Dirk Pauwels schreef:Ik moet de mijne wegens plaatsgebrek in de garage zelfs op een plateauke met wieltjes onder opbokken, da's andere koek zenne...da's vastpakken bij de duo voetsteun en dan kwikkel-kwakkel omhoog, en als het nie van den 1ste keer juist is, is de kans groot dat je met moto en al omver ligt...ga daar toch eens iets anders op moeten verzinnen.
Ik zet m'n tweekleps-GS ook op zo'n rolwagentje. Achteraan in de garage ligt een vezelplaat, 18 mm dik, een meter lang, 45 cm breed. Hierop, op de achterste helft, nog een tweede afgeschuinde plank van 30 mm dik. Mijn wagentje zet ik met de wieltjes vooraan tegen de eerste plank, en ik duw/rol dan de motor los over het wagentje, over de plank en met het voorwiel meteen tot op de achterste plank. Op die manier staat de middenbok ook meteen op de juiste positie boven het platformpje. En zelfs zonder de wieltjes te blokkeren staat het karretje heel stevig tegen de plank. Klinkt allemaal misschien complex, maar binnen de tien seconden, en zonder mij ook maar iets te forceren, staat ie achteraan dwars tegen de muur.
Wat ook nog helpt, is de vering in de hoogste positie, en de koffers er op voorhand afnemen.
Een gewone plank zal ook al veel helpen bij het gewone opbokken, zelfs zonder het platform. Ideaal voor thuis, als de motor op een vaste plaats staat, iets minder op verplaatsing
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)