vallen of uitschuiven

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

zeiler1

vallen of uitschuiven

Bericht door zeiler1 »

ik vind niet veel over dit topic...
Maar had graag geweten:
1) Ben je al ns gevallen met de motor?
2) Iets gebroken, pijn?
3) Welke motor en schade aan je motor? prijs?
4) Wat heeft je overtuigd om toch te blijven rijden?

Ik zal beginnen:
1) ja eergisteren uitgeschoven over treinrail langs kanaal in deurne :oops:
2) radius en 3 ribben :cry:
3) 1200rt, wat schrammen op kleppendeksel en pinkers stuk, moet nog binnen :?
4) ik worstel met die vraag....vroeger veel gereden, dit jaar terug opgestapt en nu 5000km
:? :?

Ik rij bijzonder graag, maar ben wel geschrokken dat je tegen erg lage snelheid, ondanks perfecte kledij toch zoveel lichaamschade hebt...meer dan de brommer, waarop ik zelfs gewoon mee naar huis ben gereden...

ben benieuwd...
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

nog nooit gevallen

1 aanrijding meegemaakt
zeer jonge chauffeur met autotje van mama als tegenligger, die zijn bocht wel zeer scherp aansneed en zo mijn koffer ramde.
schade koffer kapot, gelukkig heb ik de motor kunnen rechthouden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
RUSOR

Bericht door RUSOR »

ik vind niet veel over dit topic...
Maar had graag geweten:
2) Iets gebroken, pijn?
1)in twintig jaar al een paar keer.... Op een auto gebotst die voorrang van rechts nam terwijl ik op de voorrangsweg reed, uitgeschoven op chemishe brol, en nog eens uitgeschoven op mazout.
2) nooit iets gebroken maar wel een paar dagen met blauwe plekken en verstuikte pols en voet rondgepikkeld.
3) Eerste was een diversion 900 koplamp en kuip kapot,75000BFR kosten
Tweede was een R1150GS Kleppendeksel opengereten... kosten???? ééntje geleend van een pertotale :lol: :lol: :lol:
Derde was FAZER 1000 van mij vrouwtje waar ik ben mee uitgeschoven op mazout (waarschijnlijk van de politie die vergeten was zijn dopje er terug op te schroeven) motor totaal los was voor meer dan 11000€ kosten aan zonder werkuren terwijl hij maar 10000€ nieuw had gekost
4) it's my way of live....
GSven

Re: vallen of uitschuiven

Bericht door GSven »

zeiler1 schreef: 1) Ben je al ns gevallen met de motor?
2) Iets gebroken, pijn?
1) Drie keer.
2) Eerste keer met een BMW C1 200. Een hoop bouwafval gebruikt als schans.
Tweede maal op de N8, auto van de overkant slaat af en snijt me de pas af, ik knal tussen z'n lichten.
Tweede keer. Gisteren in de gracht, het staat hier ergens. Niks kapot, niks gekwetst.
3) BMW C1, voorwaardse koprol gemaakt. ruit gebarsten, vario stuk gedraait, hele voorvering scheef, slag in wiel... (staat hier ook ergens gepost)
125cc scooter, 14 dagen oud en de eerste naftbak leeg. Wat kleerscheuren en wat blauw rond de heup. Niets noemenswaardig
en dan de GS, niet stuk te krijgen
4) de fun die je beleefd op de moto. Bovendien riskeer ik liever om de zoveel maanden/jaren een uurtje ziekenhuis boven steeds stil te staan met de auto. (Stefke zag me gisteren nog, tot z'n afgrijzen, de hele file voorbijsteken.)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

1) Een jaar of 4 geleden met de VFR in stadsverkeer. Auto voor me smijt plots alles dicht omdat bomma's aanstalten maken om over te steken. Ik schrik van de korte afstand, rem en voorwiel schuift weg. Vlieg tussen geparkeerde auto 's.. binnen 10 seconden stonden de mensen buiten..om te zien of er niks was aan hun auto.. :shock:
Ik niks, kuip en voorvork beetje geschaafd, rempedaal rechtgebogen en wijle weg met gedeukt ego..

