Kennedytunnel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Vandaag even naar Antwerpen geweest via de Kennedytunnel. De flitsers die daar staan werken blijkbaar al. De moment dat ik door te tunnel reed heb ik tweemaal de flitser van de linkerrijstrook zien afgaan, in het terugkomen ook terug zien afgaan...
Dat is daar kassa kassa zulle :?
Let dus op uw snelheid als ge daar moet zijn :!:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik kwam vrijdagnacht terug van de Oase en reed thv de tunnel niet sneller dan 95km/h. Geen enkele wagen stak mij voorbij en toch heb ik de flits bij elke wagen zien afgaan.
Wat blijkt? Vrijdagavond rond 23.00hr. is om één of andere onbekende reden de flitscamera terug beginnen te flitsen voor iedereen die meer dan 70km/h reed. Oeps, foutje van de electronica. (bron: de zondagskrant)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Frank K schreef:Oeps, foutje van de electronica.
Hopelijk niet gevolg door een "foutje" van de administratie en pv toch doorgestuurd :cry:

Direct naar de gevangenis; u passeert niet langs Start :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

Vanmorgen gehoord op de radio.
2 flitskasten werken daar niet... wegens niet bereikbaar om de filmpjes te wisselen op een veilige manier. :roll:
Nu wachten ze op digitale toestellen om de foto's via electronische weg op te halen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
RubbeRT

Bericht door RubbeRT »

Stond vandaag ook op blz.2 van Gazet van Antwerpen: "Camera Kennedytunnel flitst voorbeeldige chauffeurs".
Eronder een cartoon van Canary Pete: "Raar ... hij flitst alleen Volkswagens".
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Blijft dan gewoon in den Belgique rijden hé seg, gijlle met Uwen Kennedy tunnel...waarom zo ver gaan zoeken...hier zijn toch ook tunnels... :roll:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

John schreef:Bedenk even dat de beleidsmensen nu eenmaal anders denken dan een doorsnee burger. Dus.
...laat nu iedereen tegen 30 per uur rijden. Dan is de kans bij een frontale aanrijding met een tegenligger al vele malen groter om er met lichtere verwondingen van af te komen.
Laat iedereen slechts 20 per uur rijden en de problemen zijn opgelost! Voila sé mannekes. Zo simpel is da :roll:
Inderdaad, en om de 100 meter verkeersdrempels (liefst 30 cm hoog) afgewisseld met Zone 30 borden. Uiteraard overal éénrichtingsverkeer met betonnen bloembakken en donkere ijzeren paaltjes in de bochten. Vergeet ook de riooldeksel niet dichtbij de ideale lijn, kwestie van de motards ook wat fun te bezorgen. En ja ook 'fietssuggestiestroken' in rode verf, liefst spekglad. Je ziet, ik heb hier in Gent goed opgelet en kan dit mobiliteitsbeleid met jullie delen.

Nee, alle gekheid op een stokje. Wie denkt dat allemaal uit?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
John
Contacteer:

Bericht door John »

Alléz Xavier! De beleidsmensen hé! Wie anders?
Frans

Bericht door Frans »

Xavier schreef:
John schreef:Bedenk even dat de beleidsmensen nu eenmaal anders denken dan een doorsnee burger. Dus.
...laat nu iedereen tegen 30 per uur rijden. Dan is de kans bij een frontale aanrijding met een tegenligger al vele malen groter om er met lichtere verwondingen van af te komen.
Laat iedereen slechts 20 per uur rijden en de problemen zijn opgelost! Voila sé mannekes. Zo simpel is da :roll:
Inderdaad, en om de 100 meter verkeersdrempels (liefst 30 cm hoog) afgewisseld met Zone 30 borden. Uiteraard overal éénrichtingsverkeer met betonnen bloembakken en donkere ijzeren paaltjes in de bochten. Vergeet ook de riooldeksel niet dichtbij de ideale lijn, kwestie van de motards ook wat fun te bezorgen. En ja ook 'fietssuggestiestroken' in rode verf, liefst spekglad. Je ziet, ik heb hier in Gent goed opgelet en kan dit mobiliteitsbeleid met jullie delen.

