R1100S Breuk: BMW onwaardig!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Het antwoord van BMW op de aangetekende brief is binnen :!:

De eigenaar wordt, in vriendelijke bewoordingen, gewoon buiten gesmeten. :evil:

Geen enkel woord van begrip, tegemoetkoming, hulp of wat dan ook.
Geen enkel woord uitleg over het veiligheidsaspect van deze breuk, nog over het feit dat de herstelling reeds twee maal gedeeltelijk en volledig in garantie is uitgevoerd, wat wel heb beste bewijs is dat er iets abnormaals en serieus aan de hand is.

De klant wordt volledig aan zijn lot over gelaten.
Van klantvriendelijkheid gesproken :!: En dat dan van een merk die veiligheid hoog in zijn vaandel voert :!:

Onaanvaardbaar! :evil:

Wij hadden echt wel iets meer verwacht van een van de grootste merken in ons land, maar blijkbaar gaat het handel drijven voor op alles, zelfs op veiligheid :!:

Alle sugesties om druk uit te oefenen zijn daarom welkom.

Wij sturen in ieder geval een brief terug met de mededeling dan hun reactie COMPLEET ONAANVAARDBAAR IS, en dat verdere stappen gezet zullen worden.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Harald

Bericht door Harald »

Dat krijgt ge wanneer "managers" het van de mensen overnemen.

Gebruik :
test aankoop

Recht van antwoord

Motoren en toerisme

De kranten :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tsss, triestig :shock: :( :evil:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Alvorens conclusies te nemen zou het verhaal bij iedereen "volledig" bekend moeten zijn, en geen flarden.

Ik heb mijn deel van het werk gedaan, op maandag komt iemand uit vakantie die een mailtje zal vinden, en hierop zal reageren.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

JüRgen schreef: Ik heb mijn deel van het werk gedaan, op maandag komt iemand uit vakantie die een mailtje zal vinden, en hierop zal reageren.
In ieder geval: Bedankt Jürgen voor de poging.
Alle hulp is welkom. :lol:

Wij vertrekken zaterdag wel op vakantie voor een kleine drie weken, dus brieven zullen wel even blijven liggen.

Het forum en mijn E-mails zal ik echter wel proberen te volgen.
We zitten op een camping in Italië en ik ben niet zeker of daar internet beschikbaar is voor de gasten.
Afwachten maar.

R1200RT

hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Wij zijn na drie weken verlof, dit weekend terug thuis gekomen.

Wij hebben, zoals verwacht, GEEN brief, mail, zelfs geen postkaart ontvangen :!:

Blijkbaar zijn ze bij BMW dus nog steeds van het principe: Kassa, Kasse, en trek Uw plan :!: :evil:

R1200RT

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik zal je eens een privé bericht schrijven.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
g.albrechts

Bericht door g.albrechts »

Mij is onlangs het volgende overkomen: Bij nauwelijks 30.000km draaide de cardan van mijn R1150R (bj. sept. 2001) spontaan in elkaar. Dit grapje koste mij aan reparatiekosten alleen al zo´n 350 Euro. In gedachten zie je dan weer de mooie folders en de advertenties waarin BMW haar cardans aanprijst als zeer duurzaam en vrijwel onderhoudsvrij. Ik heb de importeur (BMW-Nederland) hieraan op zeer nette wijze herinnerd en een vergelijk getrokken met ketting aangedreven (dus goedkopere) motorfietsen van ander merken. In de reactie die ik kreeg, wordt het standpunt ingenomen dat een dergelijk mankement voor risico van de klant is en dat er geen sprake kan zijn van enige vergoeding. Daarnaast wordt in de brief met geen letter gerept over veiligheidsrisico´s die je loopt wanneer een dergelijk mankement optreedt bij topsnelheid (ik heb mogelijk mijn leven te danken aan het feit dat de cardan niet is vatsgeslagen én dat de cardanolie niet onder het rijden, maar stilstaand, via mijn achterband is weggelekt). Je staat dus gewoon in de kou. Wél doet BMW dapper mee in de race om zoveel mogelijk pk´s en zo hoog mogelijke topsnelheden uit motoren voor normaal weggebruik te halen. Beter was het mijns inziens om wat meer aan aftersales te doen. Een product verkopen onder bepaalde voorwendselen is één maar achteraf toegeven dat niet de kwaliteit is verkocht die was beloofd is twee. Ondanks dat ik al zo´n 20 jaar BMW (auto) en 5 jaar BMW (motor) rijdt, heb ik het met dit merk helemaal gehad. Ik denk er sterk over om toch maar, geheel tegen mijn principes, Japans te gaan rijden. Een CBF 1000 van Honda bij voorbeeld. Veel goedkoper en zonder onbetrouwbare cardan. Dit is maar een voorbeeld, maar realiseert u zich wel dat er voor ieder type BMW een alternatief is dat vaak (veel) goedkoper is en waarvan de mentaliteit van de importeur niet minder kan zijn dan die van BMW!!!!
debeest

Bericht door debeest »

BMWR1100S - 81000km - 6jaar,8maanden

hmmm. op dinsdag 8 augustus was't nogal redelijk weer(droog dus) en besloot ik een ritje te maken door de voerstreek en de belgische eifel.
halverwege de rit(na +- 200km) hoorde ik een licht tikkend geluid tijdens het accelereren, tussen 4000 en 4200 toeren/min.dit verdween telkens na het verder openen/sluiten van het gashendel, dus ik dacht dat dit te wijten was aan de injectie......

na 500 km zalig sporttoeren , onderweg naar huis op de boudewijnsnelweg, kwam er plots een ratelend geluid uit het vooronder.op dit moment was ik een colonne vrachtwagens aan het passeren tegen +- 160km/u. toen ik de koppeling inkneep (eerste reactie) sloeg de motor direct af. uitbollen naast een tiental zwaargewichten vond ik maar niets, dus ondernam ik de poging om de motor terug in 'dienst' te rollen.... ik reed immers nog snel genoeg om in 6e de motor terug rondgedraaid te krijgen(+100/u). dit lukte echter niet en na enkele 1/10 sec blokkeerdde tot mijn grote verbazing mijn achterwiel. dankzij de oplettendheid van een achteroprijdende chauffeur en de snelle reactie van de koppeling terug in te knijpen kon ik mij nog op een redelijk veilige manier op de pechstrook begeven... dank u wel :wink:

de rest van 't verhaal: bijstandsverzekering, dépannage, BMW-garage....

verhaal van de garagist: de B-L (lager) was volledig uitgesleten en had 't blokkeren van de motor tot gevolg gehad....' met welke olie rijdt je? '

'de olie die jij er in kapt' was 't antwoord, en voordien Motul( da's geen brol dacht ik).

(ik had 1000 km voordien een groot onderhoud laten uitvoeren)

ik heb nog NOOIT met mijn oliepeil onder de minimum rondgereden, en de motor heeft de toerentalbegrenzer nog NOOIT bereikt.....

mijn vraag: kan dit eigenlijk?
Seven

Bericht door Seven »

NEEN dat kan NIET

HLA bundel u verhaal ( en andere) ga er mee naar u rechtsbijstand verzekering.
DAS komt zeker tussen in dergelijke gevallen , en je bent met u en gezin verzekert voor net iets meer dan wat je normaal betaald.
Maar dan ook verzekerd voor als de loodgieter of zo iets mis doet.

Stap met dit en misschien andere feiten , (met bewijzen ) naar de pers.
Krant en motoboekjes, enz..
Stap naar een programma waar ze er iets aan kunnen doen.
Of bestaan deze niet meer.

Denk eraan, dit is zoals jezelf aanhaalt LEVENSGEVAARLIJK , en erg duur.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

In ons geval is reeds een dossier opgestart bij de verzekering.
Wij zijn begonnen met hen te verwittigen dat wij met een "gevaarlijke" moto op de baan komen en dat dit niet aan de piloot ligt maar wel aan BMW. Zij kijken op dit ogenblik wat zij daarmee kunnen aanvangen.

Aan de andere kant zal (of heeft) BMW een nieuw schrijven ontvangen waarin wij duidelijk maken dat hun argumentatie op niets trekt en dat we daar niet mee akkoord gaan. Dit zal ook met de dealer besproken worden.

Indien daar dan nog steeds geen positieve reaktie op komt, gaat mijn vriend andere instanties inlichten, zoals de MAG, Motoren en toerisme enz.
Een bericht in de pers staat ook op de agenda, samen met een schrijven rechtstreeks naar BMW Duitsland.

