Benzinelampje flipt.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Harald

Benzinelampje flipt.

Bericht door Harald »

De benzine lamp van mijn R 1200Rt is plots beginnen flippen.
Plots ging het lampje branden, alof ik op reserve stond.
Voor alle zekerheid gaan tanken en er kon maar 13l in de tank.
Intussen al weer wat Km gereden, maar de lamp blijft branden.
Mijn BC geeft intussen aan dat ik dringend moet gaan tanken, want ik kan nog -- KM rijden.

Iemand een :idea: wat dit kan zijn.
Ik dacht éérst effe dat de vlotter zou blijven plakken zijn.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
SaP
Contacteer:

Re: Benzinelampje flipt.

Bericht door SaP »

Da vlekje van je bril kuisen en t is opgelost. :mrgreen:
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Harald

Bericht door Harald »

SaP schreef:Da vlekje van je bril kuisen en t is opgelost. :mrgreen:
'tja,..... :lol:
V

Bericht door V »

Heb hetzelfde met de GS gehad. Fuel sensor is toen vervangen.
Grtz V
Afbeelding
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

Gaf de meter wel correct aan toen de tank vol zat?
Ik had problemen met de indicator (R1150RT), maar na het schoonmaken van de stekkerverbindingen (kleiner stroompje op de contacten = minder aanwijzing stand) was het probleem over.
Overigens, dat was een tip van iemand anders.
Harald

Bericht door Harald »

Betreft mijn dienstpaard.
Ik ben op het commissariaat vertrokken met een half lege tank.
De BC gaf aan dat ik nog een dikke 250 Km kon rijden.
Na een kort ( maar krachtig ) autosnelweg ritje, kwam ik op mijn bestemming aan.
Na daar de nodige verrichtigen te hebben uitgevoerd , ging het gele driehoekje ( verklikkerlampje ) van de brandstof branden.
Ik was even verbaasd, maar dacht dat dit wel zou verarnderen na enkele meters te hebben gereden.
Gezien mijn rijstijl net voordien, kon het nu wel zijn dat er 1 blokje van de brandstofhoeveelheisdindicator, zou verdwenen zijn.
Maar neen, ze waren alle 4 weg!!!
Ben dan maar gaan tanken en kreeg er maar 13 of 14 liter in.
intussen al 100 kM meer gerden en al 25x gestart, pauze op de zijpoot of op de middenbok gaven geen verschil.

Op het NL Rt forum even gaan grasduinen en daar stond dat het een meetlint in de brandstoftank zou zijn hetwelke defect is.
blijkbaar moet dan heel de tank er af.

Dus dinsdag even naar AMS voor controle.
Want dat vervelende gele driehoekje hangt nu al mijnkl... uit.
Ik denk steeds dat ik moet gaan tanken.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik zou toch maar best eerst gaan tanken zenne. :clown:
Harald

Bericht door Harald »

John schreef:Ik zou toch maar best eerst gaan tanken zenne. :clown:
Dan loopt hij over en gij komen likken zeker profiteurke :lol:
John
Contacteer:

Bericht door John »

:lol:
costerke

Bericht door costerke »

John, zou de berijder zelf niet flippen? :twisted: :lol: :lol:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Harald

Bericht door Harald »

costerke schreef:John, zou de berijder zelf niet flippen? :twisted: :lol: :lol:

Groeten Rudy.

Misschien wel een heel klein beetje.:razz:

vandaag terug de baan op met de RT en hij geeft nog steeds een lege tank aan. :roll:
KB

Bericht door KB »

Hoi Harald,
voor wat het waard is ...
heb een gelijkaardig probleem. vorige zomer gewoon "out of the blue" kreeg ik benzine-alarm om dringend te gaan tanken, sta aan de pomp, kreeg er amper 10 L in.
je kan wel met de oude manier "km-teller" resetten en km-tjes tellen beginnen, maar neemt nie weg dat die gele driehoek continue staat te knipperen op je BC, vrij vervelend.
beestje staat nu binnen voor zijn onderhoud. BMW dealer PeterMotorworks meldde me dat het waarschijnlijk de benzinestripmeter in de tank is. Kostprijs 120 EUR + werkkosten, nieuwprijs benzinestrip zou te verhalen zijn op BMW (?), in alle geval dealer zou dit aanvragen.

blijkbaar toch een veel voorkomend probleem bij RT's en GS'n hier op het forum. zou een niet goed werkend BMW onderdeel zijn, dat recentelijk bijgewerkt werd :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25#p381850

ben curieus wat het me gaat kosten ... en of het probleem daadwerkelijk dan verholpen gaat zijn.
ik lees je update wel na je bezoekje aan AMS
;)

grtjs,
Kurt
Limburger en toch lid van BMW MCL VL
Yamaha Virago 750, BMW R 1200 GS
Harald

Bericht door Harald »

Hey Kurt,
ik had ook al zoiets gelezen op enkele andere fora.
De kostprijsmaak ik me niet druk om, is de moto van de firma :lol:
Ik maak me eerder zorgen om de tijd dat ik hem ga moeten missen. :wink:
poestexas

Bericht door poestexas »

heb in de tijd van mijn 1200rt ook iets dergelijks meegemaakt. Bij de dealer ehbben ze dan het lint in de tank vernaderd die de hoeveelheid aangeeft en toen bleek alles opgelost
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
P@ul

Bericht door P@ul »

