zomerbroek

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

WIMGSA1200

zomerbroek

Bericht door WIMGSA1200 »

ik vindt de broek van mijn revit pak te warm iemand tips voor een zomerbroek? leer of textiel?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Motorista

Bericht door Motorista »

Ik rijd al een paar jaar met het Air-Flow pak van BMW in de zomer en ben tevreden. Het is al bruikbaar vanaf een 15° op een RT, mits je de wind kunt afsnijden door een windstopper onder de jas.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik vond mijn lederen racepakske (ja het gele) beter voor in de zomer dan mijn textiel broek van richa

ik heb onlangs een dame achterop gehad met een jeans waarin protectoren verwerkt waren
lijkt mij ideaal voor in de zomer
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

IRON GONZO schreef:ik vond mijn lederen racepakske (ja het gele) beter voor in de zomer dan mijn textiel broek van richa

ik heb onlangs een dame achterop gehad met een jeans waarin protectoren verwerkt waren
lijkt mij ideaal voor in de zomer
Hééé Iron verklaar je nader wat stak er in die jeans was het u protector die er aan te pas kwam of heb ik het mis :shock:
Naam en adres van die dame aub :P :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb een "Summer"broek van BMW, in 't beige, en deze is luchtig genoeg.
Ze ziet er ook nog is redelijk bescheiden uit, ge zou er zo nen deftige restaurant mee binnenmogen, en toch zijt ge beschermd :lol:
Althans, aan de knieën, aan de heup en aan 't achterste is er geen extra bescherming, da's een beetje minder :?
Wel is er een rits, om een motovest aan te ritsen, da's dan weer goed.

Kortom, een goede, luchtige motobroek, die er niet te opzichtig uitziet 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jakke

Bericht door jakke »

Koppel!! schreef:YOO

Heb een "Summer"broek van BMW, in 't beige, en deze is luchtig genoeg.
Ze ziet er ook nog is redelijk bescheiden uit, ge zou er zo nen deftige restaurant mee binnenmogen, en toch zijt ge beschermd :lol:
Althans, aan de knieën, aan de heup en aan 't achterste is er geen extra bescherming, da's een beetje minder :?
Waar moeten ze dan schoppen om U buiten te zetten en u niet pijn te doen. :oops: :roll:
Sorry Koppel, Het moest er uit. :oops: :oops: :oops:
Als ik nog eens naar de Oase kom moogt ge schoppen !!!!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

welke windstopper is aan te raden onder een zomerpak?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

GS 'er schreef:welke windstopper is aan te raden onder een zomerpak?
Bij RAD hebben ze een luchtdoorlatend zomervest waar je een water/winddicht membraam kan inritsen. Mijne maat heeft er zo één en is er heel tevreden van.
Gele: wel snel , niet rap
luc gs

Bericht door luc gs »

Ja ik ben ook op zoek naar een deftige windstopper voor mijn zomervest van Gericke.
Is de thermo-onderkleding 'Phase Change' van BMW voldoende?Of moet ik eens rondneuzen in een Adventure-winkel?
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Of moet ik eens rondneuzen in een Adventure-winkel?
Of een sportwikel, ze hebben er dunne ademende winstoppers speciaal voor lopers. Ik gebruik nike climat fit.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Walt

Bericht door Walt »

Als het warm is gebruik ik een gore-tex zomerbroek (Atlanta) van BMW. Helaas maken ze dat niet meer :cry:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Motorista

Bericht door Motorista »

Als het 's morgens nogal fris is, dan doe ik onder mijn zomerjas een fleece aan die winddicht is. Ik heb hem gekocht bij Karibou in Leuven.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik heb voor de hete dagen een 'Air' van Hein Gericke. Laat alles door en als het regent voel je de druppels zo doorheen komen. Draag ik enkel bij extreme toestanden omdat ik niet volledig vertrouw op zijn protectie. Draag in zomer leren broek 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ luc gs: had ook al de 'phase change' in gedachten.

heeft iemand hier ervaring mee?
ik draag een bmw zomerpak savanna 2. het heeft van die ritsen die je kan openzetten bij warm weer. maar zelfs als de ritsen dicht zijn voel je toch nog de koude doorkomen. daarom had ik graag een windstopper. als het smorgens koud is trek je hem aan, en snamiddags als het warmer is, doe je hem uit en steek hem in je koffers.
Relax

