Zumo 660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: Zumo 660

Bericht door WimLT »

Ron66 schreef:HEt word de Zumo 660 of de TomTom Rider... TomTom ben ik al jaren gewoon.
Dan zou je goed gek zijn om niet bij TomTom te blijven. Geloof mij: ik was ooit zo gek ! ! ! Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jantje beton

Bericht door jantje beton »

blijf maar mooi bij garmin :grin:
BEN WEER EENS ONLINE
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb ook een 550 en heb nog nooit een update gedaan. Is mijns inziens ook niet nodig. Zo veel wegen komen er toch niet meer bij hé. Af en toe eens een kruispunt dat ze veranderen in een rondpunt. En inderdaad, alle wegen rijden naar Rome. Mijn kaarten zijn ondertussen dik 2 jaar oud en ik geraak nog overal waar ik moet zijn. Zonder miserie van updates.
jantje beton

Bericht door jantje beton »

Flat Twin Power schreef:Ik heb ook een 550 en heb nog nooit een update gedaan. Is mijns inziens ook niet nodig. Zo veel wegen komen er toch niet meer bij hé. Af en toe eens een kruispunt dat ze veranderen in een rondpunt. En inderdaad, alle wegen rijden naar Rome. Mijn kaarten zijn ondertussen dik 2 jaar oud en ik geraak nog overal waar ik moet zijn. Zonder miserie van updates.
Hou het zo :roll: :wink:
BEN WEER EENS ONLINE
jakke

Bericht door jakke »

Flat Twin Power schreef:Ik heb ook een 550 en heb nog nooit een update gedaan. Is mijns inziens ook niet nodig. Zo veel wegen komen er toch niet meer bij hé. Af en toe eens een kruispunt dat ze veranderen in een rondpunt. En inderdaad, alle wegen rijden naar Rome. Mijn kaarten zijn ondertussen dik 2 jaar oud en ik geraak nog overal waar ik moet zijn. Zonder miserie van updates.
Mijn ged8!! 8-) :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: ZO goed zijn die updates dus. De helft durft er zelfs niet aankomen :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef::lol: :lol: :lol: ZO goed zijn die updates dus. De helft durft er zelfs niet aankomen :lol: :lol: :lol:
Da's juist! maar daarom wil het niet zeggen dat Garmin slecht is hé!!
Wat dat betreft is er idd een kink in de kabel, maar da's zeker niet voor de meerderheid! :clown:
Afbeelding
danny riemis

Bericht door danny riemis »

tis ook altijd hetzelfde op al die forums word alleen het slechte geschreven .met de garmin moet je leren werken en is een fantastisch ding heb persoonlijk nog nooit last gehad me mijn updates
Vanguard

Bericht door Vanguard »

vivaroke schreef:tis ook altijd hetzelfde op al die forums word alleen het slechte geschreven .met de garmin moet je leren werken en is een fantastisch ding heb persoonlijk nog nooit last gehad me mijn updates

Mijn gedacht, ik heb twee Garmin's in gebruik, doe alle update's en geen enkel probleem!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:
WimLT schreef: :lol: :lol: :lol: ZO goed zijn die updates dus. De helft durft er zelfs niet aankomen :lol: :lol: :lol:
Da's juist! maar daarom wil het niet zeggen dat Garmin slecht is hé !!
Volgens mij maakt GARMIN die updates wel, hé :roll:

jakke

Bericht door jakke »