die rode stroken dienen om de weg af te bakenen als de wielerterroristen de zondag naar hun werk rijden. :wink:
en al diene brol op de straat dat dient om u op te verongelukken als ge te rap rijdt :?: anders zoudt ge toch niet te rap rijden :idea:
en als we allen stilstaan in de file wordt kyoto zeker gehaald
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

lucsa schreef:Is die snelheidsbeperking in de tunnel 24 op 24 geldig? Ook in het weekend?
Ik denk van wel!(blijkbaar toch niet!las ik hier op t'forum!) :oops:
Maar het gevaar schuilt er nu in ,dat als ge je braaf aan de opgelegde snelheid houdt,je bijna gepletterd wordt tussen de vrachtwagens,zowel met je moto of auto!! :x
Want m'n is aan 70 haast verplicht om je uiterst recht te houden,anders blaast m'n je op de andere rijvakken omver,daar iedereen zich toch niet aan de snelheidsregels houdt!! :twisted:
Gevaarlijke situatie,als ik van bij mij in Bornem naar Antwerpen moet ben ik eerder geneigd om de A12 te nemen,wel veel lichten maar toch iets minder gevaarlijke situaties!!
Groetjes en hou het veilig(dwz kijk uit je doppen!!) :wink:
PS IK heb de "sjans" dat ik op 5 minuten met de fiets van m'n werk woon,ik zou "zot" :lol: worden moest ik elke dag in die"heksenketel" terecht komen om van en naar m'n werk te gaan!!!
Relax

Bericht door Relax »

Xavier schreef:

Ik pleit er momenteel voor om in onze zone een "deskundige" te raadplegen mbt motorgerelateerde situaties in het verkeer. Minstens onze eigen motorrijders raadplegen, die hierbij hun ervaring kunnen ter beschikking stellen.

En die bulten en asverleggingen ed, kijk, 't is dat of flitsen. Geef mij dan maar die kunstmatige hindernissen, zo'n bult lukt nog wel en de rest is leuk slalommen (maar zwijg me van gele paaltjes). Think positive.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Relax, vind ik nou echt eens goede input! Soms vraag ik me ook af of de controlerende instanties zelf wel de openbare weg gebruiken. Hopelijk wordt er naar je suggestie geluisterd.
jakke

Bericht door jakke »

Relax for president !! 8)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Xavier schreef:Relax, vind ik nou echt eens goede input! Soms vraag ik me ook af of de controlerende instanties zelf wel de openbare weg gebruiken. Hopelijk wordt er naar je suggestie geluisterd.
Woon in Bornem in den Boskant,dit is een Agrarisch gebied(dwz boerenwegskes)ik kan me er enorm aan storen dat deze weg meer en meer begint te dienen als sluipweg om de drukkere wegen en de verkeersremmers (meestal"Johny's "met uitgebouwde auto's)te mijden :twisted: ,maar tot daar toe,het ergste is dat ze hier soms met een rotvaardt voorbijvliegen :evil: ,nu wil ik niet heiliger zijn dan de paus maar heel het probleem draait om niet wederzijds respect,pas gewoon Uw snelheid aan ,aan de omgeving,draai aan Uwe gas buiten de bebouwde kom,waar er geen huizen staan.Zorg gewoon voor zo weinig mogelijke" onnodige" overlast,en Uw omgeving zal U dankbaar zijn!! :)
Groetjes Frank :D
boxeur

Bericht door boxeur »

Xavier schreef:Relax, vind ik nou echt eens goede input! Soms vraag ik me ook af of de controlerende instanties zelf wel de openbare weg gebruiken. Hopelijk wordt er naar je suggestie geluisterd.
De hele zooi begint in elk geval op mijn systeem te werken. Heb dan ook een beetje goede input aan onze minister geschreven. (Zij die willen kunnen mij vervoegen: kabinet.peeters@vlaanderen.be) :evil:

Beste Heer Peeters,

Willens nillens dagelijks gebruiker van de Antwerpse ring zijnde, durf ik te pretenderen dat ik, zoals zovele andere pendelaars, de juiste persoon ben om u van enige objectieve feedback te voorzien wat betreft de huidige 70 km/h maatregel in de Kennedytunnel.

Na een zeer grondige veldstudie (2 jaar dagelijks het traject Gent - Antwerpse Kempen - Gent) ben ik tot de volgende constataties gekomen:

In tegenstelling tot wat u in de media beweert: Er is wel degelijk impact op de verkeersfluïditeit: waar ik vroeger steevast vanaf Antwerpen West stond aan te schuiven is dit nu zonder uitzondering Kruibeke, Haasdonk tot St-Niklaas geworden, wat zich vertaalt in een dagelijks tijdverlies van gemiddeld 15 tot 25 minuten en in de terugrit Wommelgem, Oelegem inclusief de ganse ring richting 1, op zijn beurt ook goed voor 20-25 minuten. Dit levert mij tot 50 minuten extra woon-werkverplaatsingstijd op. Waarvoor dank!
Ik heb de indruk dat de politiek verkeers(on)veiligheid hoog in het vaandel draagt, maar grosso modo slechts één oorzaak daarvan weet aan te brengen: snelheid. Alsof een ingewikkelde verkeerssituatie zoals de Antwerpse ring zich laat dimensioneren door slechts één parameter?? Laten we dit eens in detail bekijken voor de situatie in de Kennedytunnel:
Heeft deze maatregel een significant effect? Als men de ongevallenstatistieken uitmiddelt over het enorm aantal voertuigen dat er dagelijks passeert, was de Kennedy al een behoorlijk veilige tunnel en zou ik mij eerder veiliger voelen in de Kennedytunnel dan in de Mont-Blanctunnel.
Door de snelheid te verlagen, wordt de gemiddelde verblijfstijd van elk voertuig in de tunnel verhoogd: u hoeft geen rekenwonder te zijn om in te zien dat hierdoor de verkeersdruk stijgt. Verzadiging van de maximale capaciteit van de tunnel. Files...
Geladen vrachtwagens gaan er tegen 70 km/h in en komen er tegen 30 km/h uit, met onvermijdelijk files tot gevolg.
Op een autosnelweg, u mag mij tegenspreken, zijn de meeste ongevallen kop-staartaanrijdingen. Wanneer gebeurt dit fenomeen? In de staart van de file. En hoe en waar ontstaat een file? Wanneer een verkeersader een bepaalde hoeveelheid voertuigen niet kan verwerken binnen een bepaalde tijdspanne. En jammer genoeg is de Kennedytunnel, nu nog meer dankzij de snelheidsbeperking, het schoolvoorbeeld van een verzadigde verkeersader.

Omdat ik net zoals u ook mijn steentje wil bijdragen aan het steeds maar groeiende mobiliteitsprobleem in ons landje, wil ik u enkele ideeën aanrijken. Hierbij rekening houdende met het feit dat er slechts één rechtstreekse oorzaak is van de huidige verkeersonveiligheid: Een explosief groeiende hoeveelheid weggebruikers. Andere oorzaken van ongevallen, zoals vermoeidheid, onregelmatige rijtijden,agressie,... zijn volgens mij allen terug te brengen en rechtstreeks gerelateerd aan bovenvermeld fenomeen.

Probeer eens het volgende:
Moedig het gebruik van openbaar vervoer aan. Optimaliseer de huidige infrastructuur. Bv: Een treinstel met 4 wagons vertrekt in Oostende om 7u s' morgens. Wanneer het in Gent arriveert vinden de Gentse pendelaars geen zitplaats meer. Eens in Brussel gearriveerd en alle pendelaars zijn uitgestapt rijdt het quasi lege treinstel door tot Dinant. Efficiëntie???
Voor de automobilisten: maak van het openbaar vervoer een waardig alternatief! Voor dezen die binnen verstedelijkt gebied werken zijn de mogelijkheden legio, maar velen werken in industriegebieden waar het openbaar vervoer geen alternatief kan bieden. Ter illustratie mijn situatie: een rit van huis naar het werk met de trein en bus zou mij ongeveer 2u kosten, terwijl ik dit met de auto op 1u10min kan afwerken. Met de huidige problematiek wordt het openbaar vervoer misschien toch nog rendabel voor mij, waarvoor dank. Moedig het carpoolen aan!! Ik zie dagelijks om me heen auto's in de file aanschuiven: enkel chauffeur. Ik carpool zelf met 3 collega's en ik ben er van overtuigd dat u heel wat meer collega's over de schreef zou kunnen trekken door het carpoolen bv fiscaal aan te moedigen. Momenteel brengt elke gereden kilometer slechts 15 cent op, dit al jaren aan een stuk, ongeacht brandstofprijzen, inflatie en indexen. Elke carpoolkilometer zou meer moeten opbrengen dan elke individueel gereden kilometer. Meer carpoolers betekent minder auto's!!
Ontmoedig het gebruik en uitgeven van firmawagens: ik neem aan dat een firmawagen voor sommige werknemers noodzakelijk is (bv vertegenwoordigers), maar ik neem evenzeer aan dat een firmawagen maar al te gemakkelijk uitgereikt wordt aan een werknemer, omwille van fiscale voordelen voor de werkgever en als extralegaal voordeel voor de werknemer.
We zijn een transitland. Als ik deze zomer in het zuiden van Frankrijk mijn vakantie wil doorbrengen en ik verkies daarbij de wagen als reisgezel, dan zal ik ongeveer 115 euro aan "péage" betalen. Waarom kan dit hier niet? Grote delen van het wegdek op het E17 traject tussen Gent en Antwerpen werden enkel jaren geleden heraangelegd. Heeft u er enig idee van in welke staat dat heraangelegde wegdek zich nu bevindt, slechts enkele jaren verder? Als ik om me heen kijk en ik maak een kleine berekening, dan zie ik dat meer dan 50% van het verkeer op de E17 zwaar vrachtverkeer is (volume-gewogen, als men aanneemt dat 1 vrachtwagen het volume van ongeveer 3 wagens inneemt). Bovendien draagt 50% van die 50% buitenlandse nummerplaten. Heeft u al eens gedacht aan het enorme fiscale potentieel van dat buitenlands vrachtvervoer? Waarom geen wegenbelasting invoeren aan de landgrenzen (cfr wegenvignet Zwitserland). De douaneposten staan er nog, dus infrastructuurkosten hoeven al niet in de begroting opgenomen te worden!
Ondermijn de almacht van de transportsector! Gisteren werd nogmaals bewezen dat het economisch belang van één individu opweegt tegen dat van honderduizenden anderen die gegijzeld worden in een uren durende verkeerschaos. 3.5 ton hespen die dan toch nog afgekeurd worden versus duizenden tonnen lading en duizenden werknemers die vaststaan in de file. Waar is de logica?

Beste heer Peeters, ik hoop dat u en de andere heren beleidsmakers eens stilletjesaan gaan begrijpen dat verkeersveiligheid en mobiliteit niet enkel een zaak van snelheid zijn! Ik raad u bovendien aan om zelf eens de proef op de som te nemen en eens in volle spits de kudde aanschuivenden voor de Kennedytunnel te vervoegen, al dan niet met chauffeur.

Groet,
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PROFICIAT :!: :!: :!:

Ik zou het niet beter kunnen zeggen 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

boxeur, de woorden uit mijn mond.
Er zijn ongetwijfeld nog adressen die deze brief kunnen krijgen...
Frank K

Bericht door Frank K »

Jaren geleden was er nog zo iemand . Don Quichotte... :wink: :wink: :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Korter bij huis...Marc Annemans, CVV :cry:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Frank K schreef:Jaren geleden was er nog zo iemand . Don Quichotte... :wink: :wink: :wink:
En die had iets met windmolens ...

Stoffel
Afbeelding
boxeur

Bericht door boxeur »

Groot gelijk gasten!
Maar 'twerkt therapeutisch...
CAT

Bericht door CAT »

:lol: Da is eens gezegd zie.
Epica rocks my world
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Stoffel schreef:
Frank K schreef:Jaren geleden was er nog zo iemand . Don Quichotte... :wink: :wink: :wink:
En die had iets met windmolens ...
Gaan ze daar nu godverdomme ook al flitsers in zetten !!! :lol:

DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

BiemeRT schreef:PROFICIAT :!: :!: :!:

Ik zou het niet beter kunnen zeggen 8)
En als ze U flitsen en ze zien deze sticker op Uwe moto,dan gaan ze mischien ook is nadenken!![imAfbeeldingg][/img]
Of worden ze nog"dweizer" :lol:
groetjes Frank :wink:
Frank K

Bericht door Frank K »

Ikke:
Jaren geleden was er nog zo iemand . Don Quichotte...
Replay van John:
Korter bij huis...Marc Annemans, CVV
:P :P :P :P :P :P Een hele goeie, maar ik vrees dat de humor beperkt is voor twee personen tenzij er nog iemand het genoegen had :roll: :roll:
Plaats reactie