Waar en welke problemen of rillingen over mijn rug gaan bij elke maal stilvallen wil ik hier niet vermelden maar wel enkele aanmerkingen van andere ontkrachten (voor mijn RT) of info verstrekken voor volgende slachtoffers!
- 'misschien wordt motor te warm met het filefilteren of hoge buitentermperatuur'
neen, ik viel zeker 3 x stil terwijl de motor nog niet op bedrijfstemperatuur was
- 'batterij moet volledig opgeladen zijn'
neen, mijn batterij hing elke nacht (na het lezen van deze opmerking) aan de lader
- 'motor herstarten en verderrijden'
neen, motor 5 à 10 maal herstart doch slaat niet aan, de ene maal met verschillende motorlichtjes aan in de boordcomputer, de ander maal met helemaal geen gegevens op de BC. Na een vijftal minuten wachten start hij bij de eerste slag en blijft mooi ronddraaien...
- 'het euvel doet zich voor bij het terugschakelen'
niet altijd, zo viel hij gisterenmorgen gewoon stil bij het uitbollen voor een kruispunt
Ik kan er geen lijn in krijgen, het is telkens weer anders en hopelijk kan het met een software update opgelost worden. Het onregelmatig stationair draaien is niet echt uitgesproken. Raar dat de vorige 30000 km voor het onderhoud zonder ook maar 'één misslag' zijn verlopen??? Kan het iets te maken hebben met een update gedaan bij het nazicht of komt het onverwachts binnengeslopen? Na 32 jaar ononderbroken BMW te rijden is dit het eerste vreemde euvel dat ik ondervind. Alle weinige andere defecten konden onmiddellijk geduid worden!
Let op, ge wordt dit niet gewoon en je rijdt elke meter als een angsthaas die steeds uitkijkt naar een vluchtplaats. Hopelijk is het kortelings opgelost. Ik gebruik mijn motor quasi dagelijks en een ander voertuig heb ik niet. Aansturen op een andere BMW moet men niet doen, deze komt er voorlopig niet in en na de afschrijving bekijk ik het wel! Een machine van meer dan € 18000 dient aan zulk een kilometerstand vlekkeloos te lopen, zoniet kan je er niet op rekenen en hoort hij niet in je garage als dagelijks werkpaard...
Wilbike