Bericht door Relax »

Ik trek gewoon de binnenvoering uit m'n wintervest onder de zomervest aan als het te fris is. Kosten: nougabollen.
JoCo

Bericht door JoCo »

Winter = goretex + fleece
tussenseizoen = leder
zomer = goretex zonder fleece

Dit is de beste combinatie die ik tot nu toe gevonden heb.
Maar eerlijk, plus 25 graden en blakke zon en traag of stilstaand verkeer ... dan lig je best in een zwembad of in een gesloten auto met airco.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heb voor de zomer gewoon mijn Ralley broek aan, als het echt te warm wordt dan zet ik de voorziene ritssluitingen open (Airco :D ) om de wind erin te laten gieren. Heb nog 2 winterbroeken liggen, één voor de extreme temperaturen (5° tot -10°) en dan nog één voor de andere temperatuurregionen.

Stoffel ;)
Afbeelding
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Ik heb ook een Summer broek van BMW, ze zit goed en is zeker niet te warm bij goed weer.
Ik vind ze super en wat de protectie betreft: standaard zit de knieprotectie erin, heupstukken zijn in optie te verkrijgen.
R 1200 GS
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@stoffel en @ gserik:
wat doe je daaronder aan als je smorgens vertrekt en het is koud? wetende dat het een warme dag zal worden? vooral kwestie van wind tegen te houden
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

GS 'er schreef:@stoffel en @ gserik:
wat doe je daaronder aan als je smorgens vertrekt en het is koud? wetende dat het een warme dag zal worden? vooral kwestie van wind tegen te houden
ben niet zo'n kouwe, gewoonlijk bij verre verplaatsingen draag ik mijn zeemvellen koersbroek onder mijn motobroek, kwestie van het peopeke wat te verzorgen ;). Indien het echter heel erg koud is dan draag ik een thermische onderbroek en op mijn werk beschik ik over een verkleeedruimte. Anders gewoon eventjes wisselen onderweg op een toilet.

Stoffel ;)
Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@stoffel:
aan de benen is het zo geen probleem, dan draag ik een calçon indien nodig. meer op het bovenlijf eigenlijk en de armen. geen ervaring met windstopper (evt van bmw)?
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Heb er ook niet veel problemen mee als het iets frisser is 's morgens, anders inderdaad een thermische onderbroek en deze uitdoen op het moment je het te warm krijgt.
Misschien nog 1 ding, hou er rekening mee dat deze broek niet waterdicht is.
R 1200 GS
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

GS 'er schreef:@stoffel:
aan de benen is het zo geen probleem, dan draag ik een calçon indien nodig. meer op het bovenlijf eigenlijk en de armen. geen ervaring met windstopper (evt van bmw)?
Yep bijna dagelijks mijn neopreen vestje van BMW aan. Maar zoals reeds erder ergens werd vermeld dit jasje onder je kledij aandoen ttz eerst bv. een T-shirt dan neopreen vestje, dan pull en als laatste vest met Gore-Tex. Let wel deze kledijvoorstel is enkel als het echt koud is. Anders gewoon T-shirt of hem, neopreen en dan vest. Die Ralley vest is niet echt een winters kledingstuk :roll:

Stoffel ;)
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik draag s'morgens als het nog wat koud is een looplegging onder mijn motobroek.
Afbeelding
Maakt niet uit welk merk, ik draag er één van Decathlon.
Is makkelijk en neemt bijna geen plaats in als je hem later wil uitdoen.
PS: neemt ook makkelijk het zweet op zodat je motobroek niet blijft plakken aan je benen.
Op het bovenlichaam draag ik het "Phase Change" vestje van BMW (neopreenvestje).
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

heb me vandaag deze "windbreaker 2" van BMW aangeschaft (zie foto). zou 100% winddicht zijn en ideaal voor onder zomerpak wanneer het wat kouder is.
de "phase change" zou dan weer beter temperatuur regulerend zijn. op eerste zicht ziet het er deftig materiaal uit. (mag ook wel voor die prijs)

[img][img]http://img236.imageshack.us/img236/4971/jwindbreaker2marinesteingrau0b.jpg[/img][/img]
Plaats reactie