2) Vorig jaar in november: niet gevallen maar wel 1500 euro kosten. Chauffeur verandert op Ring rond Brussel van vak zonder te kijken en raakt me vol op de zijkant. Spiegel in 1 miljoen stukken, kuip, antenne, valbaren en koffer beschadigd. Ikke maak super slalom door de slag, maar ben niet gevallen! Gelukkig, want volle avondspits en DAF achter mij..

3) Met een Scarver als vervangmoto ga ik in een bochtje aan minder dan 40 km/h op mijn bakkes, alweer omdat het voorwiel blokkeert. Door gewoon te zijn aan de ABS van mijn RT dacht ik even hard te kunnen knijpen. :? Tamelijk wat schade, vooral aan mijn gore-tex broek die in contact komt met de uitlaatbuis...

4 ) Afgelopen vakantie op één of andere col (Alpenlutsers weten wellicht welke). Bovenaan is de baan afgesloten voor een stomme motocross. Op het smalle baantje bergop wil ik mijn RT in meerdere keren draaien. Moto is volbepakt.. Ik wil mijn voet zetten maar opdat het wegdek afloopt kom ik er niet... ik kan hem niet meer houden en het spel ligt tegen de vlakte. Andere spiegel eraf, maar kan hem er weer opklikken en dat is het...

- Ruwweg gok ik op één valpartij elke 20.000km, meer stadsverkeer verhogen dat risico wel.

- Met de moto ga je vroeg of laat tegen de vlakte: prent dat maar in je hoofd. Denken dat dit nooit zal gebeuren is een mentale fout. Het is bovendien de beste remedie om niet zot te doen.
- Kosten is gevloek maar achteraf altijd bijzaak als je zelf niks hebt.
- Na elke valpartij is het nut van je kledij bewezen.
- Uit elke valpartij leer je iets, bang worden hoeft dus niet meteen.
- Wat houd je op de moto? De fun, de ontspanning, de vele uren dat ik niet in de file sta, de toffe motardfamilie... Afgelopen jaar dik 46.000 km gedaan op mijn beemer..nog geen seconde spijt van gehad.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Zwerver
Contacteer:

Bericht door Zwerver »

1. najaar 1984, kruising over voor naar links afslaande vrachtauto, rechtdoorgaande auto die ik niet had gezien rijdt tegen motor.
  2. open knie en verbreizelde rechterhand, 21 breuken, 3 maanden in gips
  3. Suzuki GT500, tank gedeukt, stuur krom, zelf opgeknapt voor fl 100,-
  4. Geen moment getwijfeld, stom ongeluk door niet goed opletten, dus geen reden om
    na genezing van mezelf en motor niet weer op te stappen
  1. zomer 1985, fietser staat na bocht dwars op mijn weghelft, erdoorheen gereden.
  2. fietser kon jaar later weer lopen, zelf jukbeen gescheurd, en flinke schaafplekken door gebrek aan motorkleding
  3. Suzuki GT500, fiets zat om motor gebogen, schade > fl 1500,-, motor economisch total-loss
  4. Zomer veel binnengezeten door zwart/blauw gezicht, en lang getwijfeld om weer te gaan rijden.
    Was een ongeluk met nogal veel lichamelijke schade, waar ik niets aan had kunnen doen om het te voorkomen, reed volgens sporenonderzoek slechts 40kmh.
    Eerst in oktober eens achterop gegaan, hetgeen geen succes was. Geen ander vervoer en geen autorijbewijs, dus toch maar weer opgestapt.
    Studeerde in Aken en woonde nog in Schin op Geul, dus had dagelijks nogal wat kilometers te reizen, en trein/bus/fiets was geen optie.
  1. zomer 1987, Duitser in auto trapt op rechte weg net voor afslag na Stelvio vol op zijn rem, uitwijkend door berm raak ik uitlaat van mijn voorganger. Motor slaat om, zusje en ik vallen eraf de berm naar beneden
    en motor volgt
  2. Weer eens knieen open, en na de vakantie bleek ik een hersenschudding te hebben overgehouden aan de klap door de motor
    die gelukkig alleen mijn helm raakte toen ie over me heen naar beneden ging.
  3. Suzuki gs850, kuip, spiegels, knipperlichten kapot, stuur en koplamp verbogen. Schade fl 500,-
  4. Enkel mijn geldbuidel twijfelde na dit ongeluk. Wederom iets bijgeleerd, namelijk dat automobilisten niet te vertrouwen zijn
    en geen idee hebben wat hun pesterij voor gevolgen kan hebben. Het reisvirus intussen te pakken, dus eigenlijk geen moment gedacht aan een andere hobby.
  1. voorjaar 1992, voor en achterwiel glijden weg in haarspeldbocht in dorpje in de Ardennen.
    Voor mij waren er al enkelen gevallen die mij waarschuwden, maar dacht dat 20kmh wel zou kunnen, want weg leek droog.
    Later bleek er iets erg glads (zeep of wasmiddel) op de weg te zijn gegooid, waar die dag tijdens de Eurotoer zo'n 20 rijders op zijn
    weggegleden.
  2. R100GSPD, schuurplek op valbeugel en kleppendeksel, zelf wat bijgewerkt.
  3. Verder geen schade of letsel.
  4. Niet getwijfeld of ik zou blijven rijden, zette me wel aan het denken over mijn rijtempo.
  1. najaar 1998, in haarspeld bergop bij La Gleize glijdt voorwiel weg op nat wegdek.
  2. R1100GS, geen schade buiten krasje op toch al gekraste valbeugel (gs stond op 100k
  3. zelf geen letsel maar wel deuk in mijn ego, had net enkele weken eerder zonder ook maar een enkele val heel Ijsland rondgetuft en dan onderuitgaan op wat nattigheid!
  4. Niet getwijfeld of ik zou blijven rijden, wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat je moet blijven opletten wanneer je met noppen rijdt op natte weg.
  1. winter 2006, wegrijdend van parkeerplaats glijdt achterwiel weg op berijpte weg. Tegensturend om te corrigeren glijdt voorwiel ook.
    Gasgegeven en op andere weghelft gekomen waar een SUV reedt. Motor knalt linksvoor op auto.
  2. R1150GSA, hele voorzijde weg, frame krom ect, schade hoger dan dagwaarde, motor total-loss.
  3. Zelf onderste botje van duim gespleten en duim naast pols weten te zetten. Operatief gezet en na twee maanden
    weer aangegeroeid. Helaas blijft duimgewricht nog stijf en bij kouder weer pijnlijk.
  4. Ook nu niet getwijfeld om verder te rijden. Wederom met mijn neus op de feiten gedrukt dat motorrijden risico's meebrengt
    en je dus goed moet opletten (en soms wat geluk moet hebben). Maar nog steeds geen autorijbewijs maar naar langzamerhand blijkt
    wel een ongeneeslijk motor reis/rij virus, dus eigenlijk geen keuze...
Lijkt mischien een hele lijst ongelukken, maar op een goede 700.000 motorkilometers valt het best mee, nog niet 1 smak per 100.000... :wink:
AfbeeldingGeert Hp2Adv en xtz660 in wording
sprint

Bericht door sprint »

2) Iets gebroken, pijn?

1) ja twee jaar terug
2) alleen mijn ego had een enorme deuk maar de volgende dag werd ik wel al mijn spieren gewaar :wink:
3) Kawa Gpz in friet gereden / verkocht op eBay (kader met papieren 400euro :mrgreen: )
4) 't is een ziekte hé :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
Neele

Bericht door Neele »

2) Iets gebroken, pijn?

1) In 1983, Op een kruispunt, ikke groen licht, zatlap door 't rood. Ik reed 70km/u, auto ook zoiets, frontaal in z'n zijdeur (begeleiderskant), ikke knappe salto over de wagen en (zoals schanspringers) neergekomen.
2) Niks gebroken, alleen duim verstuikt en m'n knie wat pijn. Opgestaan, motor met een politieagent die net op het kruispunt aanwezig was in dienst, motor rechtgetrokken, en pv opgemaakt. In die tijd was de beschermkledij nog belange nie wat het nu is. Hoerechance gehad dat moment.
3) Kawa Z400, total loss, 5000Bfr voor motorblok, kader was in twee !
4) Het MOTORVIRUS hebben ze nog niks tegen gevonden !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
2) Iets gebroken, pijn?
1) Ja, met m'n brommerkes in mijnen jongen tijd, enkele keren overkop gegaan (vergat nml. altijd de vijzen van m'n voorwiel aan te draaien :oops: ) en eveneens enkele keren onderuit geschoven (zo'n gepimpte fietsbandjes zijn toch niet je dat :roll: ), met de moto al twee keer, telkens m'n GS, en telkens met me te willen parkeren m'n voorwiel onderuit, was dus altijd bij stilstand.

2) Euh, met m'n brommerkes regelmatig pijn, bij 't overkop gaan met m'n elleboog ooit op een riooldeksel gesmakt met een mooie bloeduitstorting als gevolg. Nu, ondertussen 13j later blijft 't een héél gevoelige plek op m'n elleboog, als ik er ergens mee tegenstoot kan ik zo de lucht inspringen van 't "plezier" :?
Anders, een heleboel schaafwonden, maar nooit iets ernstig (op de brommerkes was een t-schirt al "beschermend", wisten wij veel :oops: )

3) M'n GS, schade, bwa, de eerste keer enkele lelijke krassen op m'n kleppendeksel, is ondertussen vervangen in garantie omdat de verf begon af te bladeren, en verder héle kleine krasjes op zijkoffer, spiegel, handkap e.d.

4) Euh, ik heb m'n GS gekocht om te rijden, vroeger had ik nog fun aan autorijden, maar de laatste jaren is dit volledig verdwenen en zolang ik weet waarmee ik bezig ben vind ik 't een te overwegen risico, en zoals bij zovelen anderen, 'k denk dat 't virus hier ook te diep zit :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax

Bericht door Relax »

2) Iets gebroken, pijn?
1) Neen.
2) Ja, enkel, op de volley.

Ik ben me er volledig bewust van dat dat moment eraan komt, maar 'k blijf er rotsvast in geloven dat ik goed land. Anders stap je niet meer op.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Na 21 jaar ongevalvrij deze zomer voor het eerst, en dan nog met een nagelnieuwe Ducati van de invoerder :roll: een vette schuiver gemaakt.

Schuiver gemaakt waarbij het voorwiel grip verloor. Dankzij lederen protectie enkel twee kleine schaafwondjes op rechter knie en wat stijve spieren in het linker onderbeen omdat je lichaam altijd een klap opvangt.
Voor de rest het ego wat geschaafd :lol: Fout lag grotendeels bij mezelf, ben eerlijk genoeg dit toe te geven, zelfs na best een pak ervaring ...

De motor was wel TL :oops: de snelheid was navenant :shock:

Afin: Stap NOOIT zonder protectie op de motor, ik krijg kippevel van shortjes, jeans, t-shirts enz... JA OOK BIJ MEER DAN 30° en OOK VOOR 3 KM...

Ik doe het altijd en dank mijn gezond verstand ervoor.
RBee

Bericht door RBee »

Ducati invoerder is nu zeer tevreden zeker :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
zeiler1

Bericht door zeiler1 »

t stelt me gerust dat ik niet alleen ben met mn schuiver....
ik verlang al naar het moment om weer aan te zetten!
ik ga wel voorzichtiger rijden!

grtz
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Kris adv

Bericht door Kris adv »

In Februari 2004 reed ik laat op de avond weg van bij mijn vriendin en had er geen rekening mee gehouden dat het was beginnen ijzelen.
De eerste straat die ik op zeer rustig tempo insloeg ging het achterwiel onderuit waardoor ik het volle gewicht van mijn motor op mijn been kreeg en mijn enkel brak.

Het was een honda fireblade met na de val een afgebroken spiegel en flink wat krassen in de cardinage.
Omdat mijn vriendin graag meeging op de motor en we beiden wilden grote motorritten maken heb ik hem niet laten vermaken en hebben we ons een BMW K 1100 RS aangeschaft.