Eigenlijk wil hij maar één ding bekomen: een behoorlijke overnameovereenkomst bij aankoop van een nieuwe moto. Dat wil dus zeggen: een normale overname aan marktwaarde van de oude moto, een kleine schadevergoeding en een correcte korting op de aankoop van de nieuwe 1200S.

Hopelijk krijgen ze bij BMW snel verstand en kan alles buiten de rechtbank geregeld worden.

R1200RT

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

best allemaal akkoord hoor met bundelen enzo;;.....

Maar met ruim 80000km onder de sloef en na 7 jaar kan je toch niet meer spreken van een fabricagefout....
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Seven

Bericht door Seven »

Dus u vind dit normaal??

HLA toch nog weer BMW na zoiets?
Danny

Bericht door Danny »

Volgens mij is 't kalf ook verdronken maar een steeds terugkerende (zelfde) panne is toch 't gevolg van iets dat niet pluis is en daarin is de dealer tekort geschoten niet zozeer de producent.

Natuurlijk ken je nooit 't hele verhaal en weet je niet exact hoe zijn dealer de vorige herstellingen heeft geformuleerd naar de invoerder en deze - mogelijk???? - naar de fabrikant toe.

Er is naar mijn gevoel sprake van nalatigheid in 't verdere zoeken naar een oorzaak. Het klakkeloze vervangen van onderdelen die dan weer stuk gaan en weer vervangen worden (zonder zich om de oorzaak te bekommeren) daarvan ligt naar mijn gevoel de oorzaak net zo goed bij de klant als bij de dealer. Misschien redeneer ik teveel vanuit mijn "mij flikken ze dat niet" standpunt maar ik denk dat als er twee keer na mekaar iets stuk gaat je wel eens mag verder nadenken...

Om dan nu nog na al die tijd komen aan te draven met allerlei prutsen en te zeuren over een breuk onwaardig gaat de rechtsbijstand je ook niet helpen vermoed ik.

Ik betreur het hoor begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat het verloren moeite gaat zijn.

Een gesprek met de verantwoordelijke in Bornem kan misschien soelaas brengen, verwijzend naar het technische verleden van deze motor en de manier waarop ze zijn tekort geschoten bij je dealer, invoerder.
soms is een sereen gesprek beter dan een aangetekend schrijven (vaak olifant porseleinwinkeleffect)waarin je toch geen emoties kwijt kan en je ook niet kan bijsturen wat tijdens een conversatie wel kan. :wink:

dat van een gevaarlijke moto wimpel ik af want zonder benzine vallen heeft hetzelfde gevolg en dan is dus iedereen een potentieel gevaar op de weg... je kan daarin niet overdrijven want uiteindelijk kan elke panne op je moto leiden tot een gevaarlijke situatie en kan je beter onder een glazen stolp zitten in je woonkamer... dergelijke argumenten houden volgens mij zeker na die km's (vol angst dan waarschijnlijk) geen steek...
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Danny schreef: dat van een gevaarlijke moto wimpel ik af want zonder benzine vallen heeft hetzelfde gevolg en dan is dus iedereen een potentieel gevaar op de weg... je kan daarin niet overdrijven want uiteindelijk kan elke panne op je moto leiden tot een gevaarlijke situatie en kan je beter onder een glazen stolp zitten in je woonkamer
Met een moto rijden IS een gevaarlijke bezigheid. Wie dat niet wil inzien moet inderdaad onder een glazen stolp gaan zitten.
Maar het risico hebben we allemaal zelf voor een deel in de hand.
Wie GEEN onderhoud doet (of slecht), wie idiote toeren uithaald op de weg, enz. kiest voor een HOOG risicogehalte.
Wie echter voorzichtig en met correct onderhoud de baan op gaat, probeerd dit risico zo laag mogelijk te houden, maar houd er rekening mee dat er altijd een probleem kan optreden die niemand in de hand heeft.
Maar we keizen dus duidelijk niet voor technische problemen die niemand kan voorzien, en zeker niet voor ABNORMAAL TERUGKOMENDE problemen.
Die zouden er ZOWIEZO NOOIT mogen zijn. Daar heeft de dealer, of het merk, aan zijn taak verzuimt.
En dat is niet aanvaardbaar :!:

Of het daarentegen helpt om te reclameren, d'as een andere zaak.
Dat zullen we dan wel zien, niet :?:

R1200RT

Danny

Bericht door Danny »

Ik hoop dat ge wat voor mekaar krijgt :wink:
Plaats reactie