stilvallen R 1200 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Pemaro71

Re: stilvallen R 1200 RT

Bericht door Pemaro71 »

Over prijzen van banden heb ik geen enkel idee :-? maar het kan zijn dat het effectief meer is.
Volgende keer ga ik ook bij een goede bandencentrale, maar nu was het tijdsbesparing om het bij de dealer te laten doen.
Ondertussen is de moto terug opgehaald en staat deze terug bij de dealer.
Afwachten maar :mrgreen:
http://www.4freeimagehost.com/show.php? ... d40086.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Pol schreef:
Pemaro71 schreef:Zelfs gene koffie gekregen :grin:
Opsomming factuur;
Potentiemeter - diagnose computer - werk = 203 euro
Inspectie 40000 km ; bougies vervangenn - riem dynamo vervangen - versnellingsbakolie ververst - oliefilter - afdichting = 280 euro
Vervangen band = 217 euro
Totaal = 700 euro
+ btw maakt 847 euro
Als je de prijzen afzonderlijk ziet, valt alles wel mee. De band vervangen voor 217 euro + btw vind ik zeker niet overdreven, temeer dat de moto binnen stond bij de garage en dat ik anders nogmaals de moto naar een bandebcentrale moest brengen (kwestie van tijdsbesparing).
En voor zover ik heb kunnen zien is hij niet verzwaard met edelmetaal :-)
Ze waren wel super vriendelijk :wink: , maar dat kan ook aan ee factuur gelegen hebben.
Had de computer dan 3 weken nodig om de panne te detecteren of hebben ze proefondervindelijk per uitsluitsel gewerkt ?
Ik neem aan dat je voor die prijs dan toch ne PR3 hebt!
ne PR3 ?? Ik ben ne leek, wat is dat voor ras :lol:
http://www.4freeimagehost.com/show.php? ... d40086.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Pemaro71 schreef:ne PR3 ?? Ik ben ne leek, wat is dat voor ras :lol:
Dat zo'n ras
Michelin Pilot Road 3 alias PR3
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Heb vandaag opnieuw contact gehad met de dealer en deze heeft de software (ivm benzinetoevoer) vervangen en heeft een proefrit gedaan van 50 km (langsheen autostrade en dorpen) en het probeem zou zich niet meer hebben voorgedaan..... ben benieuwd :?:
Hou jullie op de hoogte
keep on smiling :-?
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Bij mijn RT1200(2005) was het opgelost na ze de stappenmotors vervangen hebbben.
Andalousie 09/2018
Beemer

Bericht door Beemer »

Bij mij hebben ze het nooit opgelost gekregen ondanks vervangen van stappenmotoren. Bij Motocare in Diest hebben ze een paar uur nodig gehad om hem min of meer mooi te laten draaien maar toch bleef het een hekel punt.
Heb dan maar een 2010 model gekocht en wat een verschil....
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Gisteren mijn moto terug opgehaald. Een onderdeel dat de branstoftoevoer regelt en de software is vervangen ( 191 eurokes) en het probleem zou opgelost zijn. Er was blijkbaar water binnengesijpelt in een onderdeel waardoor dit een electronische storing gaf. Klopt wel, want telkens ik de moto had schoongemaakt en met de tuinslag had afgespoeld, startte de moto zeer slecht en draaide hij onregelmatig. Maar dat dit het probleem is met het stilvallen tijdens het koppelen is nog maar de vraag. In elk geval heeft de dealer een testrit gedaan van 50 km en hij zou niet meer stilgevallen zijn en gisteren bij de proefrit zag het er effecrief rooskleurig uit ! Ik moet wel zeggen dat ze weer zeer vriendelijk waren in oostende ! Hopelijk geen vervolg meer aan dit verhaal. We kunnen hopelijk weer gaan toeren. Vive la moto et vive le velo (au moteur) :-)
Danny

Bericht door Danny »

DIe regelaar, sturing pomp ging bij de eerste modellen meer kapot... dat aanrekenen is diefstal!!
terug naar de dealer zou ik zeggen en minstens een coulance eisen !!

ze kennen dat probleem.
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

maar ik ben super blij dat hij weer rijdt zoals het hoort !
Ik ben , niettegenstaande een lege beurs een blij man ! :thumleft: :thumleft:
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Vakantie begonnen, en een trip met de moto's gepland richting Normandie. Gisteren nog een tripje gedaan naar Sluis en plots krijgt mijne R1200Rt dat opnieuw ! Aan de lichten voelde ik dat hij schokerde, laag in toeren ging als hij stagionair draaide, en yep vervolgens weer 10 tal keren stilgevallen ! Allez terug naar de dealer ! Daar gaat de vakantie. Ik denk dat hij eruit gaat...... Ben het serieus beu ! Heeft er niemand een idee waar dit aan kan liggen ? Wat heel vreemd is dat hij het perfect deed, tot ik hem weer schoongemaakt heb en afgespoeld heb met water..... Ik denk dat hij niet tegen water kan :roll: . Bij de vorige herstelling sprak de dealer dat er water in een compartiment gekomen was, en dat dit vervangen was. Wat ook vreemd is, is wanneeer ik onmiddellijk herstart hij blijft stilvallen, maar wanneer ik het contact uitzet en dan terug start het probleem eventjes wegblijft :-P . Ik denk dat ne maandag moto heb gekocht :oops: maar ik ben het BEU BEU BEU BEU.........
Danny