Maar dat is echt wel zwart-wit kijken hé Wim!!
Indertijd kocht men overwegend Garmin om routes te kunnen uitstippelen met de PC! Daar heb ik nog niemand horen over klagen!
Maar om Garmin (vooruitstrevend met het maken van software-updates en er zitten al eens wat problemen bij waarvan ik achteraf al dikwijls gelezen heb dat het toch nog goed kwam, omdat de persoon achter de PC een foutje had gemaakt) nu gelijk af te schieten. Is niet erg diplomatisch.
Als ik mij goed herinner heb je altijd al wantrouwig tegenover Garmin gestaan! Meer dan waarschijnlijk schiet je daardoor heel Garmin af!
Als je wantrouwig staat tegenover een BMW-motor en je koopt er ééntje waar je pech mee hebt en wat kleine mankementen, is dat nog geen reden om heel het merk af te schieten! :wink:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:Maar dat is echt wel zwart-wit kijken hé Wim!!
Indertijd kocht men overwegend Garmin om routes te kunnen uitstippelen met de PC!
En jij hebt daarentegen een erg roze bril op :wink: nochtans gebruik je héél bewust maar de helft van de mogelijkheden :-?

En je tweede punt is allang verleden tijd. Er zijn nu zovéél goeie routeplanners op de markt die compatibel zijn met zowat alle gps-toetsellen :wink:

sabke69

Bericht door sabke69 »

Ik moet hem groot gelijk geven, Kurt zijne is hier de oudste van onze 2 garmin 550, en die zijne werkt ook het beste, heeft nog de versie van 2 jaar geleden, ook nooit update gehad en werkt stukken vlotter dan de mijne, dus ik laat gewoon alles zoals het is in het vervolg. :idea:
Heb 1 geluk he, meestal volg ik hem, dus ik geraak dan ook wel thuis zeker :lol: :lol:
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:nochtans gebruik je héél bewust maar de helft van de mogelijkheden :-?
Juist! Maar dat is de beslissing van de koper! Als iemand op het forum vraagt welk toestel het best bij hem past of een voorkeur geniet, is de Update van Garmin een moeilijk punt, maar dat is op geen enkele manier een reden om het merk, op zich, af te breken. Maar laat het nu net dat zijn dat steeds weerkeerd als HET afbreken van Garmin. Toen ik mijn Garmin 2720 gekocht heb was de mogelijkheid voor het aanmaken van routes al heel wat verder dan bij Tom-Tom. En laat dat nu net de reden zijn van mijn aankoop toen. :wink:
Net hetzelfde met een Tripy-toestel. Niemand hoeft mij te overtuigen dat het een degelijk speelgoed is, maar ik zal het niet kopen omdat het niet in de lijn van mijn verwachtingen ligt, daarom breek ik het toch ook niet af!
Maar swat, laat de potentiele koper, van gelijk welk toestel, de voor- en nadelen afwegen om dan uiteindelijk zelf te beslissen. :wink:
Afbeelding
Cindy

Bericht door Cindy »

@WimLT......als ik zoveel zever had met het speelgoed zoals jij beschrijft had ik me al lang het genot gegeven om die bulle in 1000 stukke tege de muur te gooien ipv er zo over te mekkeren en had me al lang terug een TT gekocht.Als't niet werkt zoals je wil verkoop dn die handel en erger je er niet meer in ( is niet goed voor je hart) :-P
sorry voor het off-topic gedoe.
@Ron66....Wil je eens graag de 550 proberen? je mag hem gerust een maandje of 2 testen indien je wil,zo ondervind je zelf aanden lijve wat voor speelgoed je in je handen hebt.... ;)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Cindy schreef:en had me al lang terug een TT gekocht
Ze groeien niet op mijne rug, hé. 't Is trouwens doordat jullie mij altijd uitlachten met mijnen DomDom dat ik mij heb laten verleiden om over te schakelen. SPIJT dak daar al van heb gehad ! Kunde niet geloven. Allé, intussen al wel zeker :razz: :lol: :lol:

Maar ik ben waarschijnlijk van de oude stempel: als ze iets verkopen moet het ook werken. ALLES ! Niet slechts een gedeelte !

Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Het is niet omdat ik geen updates doe dat ik niet tevreden ben van mijn toestel. Ik ben er heel erg tevreden van maar ik doe bewust geen updates niet alleen om geen problemen te hebben hoor, maar gewoon omdat ik het niet nodig vind.
Ik heb ook geen tijd om een halve dag op de pc te liggen prutsen om een update te installeren.
Ik maak een route op mapsource, laad hem in en ik ben weg. Zo simpel kan het zijn. En zonder frustratie.
Moest ik inderdaad zoals WimLT constant gefrustreerd zijn omtrent mijn toesel dan had ik hem al lang in de vuilbak gekieperd en iets anders gekocht.
Maar er blijven mee rondrijden en er constant op te zitten kakken dat snap ik niet goed. Uw frustratie omtrent Garmin zal u nog eens een maagzweer of erger bezorgen. En dat is ook niet goedkoop om te behandelen. Dan is een nieuw toestel kopen op de langere termijn goedkoper.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ron66

Bericht door Ron66 »

Voila,

Ik heb mij ne ZUMO 660 aangeschaft.
Weet er iemand welke houder ik ervoor moet kopen? De bijgeleverde past niet op mijne moto.
IS dit een oplossing? http://www.touratech.com/shops/019/prod ... ts_id=2774" onclick="window.open(this.href);return false;

Ron
p@rick

Bericht door p@rick »

Ron66 schreef:Voila,

Weet er iemand welke houder ik ervoor moet kopen? De bijgeleverde past niet op mijne moto.
IS dit een oplossing? http://www.touratech.com/shops/019/prod ... ts_id=2774" onclick="window.open(this.href);return false;

Ron

Zoiets heb ik hier nog liggen, nog nooit gebruikt. Indien interesse hoor ik 't wel.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Ron66

Bericht door Ron66 »

Ik weet niet of er nog veel andere alternatieven zijn,
alleen, dat stukje is plat en mijn stuur is een beetje afgerond.
Wat moet ge nog voor dat stukje hebben?

Ron
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Ron

die dien je dan op je "extra speiegelbevestiging" te monteren. kan je er geen plaatsen op de stuurhelt (bout er uit en bol er in)?

http://www.touratech.com/shops/019/prod ... ts_id=5641

En deze mits wat uitvijlen past op je kroonplaat (2 bouten er uit en 2 langere er in). Je hebt wel enkel het linker gedeelte nodig met de bol.

http://www.touratech.com/shops/019/prod ... cts_id=434

Bij mij staan deze er beiden op. Eentje voor de gps (de 2de) en eentje voor de filmcamera (de eerste aan het stuur)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Ron66

Bericht door Ron66 »

aantzeetje schreef:

Ron

die dien je dan op je "extra speiegelbevestiging" te monteren. kan je er geen plaatsen op de stuurhelt (bout er uit en bol er in)?

http://www.touratech.com/shops/019/prod ... ts_id=5641
Dus bij deze haal ik gewoon één bout uit de linker stuurhelft bevestiging en die bol erin en....klaar?
Is bij u de stroomkabel rechtstreeks aan de batterij bevestigd?
En eigenlijk staat die houder er permanent op? :-(

Ron
jakke

Bericht door jakke »

En eigenlijk staat die houder er permanent op?
Ja, en?
Dat is daarvoor gemaakt hé Ron! :wink:
En idd de stroomkabel rechtstreeks op de batterij!
Er zijn verschillende ani-diefstal systemen in de handel om die houder vast te zetten!
Anders afnemen als je de moto achterlaat! Is dat dan niet met een plug, gelijk de 550?? Zo neem je de houder er af en de kabels blijven rustig zitten. :wink:
Afbeelding
gsmozes

Bericht door gsmozes »

Hoi Ron,
Als je de originele houder van de 660 gebruikt en de kabel rechtstreeks naar de batterij legt zal het niet zo evident zijn om deze te stelen. In de kabel zit niet alleen de voeding maar ook aansluiting voor tmc-antenne, oortje met bedrading, enz.
Als men deze doorknipt heeft hij er toch niets meer aan. Zo is het bij mij toch en de houder staat er nog steeds op.
Guy
R1200GS 2008 - K100RS 1991
Plaats reactie