Bandenmaat
Moderator: GVN
Bandenmaat
Hoi,
Hoe moet ik een bandenmaat van een motor lezen
Bv:vooraan 100x90x18
achteraan 130x90x17
is dit het volgende:
130= breedte
90= 90% van de breedte (hier in dit geval 117)
17= diameter van de velg.
zou ik bv een 120x70x17 kunnen monteren van achter
als ik het goed voor heb dan zou ik 117-84=33/2 dan zou hij 16.5 mm lager zou komen te liggen.
Is mijn redenering korrekt op die manier.
mvg, eric
Hoe moet ik een bandenmaat van een motor lezen
Bv:vooraan 100x90x18
achteraan 130x90x17
is dit het volgende:
130= breedte
90= 90% van de breedte (hier in dit geval 117)
17= diameter van de velg.
zou ik bv een 120x70x17 kunnen monteren van achter
als ik het goed voor heb dan zou ik 117-84=33/2 dan zou hij 16.5 mm lager zou komen te liggen.
Is mijn redenering korrekt op die manier.
mvg, eric
YOO
Voor welke moto is dat, want 120 70 17 is een héél courante bandenmaat, maar wel voor vooraan
En vergeet niet dat quasi alle moderen banden ofwel enkel en alleen vooraan, ofwel enkel en alleen achteraan mogen gemonteerd worden
Grtz, Philip!
Voor welke moto is dat, want 120 70 17 is een héél courante bandenmaat, maar wel voor vooraan

En vergeet niet dat quasi alle moderen banden ofwel enkel en alleen vooraan, ofwel enkel en alleen achteraan mogen gemonteerd worden

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

banden en velgen
hoi ,
is voor een K100rt van 1990
mvg,
Eric
is voor een K100rt van 1990
mvg,
Eric
YOO
Tja, dan moet ik de handdoek in de ring gooien, van de oudere "echt luchtgekoelde" 2-kleppers heb ik geen verstand, nooit mee gereden, nooit één gehad
Me dunkt dat er anderen op 't forum zitten die hier meer kaas ven gegeten hebben, aan hun om hun deskundige mening te verkondigen
En anders kun je met je vraag nog altijd terecht bij een echte bandenboer, die zal wel raad weten
Grtz, Philip!
Tja, dan moet ik de handdoek in de ring gooien, van de oudere "echt luchtgekoelde" 2-kleppers heb ik geen verstand, nooit mee gereden, nooit één gehad

Me dunkt dat er anderen op 't forum zitten die hier meer kaas ven gegeten hebben, aan hun om hun deskundige mening te verkondigen

En anders kun je met je vraag nog altijd terecht bij een echte bandenboer, die zal wel raad weten

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

-
en watergekoeldHarald schreef:Blijkbaar, want een K100 is een 4 cilinderKoppel!! schreef:YOO
Tja, dan moet ik de handdoek in de ring gooien, van de oudere "echt luchtgekoelde" 2-kleppers heb ik geen verstand, nooit mee gereden, nooit één gehad![]()
Grtz, Philip!

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Bandenmaat
Is de correcte bandenmaat voor een K100RT/LTdhaemerse schreef: Bv:vooraan 100x90x18
achteraan 130x90x17
Heb het opgezocht in mijn BMW verzamelboek.
Verder kan ik zeggen dat uw beredenering wel correct is,
maar of uwe moto nog veilig is als ge hiermee gaat rijden weet ik niet.
Ik weet dat de éérste generatie R850RT/P's een andere wieldiameter hadden dan de burgerversies.
Als ik me niet vergis hadden die voor en achteraan een 17" velg,
met spaken.

-
Re: Bandenmaat
meer nogHarald schreef:Is de correcte bandenmaat voor een K100RT/LTdhaemerse schreef: Bv:vooraan 100x90x18
achteraan 130x90x17
Heb het opgezocht in mijn BMW verzamelboek.
Verder kan ik zeggen dat uw beredenering wel correct is,
maar of uwe moto nog veilig is als ge hiermee gaat rijden weet ik niet.
Ik weet dat de éérste generatie R850RT/P's een andere wieldiameter hadden dan de burgerversies.
Als ik me niet vergis hadden die voor en achteraan een 17" velg,
met spaken.
alle k100 modellen hebben deze maat en de K75S
enkel bij de k75 modellen is het dan:
voor: 100/90/18
achter: 120/90/18
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Zou dit dan zijn om de motor op een goedkope manier lager te krijgen. Beentjes te kort?
Vergeet dan niet dat je in het midden van de motor maar 8 mm wint (verliest). En het rijgedrag zal behoorlijk veranderen. Tenzij je de vorkpoten ook een eind door de T-stukken laat zakken natuurlijk.
Of heb je gewoon nog zo'n band op overschot liggen? Als het een voorband is, bedenk dan dat de krachten die op zo'n band komen, net tegengesteld zijn aan die van een achterband. Mogelijk is de constructie van het karkas hierop berekend, dus ff checken.

Vergeet dan niet dat je in het midden van de motor maar 8 mm wint (verliest). En het rijgedrag zal behoorlijk veranderen. Tenzij je de vorkpoten ook een eind door de T-stukken laat zakken natuurlijk.
Of heb je gewoon nog zo'n band op overschot liggen? Als het een voorband is, bedenk dan dat de krachten die op zo'n band komen, net tegengesteld zijn aan die van een achterband. Mogelijk is de constructie van het karkas hierop berekend, dus ff checken.
YOO
, 'k had R100RT gelezen, en daarbij, 't bewijst nogmaals m'n stelling dat ik er de ballen van weet 
Jaja, 't is al goedIRON GONZO schreef:en watergekoeldHarald schreef:Blijkbaar, want een K100 is een 4 cilinderKoppel!! schreef:YOO
Tja, dan moet ik de handdoek in de ring gooien, van de oudere "echt luchtgekoelde" 2-kleppers heb ik geen verstand, nooit mee gereden, nooit één gehad![]()
Grtz, Philip!![]()

Philz picz are here!
Philz picz are here!

-
- Contacteer: