Flat Twin Power schreef: Ik heb de mijne net terug van zijn eerste beurt van 1000 km.
Ik ben 99.14 euro betaald, inclusief een literke olie extra om sporadisch bij te vullen.
onderhoud richtprijs?
Moderator: GVN
-
Flat Twin Power
-
Flat Twin Power
63 euro wisselstukken voor een motor met 1000 km ?pietpiet schreef:ik heb bij otto voor mijn eerste 1000 km onderhoud 245 euro incl betaald!
volgens factuur:
filtre à huile: 13,50
graisage? 6,20
joints de vidange 0,40
joints cache soupape: 7,94
huile moteur semi synth 35,00
uurloon: 123,75
wisselstukken: 63,04
vervangmotor: 15,00
totaal 202 euro excl
reden tot klagen? als je andere prijzen ziet op dit bericht...
ah ja, en dan kan ik nog terugkomen omdat de benzinesensor nog steeds stuk is van kmstand 40.
Ben dus niet de enige die (een beetje) veel betaald heeft.... ;-(pietpiet schreef:ik heb bij otto voor mijn eerste 1000 km onderhoud 245 euro incl betaald!
volgens factuur:
filtre à huile: 13,50
graisage? 6,20
joints de vidange 0,40
joints cache soupape: 7,94
huile moteur semi synth 35,00
uurloon: 123,75
wisselstukken: 63,04
vervangmotor: 15,00
totaal 202 euro excl
reden tot klagen? als je andere prijzen ziet op dit bericht...
ah ja, en dan kan ik nog terugkomen omdat de benzinesensor nog steeds stuk is van kmstand 40.
Ik heb een sterk vermoeden dat je bij dezelfde "dealer" geweest bent als ik.
groot onderhoud 20.OOOkm rt1100
Voor niets gaat de zon op en kakken de duiven op je dak,
als je een correcte en betrouwbare onderhoudsbeurt wil,moet je toch een beetje centen neertellen.
half synthetische motorolie 25,90
oliefilter 15,46
luchtfilter 18,09
voorband metzeler 157
spark plug ngk bkr7ekc 16
brake pad r2430 a3 front 94
slick 50 ad 14
cardanolie 14
werkloon 91,30
totaal 441,40 euro
Trek daar de voorband en remmen af en je komt op 190,4 euro voor het onderhoud op zichzelf , een prijs waar ik perfect kan mee leven.
Gedaan bij Schockaert motorservice in Aalst
als je een correcte en betrouwbare onderhoudsbeurt wil,moet je toch een beetje centen neertellen.
half synthetische motorolie 25,90
oliefilter 15,46
luchtfilter 18,09
voorband metzeler 157
spark plug ngk bkr7ekc 16
brake pad r2430 a3 front 94
slick 50 ad 14
cardanolie 14
werkloon 91,30
totaal 441,40 euro
Trek daar de voorband en remmen af en je komt op 190,4 euro voor het onderhoud op zichzelf , een prijs waar ik perfect kan mee leven.
Gedaan bij Schockaert motorservice in Aalst
-
Iron Gonzo
dat is inderdaad een mooie prijs
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: groot onderhoud 20.OOOkm rt1100
Voor een motor met weinig km, en bij gebruik van goede motorolie, lijkt dit toch wel ernstige overkill. Zo zijn er duizenden pottekes Wynns in splinternieuwe wagens gekieperd, samen met dure superolie uit die grote tank zonder merkomewulf schreef: slick 50 ad 14
Maar een tevreden en gerust gevoel is onbetaalbaar, daar geniet je ook van
-
bougimain
- Contacteer:
Gisteren ook onderhoud gedaan van mijn 10000 km
Olie h/s
Oliefilter
Syncroniseren
klepen regelen
bougies nakijken (waren nog goed)
en de werkuren
Alles tesamen 118,75€
Bij Benny Sermon
Pepingesesteenweg 156
1600 St. pieters leeuw
Ale dagen open (behalve op Maandag & zondag
Tel: 02/3050067
Olie h/s
Oliefilter
Syncroniseren
klepen regelen
bougies nakijken (waren nog goed)
en de werkuren
Alles tesamen 118,75€
Bij Benny Sermon
Pepingesesteenweg 156
1600 St. pieters leeuw
Ale dagen open (behalve op Maandag & zondag
Tel: 02/3050067
Laatst gewijzigd door bougimain op 24 jun 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
onderhoud 20.000 km R1200RT
hallo
Das nieuw zeker vervangen olie achterbrug
31,36 € zonder BTW
In het totaal voor onderhoud 20.000 km 352 € betaald
Das nieuw zeker vervangen olie achterbrug
BMW R1200RT Donker met bleek grijs zoals mijn haar
-
Iron Gonzo
Re: onderhoud 20.000 km R1200RT
dit hoort bij een groot onderhoudmarcpe schreef:hallo
Das nieuw zeker vervangen olie achterbrug![]()
31,36 € zonder BTW
maar 31€ voor 0,25L olie en 2 dichtingsringskes
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik zou binnenkort moeten gaan voor mijn 10.000km en krijg al de stuipen als ik er aan denk
Welke BMW dealer is eerlijk en doet zijn job correct en klantvriendelijk?
Bij diegene die ik de R1200RT gekocht heb durf ik al niet te gaan uit schrik dat ik centen ga neertellen voor niets.
Kennismaking is gebeurd met het onderhoud van 1.500km. Dat is toch voor iedere R1200RT hetzelfde niet?
Hoe kan het dan dat ik 60 euro meer betaal dan iemand anders die ook daar geweest is?
Wie kan me gouden raad geven?
Die Benny ken ik en is inderdaad meer dan zijn centen waard maar is geen officële BMW dealer (dacht ik)
Wat als je je onderhoud niet laat uitvoeren bij een erkende BMW dealer?
Welke BMW dealer is eerlijk en doet zijn job correct en klantvriendelijk?
Bij diegene die ik de R1200RT gekocht heb durf ik al niet te gaan uit schrik dat ik centen ga neertellen voor niets.
Kennismaking is gebeurd met het onderhoud van 1.500km. Dat is toch voor iedere R1200RT hetzelfde niet?
Hoe kan het dan dat ik 60 euro meer betaal dan iemand anders die ook daar geweest is?
Wie kan me gouden raad geven?
Die Benny ken ik en is inderdaad meer dan zijn centen waard maar is geen officële BMW dealer (dacht ik)
Wat als je je onderhoud niet laat uitvoeren bij een erkende BMW dealer?
-
HanzThePanz
Dan vervalt simpelweg je garantie... Na twee jaar ga ik dus zelf het onderhoud doen, daarvoor ga ik keurig naar de dealer. En waar hebben we het eigenlijk over... een motor van rond de 20.000 euro. Dan kan die 60 euro die je eventueel teveel hebt betaald er ook nog wel af.Toerist schreef:Wat als je je onderhoud niet laat uitvoeren bij een erkende BMW dealer?
Don't fix it if it ain't broken...
Ach ja en er zijn zelf mensen die weten dat er zo'n verschillen opzitten toch nog bij die ene dealer blijven ... ik zal eens een lijstje posten van de prijzen van mijn onderhoud. Ik ga hier ook het adres niet posten omdat ik niet zou willen dat de andere dealers die stukken van mensen eisen voor hun fakturen mijn dealer niet gaan beginnen lastigvallen. De mensen waar ik ga zijn fair in hun onderhoud en doen dit volgens het boekje...Toerist schreef:60 euro op 600 kan me niet schelen maar 60 op 200 wel, is bijna 1/3
Als ik de prijzen hoor van de 10.000km beurten spreek ik al over 100 tot 120 euro verschil met bedragen van 320 tot 450
Dat vind ik toch te gortig
Dit zijn de kostprijzen om een BMW K1200r te laten onderhouden bij een officiële BMW dealer (Ps remblokjes monteer ik zelf) werkuren natuurlijk inbegrepen.
1000 km onderhoud : 83.69 eur
10.000 km onderhoud 81,78 eur inbegrepen vervangmoto, werkuren 40,80 eur zonder btw.
20.000 km onderhoud 287.59 eur inbegrepen vervangmoto, werkuren 166 euro zonder btw.
30.000 km onderhoud 98.88 eur inbegrepen vervangmoto
40.000 km onderhoud 287.60 eur inbegrepen vervangmoto
Remblokken origineel vooraan : 137.94 eur.
Ik weet dat mensen ook moeten geld verdienen absoluut maar er is overdrijven en overdrijven
mvg
Stef
Heb gisteren voor de 20000 km beurt van mijn r1200rt bij Motoport Eindhoven, 638 euro incl. betaald incl. voor en achterband en remblokjes achter. De banden kosten 341 excl en de remvoering 44.21 excl. 19% btw., dus +/- 75 euro btw. Kost de 20000 beurt dus +/- 158 euro. Het arbeidsloon was 36.00 Pe à 4.79. De beurt viel dus alles mee, de banden niet. Maar het is allemaal weer betaald en we zijn weer helemaal klaar voor de vakantie.
Grtjs VutteRT
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Banden best bij een bandenboer laten steken, heb je weer 100 euro meer over om aan benzine uit te geven ofzoVutteRT schreef:Heb gisteren voor de 20000 km beurt van mijn r1200rt bij Motoport Eindhoven, 638 euro incl. betaald incl. voor en achterband en remblokjes achter. De banden kosten 341 excl en de remvoering 44.21 excl. 19% btw., dus +/- 75 euro btw. Kost de 20000 beurt dus +/- 158 euro. Het arbeidsloon was 36.00 Pe à 4.79. De beurt viel dus alles mee, de banden niet. Maar het is allemaal weer betaald en we zijn weer helemaal klaar voor de vakantie.
Grtjs VutteRT
mvg
Stef
Ik ben in het weekend eens een prijs gaan vragen bij winge motors voor een 1150RT. De standard prijs is daar 375 EURO voor een groot onderhoud van 40.000. Ik had een problem met mijn ABS lampje dat ging branden, bleek dat mijn remblokjes bijna versleten waren. Heb hier 241 EURO voor mogen betalen. Volgens mij toch wel een tof bedragje voor remblokjes.
Greetz,
Five
Greetz,
Five
heb dit weekend een gesprek gehad met iemand die een deftige discussie aangegaan is met een verdeler van de hogere prijsklasse.
BMW schrijft voor wat ze MOGEN aanrekenen aan de klant. Een soort van maximuprijzen en diensten.
Blijkt dat de meesten die maxima hanteren en dat er slechts weinigen het echt uitgevoerde werk aanrekenen.
BMW schrijft voor wat ze MOGEN aanrekenen aan de klant. Een soort van maximuprijzen en diensten.
Blijkt dat de meesten die maxima hanteren en dat er slechts weinigen het echt uitgevoerde werk aanrekenen.
-
TonTon
waar ik vanaf nu ga gaan voor m'n onderhoud : remblokken V/A 94 €NrFive schreef:Ik ben in het weekend eens een prijs gaan vragen bij winge motors voor een 1150RT. De standard prijs is daar 375 EURO voor een groot onderhoud van 40.000. Ik had een problem met mijn ABS lampje dat ging branden, bleek dat mijn remblokjes bijna versleten waren. Heb hier 241 EURO voor mogen betalen. Volgens mij toch wel een tof bedragje voor remblokjes.
Greetz,
Five
waar ? zie m'n topic over de Avon banden...
-
AdventureQ
die 241 euro, dan hebben ze wellicht de remvloeistof ook vervangen in alle circuits. Dat is een heel karwei bij de R1150RT's, dik 2 uur werk.NrFive schreef:Ik ben in het weekend eens een prijs gaan vragen bij winge motors voor een 1150RT. De standard prijs is daar 375 EURO voor een groot onderhoud van 40.000. Ik had een problem met mijn ABS lampje dat ging branden, bleek dat mijn remblokjes bijna versleten waren. Heb hier 241 EURO voor mogen betalen. Volgens mij toch wel een tof bedragje voor remblokjes.
Greetz,
Five
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Toch fijn dat het internet bestaat, een medium waar iedereen gemakkelijk van de nodige informatie kan voorzien.Toerist schreef:heb dit weekend een gesprek gehad met iemand die een deftige discussie aangegaan is met een verdeler van de hogere prijsklasse.
mvg
Stef