nog ff een update.
Vandaag wou ik dus het remblokje dat nog niet helemaal versleten was vervangden door de nieuwe.
Uiteraard zorgde dit er weer voor dat mijn wiel haperde aangezien er ondertussen niets veranderd was.
Ik heb toen maar een tiental km gaan rijden met de moto. Halverwege stopte ik efkes om te checken of alles nog in orde was. Het wiel haperde nog steeds redelijk en en kwam zelfs lichtjes rook uit de blokken. Alles stond uiteraard behoorlijk warm. Niet normaal dus.
Ik ben toen maar rustig naar huis gereden en de boel nog eens open gegooid. Alles nogmaals grondig gereinigd en nadien de cilinders ingespoten met WD40.
Momenteel zit dus weer de oude blok erin met nog 2mm te gaan.
Het valt wel op dat dit blokje aan de voorkant meer versleten is dan aan de achterkant.
Als ik rem, dan merk ik ook dat de klauw aan de achterkant beweegt, en naar me toe komt. De voorkant blijft gewoon op de zelfde plaats. De klauw trekt dus lichtjes scheef bij het remmen.
Het achterste gedeelte, waar het rubber omheen zit kan ik met de hand gewoon dichtknijpen. Aan de voorkant echter, ook op de plaats waar een rubber rond zit, krijg ik geen beweging. Ondertussen ff volgespoten met WD40 in de hoop dat de boel daar ook los komt.
Nu mijn vragen:
- is het normaal dat de remklauw scheef trekt bij het remmen?
- moet ik het asje aan de voorkant ook kunnen samendrukken of is het zo dat dit muurvast zit, zoniet, kan ik dit demonteren om te reiningen.
- heeft er iemand enig idee waarom het wiel zo moeilijk draait met de nieuwe blok( deze dichtst tegen het wiel)
voor de duidelijkheid, blokken zijn van het merk Lucas en komen van bij RAD.
Alvast bedankt voor de hulp
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)