Bericht door Danny »

Terug naar de garage he, je hebt garantie op die spullen, heel de moto is niet slecht omdat er allicht één kleinigheid je parten speelt
laat het zo snel mogelijk nakijken mogelijk zit er nu nog vocht tussen en kan je dat aankaarten.

Dek de volgende keer de pompsturing eens af of spuit rondom flink wat silispray dat lijkt me beter :mrgreen:

je zou zelf de pompsturing effe kunne losmaken en de stekkers errond en ervan eens wat WD40 of andere contactspray geven...
is kinderspel :wink:

hier kan je zien hoe je ze losmaakt, 't is wel geen RT maar dat maakt niks uit :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=7c_30Nn0 ... r_embedded
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Pemaro71 schreef:...... Ben het serieus beu ! Heeft er niemand een idee waar dit aan kan liggen ? ... Ik denk dat ne maandag moto heb gekocht :oops: maar ik ben het BEU BEU BEU BEU.........
Ik weet wat uw probleem is....ne slechten dealer, die heeft U al meer dan 1000 euro armer gemaakt, zonder uw probleem op te lossen.
Die brandstof pomp is een gekend probleem, maar kapot is kapot, dus da's niet de oorzaak van dat stilvallen, dan start hij gewoon niet meer. Hadden ze onder coulance moeten vervangen.
Volgens mij moet uwen dealer es een opfrissingscursuske volgen......

Als ik de postings lees kom ik tot de conclusie dat erverschillende oorzaken zijn voor dat stilvallen:

Oa stappenmotor, gasklephuizen, softwareupdate, lamdasonde

en laten dat nu net de dingen zijn die uwen dealer nog nie vervangen heeft, waarschijnlijk komt dit bij de volgende 1000 euro aan bod....

De correcte werkwijze is stelselmatig alle mogelijke oorzaken te vervangen, maar enkel dat aanrekenen wat effectief de oorzaak was.

Het goedkoopste is de aansluitingen vd lambdasondes eens te reinigen, aangezien je het elke keer hebt als je hem afgewassen hebt, mss is er ergens een rubber kapje defect en blijft er water instaan....

En BTW nen achterband voor nen RT, reken max 200 euro btw in bij een bandencentrale, dus 262 euro bij de dealer kost je dus 62 euro uit gemakzucht (omdat hij er toch al stond....) is natuurlijk uw zaak, als je centen te veel hebt......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Anders eens langskomen ik wil hem ook wel eens voor je uitlezen en een paar prutsen bekijken hoor...
altijd plezant radeloze BMW rijders :mrgreen:
Dirk Pauwels

Pemaro71 schreef: Ik denk dat hij eruit gaat...... Ben het serieus beu ! ..... Ik denk dat hij niet tegen water kan .... Ik denk dat ne maandag moto heb gekocht :oops: maar ik ben het BEU BEU BEU BEU.........
ik geef er nog 3000 euro voor, ah ja, wie wil er nu ne maandag moto, die nie tegen water kan en constant stilvalt.... :grin:

Sorry, 't helpt niets maar kon het niet laten... :twisted:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Te laat , ik was het zo beu dat ik hem heb verkocht. Ik heb ne Gs gekocht :grin: gisteren zeer lang in de regen gereden , wel natter geworden dan op de RT maar ben niet stilgevallen :cheers:
Ik heb geen verwijt naar de dealer. Het probleem stelde zich niet altijd , en net zoals naar de tandarts gaan, viel hij nooit stil bij de dealer. Dan is het zeer moeilijk ! Hopelijk nu meer chance :shock:
Danny

Bericht door Danny »

Ik heb ne Gs gekocht :grin:
Ook nen 1200??
Dirk Pauwels

Pemaro71 schreef:Te laat , ik was het zo beu dat ik hem heb verkocht. Ik heb ne Gs gekocht :grin: gisteren zeer lang in de regen gereden , wel natter geworden dan op de RT maar ben niet stilgevallen :cheers:
Ik heb geen verwijt naar de dealer. Het probleem stelde zich niet altijd , en net zoals naar de tandarts gaan, viel hij nooit stil bij de dealer. Dan is het zeer moeilijk ! Hopelijk nu meer chance :shock:

Moest ik BMW dealer zijn, zo'n klanten wil ik ook.....Eerst 1000 euro armer maken, zonder het probleem op te lossen, dan de probleem moto overnemen voor prikje en dan nog ne nieuwe moto verkopen aan de klant....Moesten ze allemaal gelijk U zijn, ik begon direct een motozaak :lol:

Bonne chance met de GS :thumleft:
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Een maandag motor?!?!?!?!?????!, BMW werkt niet op maandag. :mrgreen:
Pemaro71

Bericht door Pemaro71 »

Yep, ne R 1200 Gs van 10/2008. Effectief ik ben veel te braaf. Van oldtimer scooters (vespa en vooral Lambretta) ken ik veel, maar van de Rt ken ik NIETS, het is iets anders dan ne tweetakt motor :-)
Ik hoop dat ik nu meer chance heb. Moet zeggen dat ik altijd al zot geweest ben van ne Gs.
Grts
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Sinds vrijdag ben ik ook lid van het clubke. RT 2008 met 35000 km op de teller valt tijdens het filefilteren tegen 40 km/uur stil tussen de 3e en 4e rijstrook op de Antwerpse ring. Met ogen ver open en rillingen over de rug toch op noodberm geraakt. Motor ondertussen een 5 tal maal gestart, bleef draaien maar bij gasgeven viel hij telkens onherroepelijk stil. Op de pechstrook dan alles afgezet, sleutel verwijderd en onmiddellijk alles terug opgestart waarna zonder vuiltje aan de lucht ik mijn weg kon verderzetten (met klein hartje)...
Gisteren in de namiddag, weer tijdens minimale snelheid tussen de auto's in Mortsel filteren hetzelfde probleem...
Hopelijk neemt reparatie niet te veel tijd, ik heb alleen maar m'n motor die dagelijks voor woon- werkverkeer wordt gebruikt en ben juist terug uit verlof. De patron gaat anders niet gelukkig zijn denk ik!

Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
Gaby

Bericht door Gaby »

Francis Vanbesien schreef:ik zie nu pas dat er meerdere zijn met hetzelfde probleem dus reageren hoeft al niet meer?
Terechte opmerking misschien, maar ik lees ook geen feedback van de vragsteller zelf
en aangezien het bericht al van januari dateert zou je denken dat de oorzaak bekend is.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Kries

Bericht door Kries »

Tja...er zitten daar fantastische dealers hé. Zelfs een achterband tegen de rijrichting monteren vinden ze in het Antwerpse normaal.

Geef mij maar de niet-officiële dealer in de buurt.

Aan de 10de BMW toe en nog nooit eentje nieuwe gekocht bij een erkende dealer.

Dit is de eerste 2dehands via een officiële dealer en kijk...achterband monteren lukt al niet.

(van de klacht bij BMW-Motorrad Belgiën heb ik 1 email mogen ontvangen..ze gingen de zaak onderzoeken....4 maand geleden)
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Vanavond terug stil gevallen bij het verlaten van de autosnelweg. Bijna in den decor, in de gietende regen, net voor de bocht valt alles uit. Tracht terug te starten maar nu kwam er zelfs niks meer op mijn dashboard, alles zwart. Gestopt op fietspad (mag wel niet maar ik kon niet anders) en een vijftal maal getracht te starten, startmotor draaide rond maar motor sloeg niet aan. Sleutel terug verwijderd en na een vijftal minuten terug het volledige menuutje af laten lopen waarna de motor onmiddellijk aansloeg alsof er geen probleem geweest was...
Heb zaterdag een afspraak met de dealer. Hoop maar dat ik tegen die tijd niet écht iets voor heb want dat stilvallen daagt de levensverzekering wel uit!
Heeft er nog iemand voorgehad dat het scherm van de boordcomputer volledig zwart was tijdens het starten (maar niet aanslaan) van de stilgevallen motor?

Groetjes, Wilbike :evil:
Lid BMW MC Vlaanderen...
hans crabbe

Bericht door hans crabbe »

Als de moto stil valt, kan je weten of er een batterij-probleem is als het klokje op 00.00 staat ! Als dat niet het geval is, is het bijna altijd het "contact" en dat hebben ze bij BMWBrussel voor mij in een halfuurtje opgelost !! De dealer waar ik gewoonlijk ga, kon het euvel niet verhelpen !
Harald

Bericht door Harald »

hans crabbe schreef:Als de moto stil valt, kan je weten of er een batterij-probleem is als het klokje op 00.00 staat !
Als dat niet het geval is, is het bijna altijd het "contact" en dat hebben ze bij BMWBrussel voor mij in een halfuurtje opgelost !!
De dealer waar ik gewoonlijk ga, kon het euvel niet verhelpen !

Toen mijn nieuwe Rt op het werk werd aangekocht, heb ik ergens gelezen dat de 1200 modellen Rt GS enz,
steeds een 100% geladen batterij dienen te hebben.
Enkel al om te kunnen starten , maar ook om te kunnen bliven rijden.
Zeker wanneer er radio handgrepverwarming intercom GPS en weet ik veel wat nog allemal op staat.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie