GPS versus snelheidsmeter
Moderator: GVN
GPS versus snelheidsmeter
Als ik op de teller 160 km/h rij, dan zegt mijn Truus 157 km/h.
Truus = Garmin 2610.
Wie van de twee zou het meeste juist zijn?
Intuïtief zou ik zeggen de gps, omdat een teller op de motor/auto wettelijk niet minder mag aanduiden dan werkelijk en daardoor altijd iets meer geeft. Maar hoe juist is een gps op dat vlak?
Truus = Garmin 2610.
Wie van de twee zou het meeste juist zijn?
Intuïtief zou ik zeggen de gps, omdat een teller op de motor/auto wettelijk niet minder mag aanduiden dan werkelijk en daardoor altijd iets meer geeft. Maar hoe juist is een gps op dat vlak?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Re: GPS versus snelheidsmeter
Truus zit het dichtst in de buurt. Alle kilometertellers geven te veel aan.Geert VN schreef:Als ik op de teller 160 km/h rij, dan zegt mijn Truus 157 km/h.
Truus = Garmin 2610.
Wie van de twee zou het meeste juist zijn
groet ajmo
hou rekening met het feit de de snelheid die truus u geeft een gemiddelde snelheid is. Deze snelheid wordt berekend tussen 2 positiebepalingen. Afhankelijk van de instellingen van de GPS ( als je dat kan instellen?) zal de snelheid varieren. Een andere variabele is de gevolgde weg (recht of bochtig).
Ik denk echter wel dat de GPS voor auto/moto gebruik wel zodanig is ingestelt dat de afgelezen snelheid de ware snelheid zeer dicht benadert
Ik denk echter wel dat de GPS voor auto/moto gebruik wel zodanig is ingestelt dat de afgelezen snelheid de ware snelheid zeer dicht benadert
greetzzz, bart
Ik zou voor alle zekerheid toch maar afgaan op hetgene de kilometerteller op de moto of in de auto aangeeft.dikken schreef:hou rekening met het feit de de snelheid die truus u geeft een gemiddelde snelheid is. Deze snelheid wordt berekend tussen 2 positiebepalingen. Afhankelijk van de instellingen van de GPS ( als je dat kan instellen?) zal de snelheid varieren. Een andere variabele is de gevolgde weg (recht of bochtig).
Om niet voor verrassingen te staan. Eén kilometerke te snel maakt in sommige gevallen al een heel verschil in de geldbeugel.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Vin Diesel
Stelling van Pythagoras
Op een vlak stuk en in een rechte lijn zal de GPS nauwkeurig zijn, mits zoals reeds hierboven werd vermeld de afstand wordt gemeten tussen twee punten op vaste tijdsintervallen.
Vanaf het moment dat ge op een helling zit wordt dat zelfde rechte stuk een stukske korter als ge het bekijkt vanuit satelietposititie. En bochtekes helpen hierbij ook niet
Op een vlak stuk en in een rechte lijn zal de GPS nauwkeurig zijn, mits zoals reeds hierboven werd vermeld de afstand wordt gemeten tussen twee punten op vaste tijdsintervallen.
Vanaf het moment dat ge op een helling zit wordt dat zelfde rechte stuk een stukske korter als ge het bekijkt vanuit satelietposititie. En bochtekes helpen hierbij ook niet
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10