Dit probleem met mijn vorige twee BMW 's nooit gehad, maar nu met mijn GS 1200 (2009) die ik in augustus vorig jaar tweedehands heb gekocht bij een erkende dealer al driemaal laten vervangen onder garantie.
Nu deze week naar Duitsland geweest en lap het was weer van dat, constant het oranje driehoek die alarm meld dat ik dringend moest gaan tanken, zelfs met volle tank. Dit zou dan de vierde vervanging zijn van dat lint.
De laatste nieuwe benzinetripmeter (lint) zit erin van 17/05/2013.
Kan het probleem liggen aan het soort van benzine (95 of 98 ron)men tankt?
Vandaag naar de dealer gebeld en hij snapt het ook niet.
Maandag ga ik eens bellen naar BMW Bornem, kent iemand de naam van de persoon waar ik mijn ongenoegen kan doorgeven?
:-?
Motorcycle always a trusty friend
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

P@ul schreef: Kan het probleem liggen aan het soort van benzine (95 of 98 ron)men tankt?
Nope.
P@ul schreef: Vandaag naar de dealer gebeld en hij snapt het ook niet.
Als al die strips van dezelfde serie waren zou dat kunnen. Of er is een kabel of stekker probleem.
P@ul schreef: Maandag ga ik eens bellen naar BMW Bornem, kent iemand de naam van de persoon waar ik mijn ongenoegen kan doorgeven?
:-?
Helpt niet, verwijzen je toch gewoon door naar je dealer.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
P@ul

Bericht door P@ul »

Vandaag dus gebeld naar BMW Bornem en ik moet Dirk Pauwels gelijk geven.
Ze sturen mij terug naar de dealer en zolang het probleem niet is opgelost zelfs na mijn garantie periode (moet) mag men een nieuw lint steken.
Ze zijn op de hoogte van dit gekend probleem en zolang die slechte linten er niet uit zijn kan het nog gebeuren.
:-)
Motorcycle always a trusty friend
Dirk Pauwels

P@ul schreef:Vandaag dus gebeld naar BMW Bornem en ik moet Dirk Pauwels gelijk geven.
Ze sturen mij terug naar de dealer en zolang het probleem niet is opgelost zelfs na mijn garantie periode (moet) mag men een nieuw lint steken.
Ze zijn op de hoogte van dit gekend probleem en zolang die slechte linten er niet uit zijn kan het nog gebeuren.
Da's BMW logica:"We weten dat het kapot gaat, maar we monteren toch gewoon terug zo eentje, ooit zal er wel eens een nieuwe serie uitkomen die heel blijft"..... Gelukkig is het geen kritisch onderdeel waardoor je stil komt te staan.
Elke keer ze een nieuwe strip steken heb je terug garantie, dus hopelijk gaan ze snel genoeg kapot onder garantie tot je aan de nwe serie kan beginnen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Dirk Pauwels schreef:
P@ul schreef:Vandaag dus gebeld naar BMW Bornem en ik moet Dirk Pauwels gelijk geven.
Da's BMW logica:"We weten dat het kapot gaat, maar we monteren toch gewoon terug zo eentje, ooit zal er wel eens een nieuwe serie uitkomen die heel blijft"..... Gelukkig is het geen kritisch onderdeel waardoor je stil komt te staan.
Elke keer ze een nieuwe strip steken heb je terug garantie, dus hopelijk gaan ze snel genoeg kapot onder garantie tot je aan de nwe serie kan beginnen....
En ge moogt telkens een halve dag uit trekken om naar de dealer te rijden en daar wat rond te lummelen tot het nieuwe lint gestoken is. Een aparte manier van klantenbinding en een aparte manier om volk in je showroom te krijgen.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Juist terug van een 5-daagse toch naar de Mont Ventoux, 2043 Km.
Maar één probleem ondervonden. Op de terugweg is mijn boordcomputer beginnen flippen.

Brandstof viel plots op nul waardoor een alarm continue aan het flikkeren ging.
Een uitroepteken erbij na een tijdje, vermoed dat dit het olieniveau controle element is.
En blijkbaar staan dagtrip 1 + 2 op onnozele standen!

Morgen binnen ter controle en voor een nieuwe voorband.

Blijkbaar dus niet de enigste met dit probleem als ik dit topic zo lees :-(
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Dirk Pauwels

Flat Twin Power schreef: En ge moogt telkens een halve dag uit trekken om naar de dealer te rijden en daar wat rond te lummelen tot het nieuwe lint gestoken is. Een aparte manier van klantenbinding en een aparte manier om volk in je showroom te krijgen.
Hoeveel zouden er al niet zijn die op zo'n moment een nieuwe gekocht hebben....da's ook een strategie hé....

Destijds in mijn geboorte dorp had je Motorshop de jonghe, bekend bij alle waaslanders, standaard antwoord van Renéken bij motorische problemen was: ...goat veel geld koste om te moake , mor ik heb hier nog ne nieve stoan, ideaal voor au en veur een specioal prijske.... :lol: Was eigenlijk wel wel nen toffe pee de René....
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Dirk Pauwels schreef:
Flat Twin Power schreef: En ge moogt telkens een halve dag uit trekken om naar de dealer te rijden en daar wat rond te lummelen tot het nieuwe lint gestoken is. Een aparte manier van klantenbinding en een aparte manier om volk in je showroom te krijgen.
Hoeveel zouden er al niet zijn die op zo'n moment een nieuwe gekocht hebben....da's ook een strategie hé....

Destijds in mijn geboorte dorp had je Motorshop de jonghe, bekend bij alle waaslanders, standaard antwoord van Renéken bij motorische problemen was: ...goat veel geld koste om te moake , mor ik heb hier nog ne nieve stoan, ideaal voor au en veur een specioal prijske.... :lol: Was eigenlijk wel wel nen toffe pee de René....
Hahaha en hij nam de oude defecte over voor n schone prijs want die geraak je anders toch niet meer kwijt
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Harald schreef:...Want dat vervelende gele driehoekje hangt nu al mijnkl... uit.
...
Zet zo'n blauw lamp aan, dan valt dat geel niet meer op :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie