beste.
sinds vandaag ben ik eigenaar van een k1200s bj2006, 52000km.
nu heb ik bij het schakelen een probleem dat hij niet naar 2 wil, dan zit de bak precies vast.
even terug naar 1ste en dan terug naar 2de, is redelijk vervelend als je aan de lichten wilt vertrekken.
ander Vitesse hebben hier geen last mee, en terug schakkelen is ook prima.
het schakelen gebeurd wat bokkerig maar ja, het is en blijft een BMW natuurlijk.
heeft iemand hier een oplossing voor ?
vorige eigenaar heeft de moto altijd binnen gedaan voor onderhoud.
Mvg Dimitri.
schakelen naar 2 gaat niet
Moderator: GVN
schakelen naar 2 gaat niet
BMW R1100S bj2000
BMW R1150RT bj2003
BMW R1150RT bj2003
Re: schakelen naar 2 gaat niet
Dikkere bak-olie wil wel eens helpen.
Laten we hopen dat het veertje in de bak niet is losgekomen.
Laten we hopen dat het veertje in de bak niet is losgekomen.
MG Breva 850
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: schakelen naar 2 gaat niet
Nico, wanneer ga je het eens leren? TS praat duidelijk over een K1200S van 2006!
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: schakelen naar 2 gaat niet
Wat soms al eens wil helpen is het reinigen en smeren van de scharnierpunten van het schakelpedaal.
Anders denk ik dat er iets scheelt aan de bak.
Anders denk ik dat er iets scheelt aan de bak.
R1200GSLC / K1200RS
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: schakelen naar 2 gaat niet
Niet gevoeld bij testrit?
als de bak open moet, ook al is het maar een kleinigheid als bv een veertje, dan gaat het toch al snel wat geld kosten.
soms ligt het aan de positie vd schakelpedaal. soms zoals hier al gezegd aan de kogelgewrichtjes vd overbrenging pedaal naar schakelarm bak die droogstaan.
als de bak open moet, ook al is het maar een kleinigheid als bv een veertje, dan gaat het toch al snel wat geld kosten.
soms ligt het aan de positie vd schakelpedaal. soms zoals hier al gezegd aan de kogelgewrichtjes vd overbrenging pedaal naar schakelarm bak die droogstaan.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: schakelen naar 2 gaat niet
bedankt voor jullie reacties,
kan het mss ook niet te maken hebben met de koppeling ?.
mvg
kan het mss ook niet te maken hebben met de koppeling ?.
mvg
BMW R1100S bj2000
BMW R1150RT bj2003
BMW R1150RT bj2003
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
- Woonplaats: aant zeetje
- Locatie: West vlaanderen
Re: schakelen naar 2 gaat niet
Probeer eens pre load shifting toe te passen. Bij een nieuwe moto zou ik dit niet echt aanraden al kan het zeker geen kwaad.
Dus lichtjes. Ik zeg lichtjes! Met je voet druk zetten op je schakelpookje en dan pas je koppeling intrekken. Normaal zou hij dan heel soepel in zijn 2de moeten gaan. Enkel bij het opschakelen, nooit bij het terugschakelen.
Dus lichtjes. Ik zeg lichtjes! Met je voet druk zetten op je schakelpookje en dan pas je koppeling intrekken. Normaal zou hij dan heel soepel in zijn 2de moeten gaan. Enkel bij het opschakelen, nooit bij het terugschakelen.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Re: schakelen naar 2 gaat niet
beste leden.
sorry voor de late reactie.
het was blijkbaar mijn koppeling dat versleten was.
gisteren een nieuwe gestoken, en mijn 'Moffe' schakelt perfect!!!
nog eens bedankt voor de reactie.
wie dat graag zelf sleutel aan zijn motor, zou ik zeggen steek zeker geen lammelen van TRW!! maar kies voor origineel lammelen van BMW en koppeling-schijven van Trw.
de lammelen van Trw zijn namelijk veel te dik waar door dat je u motor in 1ste zet direct aangrijpt zonder u koppelinghendel te gebruiken.
ik heb de boel 2keer kunnen demonteren.
lammelen+ koppeling-schijven van Bmw kost +500euro.
Trw koppeling-schijven en lammelen +-180 euro .
ik heb een combi van de 2 gestoken.
dus lammelen van bmw en koppeling-schijven van Trw.
MVG en veilige kilometers gewenst.
sorry voor de late reactie.
het was blijkbaar mijn koppeling dat versleten was.
gisteren een nieuwe gestoken, en mijn 'Moffe' schakelt perfect!!!
nog eens bedankt voor de reactie.
wie dat graag zelf sleutel aan zijn motor, zou ik zeggen steek zeker geen lammelen van TRW!! maar kies voor origineel lammelen van BMW en koppeling-schijven van Trw.
de lammelen van Trw zijn namelijk veel te dik waar door dat je u motor in 1ste zet direct aangrijpt zonder u koppelinghendel te gebruiken.
ik heb de boel 2keer kunnen demonteren.
lammelen+ koppeling-schijven van Bmw kost +500euro.
Trw koppeling-schijven en lammelen +-180 euro .
ik heb een combi van de 2 gestoken.
dus lammelen van bmw en koppeling-schijven van Trw.
MVG en veilige kilometers gewenst.
BMW R1100S bj2000
BMW R1150RT bj2003
BMW R1150RT bj2003