bevestiging streetpilot 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Nolle,
Ik weet niet of ik de tijd heb om nog eens af te zakken richting Kortrijk. Ben meestal laat thuis en weekends zitten goed vol.
Heb je geen foto?

Pvde,
Thanks, dat is idd de nuttige link.
Ik heb nu niet direct iets voor handen om inox te plooien :? Ik zal eens denken aan een alternatief...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Nolle

Bericht door Nolle »

Xavier schreef:Nolle,
Ik weet niet of ik de tijd heb om nog eens af te zakken richting Kortrijk. Ben meestal laat thuis en weekends zitten goed vol.
Heb je geen foto?

Pvde,
Thanks, dat is idd de nuttige link.
Ik heb nu niet direct iets voor handen om inox te plooien :? Ik zal eens denken aan een alternatief...
heb foto genomen maar heb nog geen digitaal toestel , dus wordt het wachten tot de film vol is :(
maar ik zal eens mijn vriend inschakelen......dan moet het lukken , die heeft een digitaal toestel.
vr gr,
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

@ Nolle,

Ik heb die beugel bij Notter besteld en 50 euro betaald. Na een drietal dagen per post thuis geleverd. Notter heeft een bankrekening in België, dus je hoeft de gegevens van uw kredietkaart niet via het net te versturen.

Ik ben best tevreden over die beugel.

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

oké , hierbij de foto's van mijn montage voor de SP III :

het bovenste deel komt van een montageset die ik had gekocht bij Moto2000 Gent ( montage met staaf die ik niet mooi vond ).

het onderste deel ( zie foto RThouder ) heb ik nagemaakt in dik alluminium.

ik heb dan van het eerste deel de houder met anti trillings-rubbertjes op het 2de stuk gemonteerd.

het geheel staat mooi stabiel en perfect in mijn zichtsveld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hopelijk zijn ze duidelijk genoeg , anders altijd welkom.

vr gr,
Laatst gewijzigd door Nolle op 25 aug 2005, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tetsu Uma

Bericht door Tetsu Uma »

Hi All,

Hier mij oplossing:

Afbeelding

en van de achter kant gezien:

Afbeelding

en 1 beetje kleur en montage van de RAM Gps houder:

Afbeelding

en uitendelijk de resultaat op de moto met GPS:

Afbeelding

Alles in aluminum!

Vr. Gr.

Peter
Who dares win
BMW R1200RT
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bon, tis mijnen toer,
Omdat ik geen zin had in een dure mount heb ik zelf iets gemaakt. Na dagenlang geknutsel tussendoor heb ik uiteindelijk mijn 2610 op de 1150 zitten. De kabel was een vervelend werkske maar heb ik toch kunnen wegwerken.
De 2610 zit in z'n standaard Garmin mount. Voor de montage op de RT heb ik een houder uit inox gemaakt. Het design lijkt op de gebruikelijke dingen die we hier zien en heb ik door mijn broer op de PC laten uittekenen. Na wat proefmodellen ben ik tot een bevredigend resultaat gekomen.
Zowel tussen de inox houder als de dashboard rand zitten rubbertjes.
De positie is ideaal, de zichtbaarheid eveneens. Ruit kan nog steeds volledig omlaag.
Afbeelding

Vanavond wat tijd gemaakt op mijn houder te installeren. Ben zopas terug van een testrit maar tot mijn ongenoegen trilt het geheel een beetje teveel om goed te zijn. Op slecht wegdek en bij bepaalde toerentallen is het scherm echt wazig. Ik ben dus een beetje bevreesd dat hij er zal afkletteren.
Hebben jullie dat ook? Graag wat feedback zodat ik er nog iets aan kan doen vooraleer ik volgend weekend op verlof ga....
Misschien moet ik de rubbers tussen mijn houder en het dashboard weglaten? De inox die ik gebruikte was slechts een halve mm dik.
Heb hier alleen nog alu van 2mm en inox van 3mm dik liggen maar om die laatste te bewerken is het andere koek :shock:

PS: de foto is van mijn broer, trouwe verslaggever bij talrijke installaties en testen
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Een kleine update,

Vandaag een tweede test van 260km uitgevoerd om de 2610 naar behoren te kunnen gebruiken. Deze morgen een kleine wijziging aangebracht en de rubbers tussen mijn houder en het dashboard weggelaten. Op die manier heeft de houder minder bewegingsvrijheid in het verticaal vlak. Al in de eerste kilometers bemerkte ik een heel grote verbetering: de 2610 trilt nog nauwelijks. Zelfs over putten en kasseien is hij verbazingwekkend stabiel. :D :D Of de resultaten even verbluffend blijven zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig is niks losgekomen.

De leesbaarheid van het scherm is trouwens perfect. Volle zon of nacht: het maakt niet uit. Ook de aanwijzingen zijn door het grote schermpje klaar en duidelijk. Had nikske voorbereid, gewoon eindbestemming ingegeven en de instructies gevolgd. Zalig op onbekend terrein. Garmin heeft er een aanhanger bij :D
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Xavier,
Ik vraag me af of de stabiliteit/stevigheid zou verbeteren als aan de binnenkant van het dashboard een versteviging aangebracht wordt. De houden zit tenslotte vast in twee klemmetjes die vastzitten op plastiek van 1 of 2 mm. Die klemmetjes zijn eigenlijk ontworpen om het dashboard te dragen.
Ik dacht aan een metalen frame (roestvrij) waarin de twee vasthechtingsvijzen van de houder zouden passen. Het gewicht van de GPS wordt dan verdeeld over een groter oppervlakte.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Patrick,
Ik ben iets wat jij beschrijft al ergens tegen gekomen maar 'k weet niet meer waar. Het klopt wat jij zegt maar ik denk dat het geheel aan elkaar gevezen best wel stevig is...tot het tegendeel is bewezen...

=>edit: ondertussen al een 500-tal km met de GPS erop gereden an al wat serieuze putten gepakt. Ik check na elke rit de bouten en nikske is losgekomen. Ik denk dat ie het wel uithoudt.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Na 1000km nog steeds geen probleem. Ik denk dat het in orde is :D
p@rick

Bericht door p@rick »

Manitou schreef:niet twijfelen en een stuurmount kopen bij Touratech.
Heeft geweldige rubberen dempers en is afsluitbaar met een gewone sleutel.Mischien wat duurder dan andere fabrikanten maar zeer zeker perfect gemaakt voor de 2610.

Na verschillende montagemogelijkheden bestudeerd en uitgeprobeerd te hebben, ben ik persoonlijk nog het meest tevreden over de methode die mij het voorbije voorjaar door Wilfried LT werd aangeraden...

Afbeelding
Afbeelding

De Garmin staat hier stevig en veilig gemonteerd, en is absoluut trillingsvrij, dit in tegenstelling tot verschillende montages boven de tellers . Je kan 'm perfect positioneren i.f.v. bv. je eigen grootte.
Voor deze montage heb je twee TT-spullen nodig (de arm die probleemloos met één schroef gemonteerd wordt op je linkerhandgreep, en dan de TT-houder zelf) die samen ongeveer 100 euro kosten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wingman X
Contacteer:

kleine update na 4 maand

Bericht door Wingman X »

Het 'regenvuil' probleem van Stoffel zijn koffers op de GS deed mij terugdenken aan mijn laatste kuisbeurt van de RT.

Hetzelfde valt voor bij de Garmin mount voor de 2610 op mijn dashboard!. Door de spleet onder de voorruit wordt water+stof rechtstreeks in het vergrendelingsmechanisme geprojecteerd. Enkel goed reinigen en WD40 hielp om het nog los te krijgen.

Zij die een eigen mount maken kunnen best dit gedeelte afschermen door het bovenste deel van je zelfbouw voet iets te verhogen.
frank

Bericht door frank »

Voor je koopt bij aspidshop,moto 2000 enz...zéker bij http://www.gps.nl kijken.
Doen niks anders dan GPS (zijn Garmin dealer) en prijs ongeveer gelijk met Aspid,waar je de btw ook nog moet bijbetalen.
gps.nl is NOTTER in NL en voor zover ik lees en hoor zeggen geven deze een zéér goede uitleg en service.
Hebben geregeld occ 2610 sinds intro van nieuwe 27XX serie
Collega's met Garmin hebben allen steun van Touratech (model mét of zonder slot)
Degelijk en véél esthetischer dan Ram mount die uw stuur beschadigen.
spoorman

Bericht door spoorman »

Wat is de beste plaats voor de gps garmin 2610 te plaatsen op R1200RT rekening houden dat ik ook nog een roadbook moet kunnen plaatsen,heeft er al iemand ze allebei geplaatst?een foto is altijd handig. :lol:
IC

Bericht door IC »

Ik had gedacht om mijn GPS met de rammount (die ik reeds heb vanop mijn vorige motor) te plaatsen op een schroef met bol dewelke te verkrijgen is bij moto2000.
Deze schroef vervangt één van de originele schroeven van een stuurhelft en hierop staat dan een bol waarop de ram-mount bevestigd wordt.
Iemand ervaring hiermee?
Eelco

Bericht door Eelco »

spoorman schreef:Wat is de beste plaats voor de gps garmin 2610 te plaatsen op R1200RT.....een foto is altijd handig. :lol:
veel variaties op hetzelfde thema, bijvoorbeeld.
uit http://www.gps.nl/
Afbeelding

Veilig is montage onderin uw blikveld met behoud van het zicht op uw instrumenten.
Montage aan het stuur heeft het nadeel dat men naar beneden, dus van de weg af, moet turen.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Henk.K

Bericht door Henk.K »

Ik ben evenals @spoorman geïnteresseerd op welke wijze 'n Garmin EN 'n roadbook op de 1200RT te monteren.

Daarbij wil ik liefst geen montage aan kuipdelen daar waar deze slechts uit plastic bestaat.
Bij m'n ST1100 is de onderlinge bevestiging van de kuipdelen stuk gegaan t.g.v. de montage van 'n licht model routerol.

Wie heeft info EN plaatjes...?

Alvast bedankt, Henk
CB350 -> CB550 -> CM400T -> ST1100 -> ST1100 ABS-TCS-D-CBS -> R1200RT
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Mannen, ik zit met een probleem. Door het Belgische weer is mijn stekker voor de 2610 zodanig gecorrodeerd dat één contactje nagenoeg weg is. Zal nog wel een fotooke posten.

Iemand al voorgehad?
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Ge bent niet de enigste.
Contact opschuren, eventueel (enkel als ge héél goed kunt solderen!) een dotteke soldeersel laten vloeien dat je nadien ook terug opschuurt zodat ge terugeen schoon vlak contact krijgt.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Xavier schreef:Mannen, ik zit met een probleem. Door het Belgische weer is mijn stekker voor de 2610 zodanig gecorrodeerd dat één contactje nagenoeg weg is. Zal nog wel een fotooke posten.

Iemand al voorgehad?
Bij niet gebruik zorgen dat er geen spanning op de stekker staat. Door spanning en zout krijg je electrolyse die de kopercoating aantast (Anodische oxidatie).
Voor en na gebruik inspuiten met contactspray.
Zeker nooit de stekker in de daartoe voorziene gleufje op de beugel steken anders kan het vocht er niet snel genoeg uit.
Gele: wel snel , niet rap
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

ook eens kijken bij

http://www.migsel.com
schoon stuk

Fluppie
Fox30

Bericht door Fox30 »

Als ik hem niet gebruik zet ik altijd het originele wit plastieken kapje op de stekker, zo komt er nooit vuil op.
Heb nu 16 maanden ervaring en zie niet de minste tekenen van slijtage of corrosie.
Plaats reactie