Wat mij overtuigd heeft om te blijven rijden was de mooie motorervaring voorheen en het aanvaarden dat de fout van de val bij mij lag.
Ik moest beter rekening houden met de weersomstandigheden!
Sindsdien hebben we al motorreisjes gemaakt naar Luxemburg en de Moezel (Normandië en Schotland staan nog op het programma),
en ik heb het me nog geen seconde beklaagd dat ik ben blijven motorrijden.
betaburned

Bericht door betaburned »

Twee keer in de file een tik uitgedeeld aan de flank/deur van ne pippo die zonder pinken / kijken etc eerst uitwijkt om mij te laten passeren (althans zo leek het toch) om nadien als ge daar dan zijt toch besluit even bij te draaien naar het volgende vak (of den eerste keer van het derde naar den afrit).

Eerste keer de moto na wat wringen toch moeten neerleggen/wegschuivend, ikke ondertussen rechtstaand op het 3e tussen de rest van het verkeer. Tweede keer op de moto blijven zitten tussen wagen & berm 3de baanvak. Maar nooit veel meer schade dan wat schaven & een gebroken spiegel/cylinder beschermer.

Daarnaast de klassieke uitslaande voorwielen/achterwielen in de winter, bij regen etc, maar zonder gevolgen (los van enige hartsensaties...).

Tja, je probeert het veilig te houden & de risico's in te calculeren zonder ze te volledig kunnen uitschakelen en pech kan je altijd hebben. Ik rij uit principe ook wel altijd, zonder uitzondering, met volledige beschermkledij!
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

1e keer;

een jaar of 16-17 met de zwaar getunede Honda heuuu Wallaroo :roll:
Mislukte wheelie en nog veel erger mislukte landing.

kosten; beetje plastiek en dopjes..

gevolg, getorste enkelbreuk en enkele vijzen van meneer dokteur gekregen om den boel bijeen te houden. Ze doen het nu dik 10 jaar later nog steeds toppie!

Ik wou perse doorgaan en volgde mijn toenmalig voorbeeld Mick Doohan.

2,
Ducati Monster M900
volledig schadevrij ondanks het wel heeel speelse karakter.

3,

enkele maanden geleden hier geland met mijn S-ke

Na 2 maand op mijne freter gegaan op rotonde (+/-20 km/h)achterwiel zette stapje opzij in de gietende regen.

Zelf geen mankementen, wel het nut ingezien van leren vest EN broek

Kosten; subframe,kleppendeksel, pinker, en wat plastiek
totaal een 800 euro

Mijn motivatie;
Het motorrijden is gewoon zalig. stoppen doe ik niet, althans niet als t aan mij ligt.

greetz!
K-lover

Bericht door K-lover »

je kan ook vallen EN schuiven

eind mei naar duitsland gereden, domweg beslist om een wegversperring te negeren en tja, in de modder beland, resultaat , K1 met andere look. Versnellingspookje stuk en dus schakelen met de hiel, en dan een herstellingske met de middelen die we hadden, toch verder kunnen rijden, geen lichaamlijke schade

DUS........ wegversperringen staan er niet voor niks !!!!

Philippe

http://www.mijnalbum.nl/Album=7CRQWIUF
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

zeiler1 schreef:ik vind niet veel over dit topic...
Maar had graag geweten:
2) Iets gebroken, pijn?
1. Maar al te vaak. Alles bij elkaar een keer of 10 op de weg waarvan 3 eenzijdige ongevallen (eigen domme schuld of grotere dieren zoals een hert) en de rest was veroorzaakt door overige weggebruikers waarbij ik achteraf als kanttekening plaats dat ik zelf ook het een en ander had kunnen doen om die ongelukken te voorkomen.
Alle offroadvalpartijen tel ik niet mee hoor :wink:
2. 1x middenhandsbeentje in 2002, 1 x enkel in 2003, 1 x schouder uit de kom in 1998.
3. ST1100, CB500 van de vrouw, R1100GS en ik zal ongetwijfeld nog wat vergeten. Schadebedragen varieerden van 40 euro tot total loss...
4. Ik ben verslaafd en het is mijn werk ook nog eens... Ik moet meer nadenken over lopen dan over motorrijden, ik zit er zo`n 10 tot 12 uur per dag op tijdens werkdagen, en dan rij ik in het weekend voor de fun. Uitgerekend zit ik op 1 ongeluk per 100.000 km dus het valt nog een beetje mee...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
haté

vallen of uitschuiven

Bericht door haté »

Al 3 keer, gelukkig telkens zonder ernstige schade
1° keer - een parkeer-incident
1. domweg een parkeer-duiker gestreeld tegen 6 km per uur...
2. niks géén pijn, wel een aangetast "ego"
3. kleine bluts in de l-uitlaatbocht
4. 'k moest toch thuis geraken...

2° keer - opnieuw een parkeer-incident
1. aan de babbel geraakt, zijpikkel vergeten, moto bleef kantelen...
2. té snel willen afstappen, gestruikeld/uitgegleden, aangetast "ego"
3. een krasje op de vlabaar
4. ik moest toch thuis geraken...

3° keer - uitgegleden - kombinatie bocht 90°, water en olie (?)
1. tegen 20km/h in een haakse bocht is de motor rechtdoorgegaan, tussen 2 paaltjes door recht in de modder en daar gaan slapen
2. samen met duo mee inde modder, géén kwetsuren, wel ontzettend vuile en modderige kleren
3. géén schade, wel véél modder-kuiswerk
4. ik moest toch thuis geraken...
den Bullet

Bericht door den Bullet »

- Saroléa 400 in 1979: Ex-directeur-generaal van Sabena (+/- 90 jaar) die voor mijnen neus een straat indraait. In der minne geregeld (10.000 Bfr voor ne valbaar van 100 Bfr ...);

- Ducati 350 in 1984: al met één hand rijdend in ne put in de weg (aan de Fabricable in Huizingen) gesukkeld: rechterpols verstuikt; geen kosten.

- Triumph Bonneville in 1990: in de regen aan de Midi mezelf onderuitgeremd. Nieuw remoliepotteke.

- R 80 RT in 1998: uitgeschoven op de modder aan den Bruineput in Dworp. Kosten: ikke zo stijf as een houten hekken, en de moto: veel te veel voor een ouw krel : carrenage volledig in frut, tank tot den helft gereduceerd ... Maar binnen afzienbare tijd komt ze opnieuw tot leven als blote madam;

- 1150 GS vorig jaar: madam die voor een zebrapad alles dichtsmijt. Ikke nog willen ontwijken maar nog justekes hare linkerachterkant bewerkt. Deukske in den tank;

- 1150 GS vorige maand: kameraad en ik draaien een hoofdbaan links op; hij blokkeert, kantelt linksom tegen mij en ikke dus ook de grond op :? Ondertussen staat er al een nieuw kleppendeksel en ne nieuwe pinker op 8)

We blijven volharden in de boosheid :lol:
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

:oops: gelukkig zijn er verzekeringen, al betaalt men zich blauw (ook aan een nieuwe duc :x )
RB-RT schreef:Ducati invoerder is nu zeer tevreden zeker :?:
hlba

vallen of uitschuiven

Bericht door hlba »

Ben begin augustus uitgeschoven in de regen. Voorwiel brutaal weg over ganse breedte van een reparatie van het wegdek met pure pek, daarna achterwiel ook, niet meer te controleren, ik tegen asfalt, motor naar overkant van straat gegleden. Snelheid 30-40km/u. max. Herstelling wegdek practisch onzichtbaar door ligging in tweede deel van onoverzichtelijke bocht, ook moeilijk te ontwijken bij tegenliggend zwaar verkeer (bussen).
Gelukkig sterke kledij aan. Blauwe plekken en schaafwonden aan linkerscheenbeen, dijbeen en rechtervoorarm. Bypassen zitten gelukkig nog goed.
Motor R1200RT. rechterspiegel afgesprongen zonder schade maar structuur erachter heeft schok opgevangen(vernieuwd). Rechter pinker, driehoekige plaat erboven en bovenste deel van carenage geschaafd. Kleppendeksel geschaafd, beschermer stuk. Achterlicht geschaafd en glas gesprongen. Reed zonder koffers.
Ik rijd zeker verder omdat ik al 120000km plezier aan de moto beleefd heb maar besef nu nog meer dat ge niettegenstaande defensief rijden, in de nattigheid kunt verrast worden door onvoorziene omstandigheden.
Zeker meegeven : verbindingsweg Tervuren-Duisburg, richting Duisburg,buitenkant bocht aan de poort van het park; als ge denkt dat ge de bocht uit bent, nog een pekzwarte vlek, voelt aan als zeep. (Maar wel veel harder). :o :o :o
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

2 keer.

1 ste keer in 1987 met Yamaha IT 175, auto uit zijstraat, ik zat op voorangsweg.
achterste weg op zebrapad en knal erop en erover.
Ik had niets de motor gemaakt voor 30 000 Bef.
Motor opgeraapt en naar huis gereden.

2 de keer in 1999 met BMW K75s, in de stad een auto uit een zijstraat van links, madam was parking aant zoeken en had niet gezien dat ze het kruispunt op reed.
Weeral knal erop en erover, geen ontwijken of remmen mogelijk, de afstand was te klein.
Motor gemaakt voor 100 000 Bef.
Motor opgeraapt en naar huis gereden, thuis tot de vaststelling gekomen dat ik met moeite mijn vest uitkreeg.
Motor genomen en zelf naar de spoed gereden, schouder was uit de kom geweest maar zelf terug ingegaan en een wiplash.
Bij zwaar werk komt de last in de schouder soms weer.

Maar ik ben nooit gestopt met motorrijden en ik denk dat dat het beste is.
Stoppen geeft denk ik aanleiding om te veel na te denken en sommige beginnen er dan niet meer aan. (het geeft de madam ook de tijd om u het motorrijden uit u hoofd te praten :lol: )

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
XIII
Contacteer:

Bericht door XIII »

zeiler1 schreef:1) Ben je al ns gevallen met de motor?
2) Iets gebroken, pijn?
1) op 31 mei ll. Drie dagen na mijn cursus motobeheersing :roll: Ik was daar de enige die nog niet gevallen was of aangereden. Op een weg tussen de velden in een bocht naar rechts sneed tegenligger de bocht af en reed bijna volledig op mijn helft. Bij het willen ontwijken van de wagen (om een frontale botsing te vermijden) ten val gekomen en verder geschoven naar de buitenkant van de bocht. Ik reed +/- 40 km per uur, de tegenligger ietsje meer. Zij stopt niet op tijd en rijd mij aan terwijl ik op handen en knieën verder schuif. Haar bumper knalt op mijn schouder en ik beland in de gracht.
2) schouder gebroken/verbrijzeld Nu drie maanden later ben ik nog steeds aan het revalideren. Ik, kan mijn arm nog niet veel hoger heffen dan mijn schouderhoogte. Waarschijnlijk nog 2 a 3 maanden voor de boeg.
3) schade, gebroken ruitje, rechter spiegel afgebroken, remvloeistofpotje stuk (door het contact met de auto, lichte tik eigenlijk) rempedaal wat krom en een klein beetje krassen op de rechter pinker. door mijn niet zo hoge snelheid relatief weinig schade. Kosten? Geen idee, staat nog steeds bij Jorssen, zij gingen mij bellen maar ik wacht af, ben natuurlijk zelf niet gehaast want ik kan toch niet rijden. :evil:
4) Ik denk wel dat ik zal blijven rijden, voorzichtig was ik al, zal nog meer oplettend gaan rijden. Ik heb de motor nodig voor woonwerkverkeer dus.... ik hoop dat het zal meevallen binnen een paar maanden.
F650 '95 (geruild)
F650 '04
Dnepr zijspan
lid BMW MC VL
http://www.one-ten.be
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

hlba schreef:Gelukkig sterke kledij aan. Blauwe plekken en schaafwonden aan linkerscheenbeen, dijbeen en rechtervoorarm.
Schaafwonden met beschermende kledij aan 40 Km/u. Hoe kan dat ? :?
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Plaats reactie