moet je koesteren!
Just call me Luc
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door noppenrijder »

ik kan u carrosserie Vanoosthuyse in Kuurne sterk aanbevelen ! Hoogstaande kwaliteit voor een eerlijke prijs.
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Marc Gs
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 aug 2006, 09:57
Locatie: N51 09.884 E2 58.873

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Marc Gs »

Ik weet uit ervaring dat parelmoer herspuiten meestal bij het eindresultaat een kleurverschil te zien is.
Zo als ik op de foto zie is de schade beperkt en zou ik eens proberen met een zelfklever op te plakken.
In de autohandel kon je vroeger en waarschijnelijk nu nog ,alle kleuren kopen om over kleine schadeplekken te kleven.
Het moet daarom niet hetzelfde kleur te zijn ,en met een beetje fantasie kan je een proper en goedkoop resultaat bereiken.
Groeten v Marc :grin:
Bozz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2011, 16:08

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Bozz »

Marc Gs schreef:Ik weet uit ervaring dat parelmoer herspuiten meestal bij het eindresultaat een kleurverschil te zien is.
Zo als ik op de foto zie is de schade beperkt en zou ik eens proberen met een zelfklever op te plakken.
In de autohandel kon je vroeger en waarschijnelijk nu nog ,alle kleuren kopen om over kleine schadeplekken te kleven.
Het moet daarom niet hetzelfde kleur te zijn ,en met een beetje fantasie kan je een proper en goedkoop resultaat bereiken.
Groeten v Marc :grin:
De schade is idd niet echt groot en in feite moeilijk zichtbaar, maaaaaaaar ik ben daar heeeeeel ambetant van en IK weet dat er lakschade is :roll:
K,zal maar terug gerust zijn als dat perfect hersteld is, kweet al wel dat schade aan een parelmoerlak niet effe kan bijgewert worden. De hele bovenkuip zal moeten gelakt worden, ben toch van plan om de hele achterpartij om te bouwen naar RT politieversie en dat kontje en koffers moeten dan ook gelakt worden.

@Firmin -den boxer- Bedankt voor de tip, ik ga wel eens horen in Kuurne 8-)
Bozz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2011, 16:08

Re: eerste schade na 17 jaar

Bericht door Bozz »

MidlifeCruise schreef:mijn dochters mogen direct mijne tuffer tegen de grond gooien, mocht ik dan ook gelijk 15jaar jonger zijn.
Zo'n handtekening moet je koesteren!
Wel, moest ik er 15 jaar jonger van zijn geworden zou ik ook ni zagen :lol: spijtig genoeg heb ik er nog een paar grijze haren meer aan overgehouden :roll:
Plaats reactie